Hot 50 batteri problemer (god forklaring) {{forumTopicSubject}}
Hejsa SG
Har jæn af de bette problemer med min hot.
Da jeg fik den fungerede el-start blinklys, horn og hele lortet.
På et tidspunkt begyndt blinklysene at blinke voll hurtigt, så de var nok sprunget (første hint om at noget var i vejen)
Dem pillede jeg af.
Så pludselig kunne min el-start finde på at "klikke" i stedet for at starte, den lavede et enkelt klik når jeg trykkede, kom vidst nede fra CDI boksen eller deromkring, kunne ikke høre. Ellers var det bag frontskjold, er i tvivl, det lang tid siden. Så virkede det igen efter lidt kørsel. Det gjorde den et par gange på skift.
Efter et stykke tid døde batteriet helt så jeg købte et ny som jeg opladede efter de krav det nu skal oplades ved (12v og laveste amperer) kan ikke lige huske men var i hvert fald som der stod.
Da jeg satte det til fungerede det stadig ikk, ikke engang med startkabel, altså dem vi opladede batteriet med! Og jeg snakker om el-start og horn, ved hornet fik den meget lidt strøm igennem og kunne lige grynte lidt.
Så her er spørgsmålet: Hvad fanden kan der være galt?
Mit eget bud: Spændingsregulatoren, har jeg læst herinde.
Er det sådan en, men burde den ikke kunne starte med startkabel så?
Og ja, sikringen er intakt.
Tak for jeres tid ;_)
Vh Daniel
maj 2009
Følger: 41 Følgere: 177 Scootere: 41 Annoncer: 6 Emner: 259 Svar: 4.874
nov 2010
Følger: 80 Følgere: 83 Scootere: 6 Emner: 88 Svar: 1.727
Black Powers: Ang. din PM det er sådan en kæmpe oplader, tror også den kan bruges til bilbatterier?
feb 2005
Følger: 7 Følgere: 6 Scootere: 2 Emner: 19 Svar: 253
det kan også være der er så meget rust i din startor, at den ikke kan generere nok strøm til og ku lade også.
nov 2010
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Tjek de 2 tykke kabler fra batteriet ned til startermotoren.
Det røde kabel går igennem dit starterrelæ inden det går ned til startermotoren.
Dit bremselys, eller retter, din bremsekontakt ved bremsegrebene SKAL virke, for at din ELstart virker.
Når den stadig ikke vil med startkabler, så synes jeg at det lyder som om at din sikring enten er gået, eller fordi en ledning er rustet/knækket.
nov 2010
Hot 50 batteri problemer (god forklaring)