{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
318 visninger | Oprettet:

Min Rieju er blevet mærkelig {{forumTopicSubject}}

Hej SG
jeg har denne rieju som opfører sig lidt mærkeligt. den kan godt starte og sådan, men når jeg gasser op dør den, det føles lidt som stemplet af revet sig løst, men jeg har haft det af og tjekket det, og det så fint ud. Den har haft lidt problemer med kølervæske, den brugte det hurtigt, så tabte den det, og jeg fandt bl.a. kølervæske i udstødningen. Det skal siges at motoren er tunet, og derfor ved jeg selvfølgelig godt den bruger kølervæsken hurtigere end en standard knallert men det skulle lige nævnes smiley . håber i kan hjælpe, jeg har nemlig intet at køre i skole på nu!!! tak på forhånd. mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min Rieju er blevet mærkelig
  • #1   30. okt 2011 om den er tunet eller ej så må den sku ik bruge kølervæske, og da slet ik smide det i udstødningen. så har du toppakning der er feeset af smiley

• #2   30. okt 2011 Ja det ved jeg, men alle jeg kender smider MEGET langsomt kølervæske, så det er jo normalt nok. Men min bruger det utrolig hurtigt. Jeg har haft hele cylinderen af op kigget at alt var fint. jeg er på bar bund med hvad det kan være.

• #3   30. okt 2011 hehe du skal nok gi den nogen nye pakninger for den skal ikke bruge vand på nogen måde.. skil det hele af og rens alle pak flader helt af så det er rent og stik den nogen nye pakninger så kører den nok igen..

• #4   30. okt 2011 ThomasH, det har jeg prøvet smiley . virkede ikke.

• #5   30. okt 2011 Toppakningen er utæt når den kan smide det over i cylinder og videre ud i udstødningen evt flækket topstykke

• #6   30. okt 2011 altså hvis du er sikker på det er kølervæske og ikke bare kondensvand du finder i din udstødnig. så er den næsten sikker med en dårlig toppaknig. og om en paknig er 100% tæt eller ej kan du ikke nødvendigvis se ved at pille det af og kigge på det. så skal du skifte ud og det skal man gennerelt hver gang man har haft en lc rykket adskildt. det alligevel få kroner det koster at skifte pakningerne ud smiley

• #7   30. okt 2011 så dit topstykke revnet eller din cylinder evt.. noget er der galt når den smider vandet ind i motoren

• #8   30. okt 2011 intet er revnet, jeg har kigget det hele meget nøje efter. Jeg ved at det er kølervæske, men den har før haft problemer med noget mærkelig lyserødt olieagtigt stas i kølervæsken. nogen ideer?

• #9   30. okt 2011 et andet problem kan også være at folk spænder cylindrene skævt/ulige sammen ved at spænde hver bolt med forskelligt moment. derfor bør man bruge en momentnøgle til at spænde cylinderen på. hvor meget man skal spænde en rieju ved jeg dsv ikke, men jeg plejer at give de tunede omkring 25nm måske 30 så holder de. mange står skrevet til 20nm men lidt ekstra skader nu ikke smiley

møre papir paknigerne ind i et tyndt lag permatex (kongen af flydendepakning) er også en god fiduz, så ved man at lortet holder tæt. det får mine somregel bare som en slags ekstra sikkerhed smiley

• #10   30. okt 2011 Ok, det vil jeg prøve. tak for det smiley . jeg melder tilbage når jeg har prøvet det.

Kommentér på:
Min Rieju er blevet mærkelig

Annonce