{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.962 visninger | Oprettet:

El diagram pgo comet , på knallert {{forumTopicSubject}}

hej Alle

Jeg tænkte på om der var nogen elektronik fagkyndige der kunne hjælpe mig lidt.
Jeg står midt i et lille vinterprojekt, hvor jeg har købt en pgo comet motor fra 2006 , der skal monteres på en gammel svensk model 1264 crescent scooter.
Motoren passer næsten lige over på ophængende og det sammen gør støddæmperen

Men nu står jeg i et lille dilemma vedr el-nettet.
Før jeg besluttede mig for at putte en nyere motor i scooteren, byggede jeg et helt nyt ledningsnet der er identisk med dette her :
http://www.raketsport.com/el_schema.htm.
(bare scroll ned til det diagram der hedder "husqvarna skoterett 1264" )

Og jeg har aldrig rodet med ledningsopsætningen på de nye scootere, så her er jeg lidt forvirret.
Jeg kunne ikke finde ledningsdiagrammet for en pgo comet, men jeg fandt et til en pgo dr.big og jeg går udfra at de ligner hinanden meget? : http://www.scootergalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=75323

Hvis nu jeg gerne vil have det nye ledningsnet til at kommunikere med det gamle . Hvilke pins, skal jeg så bruge ?
Jeg har ikke planer om at monteret et batteri, medmindre det overhovedet ikke kan undgåes ?
På det gamle org. Skoterett diagram, slukker men for motor ved at kortslutte en ledning. Er det også sådan på dette her eller hvorleds skal dette gribes an?

Det er noget med at der på nye scootere sidder en elektrisk choker, hvordan får men den sluttet til ?

Jeg håber nogen vil hjælpe, så jeg kan få dyret startet op uden at jeg ødelægger cdi'en eller andet !

Pærerne skal selvf skiftes til 12volt det er jeg klar over, men kontakter osv. Burde sagtens kunne holde til 12volt.

I må meget gerne kontakte mig her i tråden, men selvf også på pb beskeder smiley

På forhånd mange tsk for hjælpen.
Sune

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  El diagram pgo comet , på knallert
  • #1   29. okt 2011 Hejsa
    Mange tak for svar smiley ...

Jeg vil først lige sige at grunden til jeg har valgt den anden motor og at det lige blev en comet motor er som følger. Den passede næsten lige over på de ophæng der allerede er tilstede nu. Så scooteren bliver ikke skåret i stykker eller andet for at lave dette skift.
    Grunden til at jeg vil lave skiftet er at jeg mangler lidt et køretøj her i vinter/efteråret og den org. Motor var i rigtigt dårlig stand ! , så den så den den er sendt op til min svenske connection som laver en fuldstændig renovering af den inden næste sommer.

Så jeg vil give dig ret i at det er lidt synd at smide noget så anderledes/uorginalt på denne scooter, men jeg kan trøste med det kun er midlertidigt og lidt for sjov her i vinteren smiley ....
    Og grunden til at valget faldt på en comet motor var at den størrelse mæssigt, lige kunne være under kåben uden jeg skulle til at skære i de org. Beslag og bagfjederen sidder ud for husqvarna fjederen, så det burde være til at fixe.

Nå men tilbage til emnet , jeg kan i princippet nok komme afsted med at trække cometens ledningsnet ved side af det org. Også sætte det sammen på de steder hvor der er brug for det eks. Lys og horn.

Mht. Til sluk af scooteren, er det så tændingen jeg skal have fat i der ? Og lave en eller anden form for sluk knap der simulere hvad tændingen gør eller har du/i et simplere forslag.

Ps:må jeg bruge dig der har svaret som en hjælpende hånd i det her? , du lyder som om du har lidt styr på det smiley ... Har du ikke lyst til at blive overøst med mærkelige spørgsmål, så er det helt okay hehe ... Så forstår jeg så udemærket !

Kommentér på:
El diagram pgo comet , på knallert

Annonce