{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kemisk/keramisk" metal + motorblok?
  • daniel n
    daniel n Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #1   27. maj 2011 Okay.. pis. er der ingen anden løsning ?

  • daniel n
    daniel n Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #2   27. maj 2011
    kræver det noget specielt svejse udstyr, og hart du prøvet det ? =)


  • #3   27. maj 2011 Er det på cylinderen? Det kan nok laves med en helicoil eller en gevindbøsning (:

  • daniel n
    daniel n Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #4   27. maj 2011 @ M.I.T. nej det er gevindet til en af udstødningsophængets bolte smiley

  • #5   27. maj 2011 kør med en enkelt.

  • daniel n
    daniel n Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #6   27. maj 2011 Det er begge to. skrev det bare som hvis man skulle det om det så ville virke. men det er begge 2... hvis jeg ikke kan svejse det så er jeg tvunget til at købe en ny blok ...:(

  • daniel n
    daniel n Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #7   27. maj 2011 Har læst lidt frem og tilbage på forskellige sider på nettet omkring reperation af knækkede støbegods. men er også faldet over steder hvor folk der hevder at være kloge om scootere, siger at en scooter blok er lavet af alu og ikke støbejern ? nogen der ved noget om dette ?


  • #8   27. maj 2011 blokken er alu, ellers ville den to veje et ton

  • daniel n
    daniel n Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #9   27. maj 2011 okaay. men er det så det som man kalder støbe aluminium ?

  • #10   27. maj 2011 Det er støbe aluminium, og med mindre du har evner til at tig/mig svejse i alu så drop alt om at forsøge at reppe det, hvis det da er så galt at du skal have det svejst.

    Men der sidder jo så ikke udstødningsbolte på motorblokken. Det gør der på cylinderen og alt efter cylinder er det jo så enten støbejern eller støbe alu. Er det alu skrotter du cyllen for det bliver aldrig godt derefter. Støbejern kan svejses så det holder med 2 metoder.
    1. forvarmes til 100-130 grader og svejses med en støbejerns elektrode. Koster spidsen af en jetjager for sådan en elektrode og det kræver at du kan finde ud af at elektrode svejse og det er efter min mening den sværeste svejsetype
    2. forvarmes som ved 1 men svejses med en rustfri basisk elektrode. Holder knapt så godt da det er to forskellige materialer du blander men den er væsentligt billigere. Vi snakker vel prisforskel på omkring 1:50 i metodes 2 favør.


  • #11   28. maj 2011 helicoil ER DEN ENESTE LØSNING


  • #12   28. maj 2011 er selv proff svejser ,,arb som rørlægger,,svejser kæmpe rør hver dag,,,,,materialer skal passe sammen,,,,,,helicoil..er nok den bedste løsning,,,,,men husk at bruge wd40 men man skære nyt gevind med snittap/bundtap,,,

  • #13   28. maj 2011 Hvis du arbejder med det til daglig hvorfor FANDEN! undskyld mit danske, anbefaler du så noget wd40 til at smøre med når du skærer et gevind. Der findes 1000 bedre ting der kan fåes i håndkøb end wd40.
    Og alt efter hvordan skidtet er gået i stykker kan svejsning være den eneste rigtige løsning. Er der flækket noget af, hvilket vi må antage der er siden vi snakker om kemisk metal så kan en helicoil jo se nok så fin ud når den kun har fat i 55% af materialet. Bedre at svejse en pindbolt fast som udstødningsbolt istedet.
    Har selv med stor succes gjort det nummer i en støbejerns cylinder og den har holdt til adskillige udstødningsskift samt 10000 km uden problemer.
    En rustfri elektrode er jo overlegeret med nikkel bl.a. som der jo er en stor del af i støbejern. Det bliver aldrig det samme men det er bedre end at mag svejse det exempelvis.


  • #14   28. maj 2011 skær den oop med noget gevind værktøj smiley ka ikk lige huske hvad det hedder smiley

Kommentér på:
Kemisk/keramisk" metal + motorblok?

Annonce