{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
684 visninger | Oprettet:

Andreas K
Andreas K
Tilmeldt:
11. maj 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7

Gilera Stalker - acc problemer {{forumTopicSubject}}

Hej Drenge...

Jeg har et problem med min Gilera Stalker.

Først lidt info:
Model: 2003
Alle dele er std. undtagen rullerne de er 5,3g.
Jeg har fjernet skiverne for at få den til at køre lidt hurtigere men dette hjalp intet,,,

Fra 0-30 km/t går det okay stærkt, men så når den når de 30 km/t så acc den ikke rigtig mere, så bliver den deromkring, men når man har fjernet de 2 skiver som sidder inde under blokken, så burde den gerne køre de 65 ca...


Har i en Idé hvorfor? smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gilera Stalker - acc problemer
  • #1   22. maj 2011 Tjae når du fjerner skiverne, så gør du jo så den kan geare længere op(i en bil ville det svare til at fjerne plumben i 4 og 5 gear). Men hvis motoren ikke har kraft til at trække den højere gearing, så vil den ikke kunne køre særlig hurtigt.

    Den burde dog godt kunne trække variatoren selvom dne er std. Mit gæt vil være at cylinder/stempel/stempelringe er meget slidt, kaburatoren er indstillet forkert(evt for stor dsye, hvis den tidligere har været tunet. Der skal sidde dyse 56 i som std) eller du skal have tungere ruller i. Tungere ruller gør at den tager flere omdrejninger i forhold til hvor hurtigt den geare op. Det kunne meget vel løse dit problem.


  • Andreas K
    Andreas K Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #2   22. maj 2011 Ok, så den billige løsning vil være at prøve en ny dyse og større ruller? Hvilke dyse str? smiley

  • #3   22. maj 2011 Jamen altså som sagt så er std dyse 56. Sålænge du ikke har pillet ved motorens ydelse på krumtappen(dvs cylinder, kaburator og udstødning) så skal du ikke skifte dyse.

    Men det at du har sat 5,3g ruller i er også dumt. Det er alt for let. Du skal stadig bare nøjes med std ruller som vist er 6,5. Min Stalker er sportstunet og der er 5,7g ruller i, som måske er lidt for tungt, men 5,3g er stadig ALT for let til en begrænset motor.

    Så i med 6,5g(mener jeg std er) ruller og 56 dyse(hvis den er skiftet). Så burde den køre fint igen.


    Men jeg tvivler på at den kommer ti lat køre 65 hvis du piller skiverne. Tager du skiverne, begrænsningen i luftfilteret(som sidder i indgangen ved kaburatoren) og i udstødningen så burde den køre omkring 70, så du kommer ikke til at køre 65 ved bare at pille skiverne. Nærmere 50 med kedeloigt optræk.

    Pil alle begrænsninger, sæt 6g ruller i og dys op til 60 og så får du super optræk(for en std ubegrænset motor) og en opfart på 70-75.


  • #4   22. maj 2011 Og hvis jeg ikke var helt klar i min tekst, så er jeg HELT sikker på at det er rullerne der er alt for lette. Skift dem og så får du et en topfart der passer med at du har pillet skiverne.

    Men jeg vil stadig anbefalde at pille de andre begrænsninger, da en std motor med pillet skive(r) er rimelig sløv i optræk(husk at når du piller skiverne så mister du optræk)


  • Andreas K
    Andreas K Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #5   22. maj 2011 Super, hvor sidder begrænsningen i udstydningen henne.? Samt den luftfiltret, (er det ikke bare en "plade" man skal tage væk)?

  • #6   22. maj 2011 Der er jo blindrøret. Jeg ved ikke om der sidder en i forrøet. Min Stalker var ubegrænset da jeg fik den.

    MEn endnu bedre vil det være at sætte en GG eller TPP på. Det giver lidt ekstra og gør plads til en større cylinder;)


  • #7   22. maj 2011 Og den der sidder ved studsen!!!!! Skru studsen af og der sidder en lille plade med et 5mm hul i (Du kan mærke den igennem studsen inden du afmonterer den)

  • Andreas K
    Andreas K Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #8   23. maj 2011 Men det mærkelige er at der allerede sidder en GG på knallerten, men kan sådan en også være begrænset?

  • #9   23. maj 2011 Det mener jeg bestemt der er ja. I forrøret. Den tager en hel del ydelse.

Kommentér på:
Gilera Stalker - acc problemer

Annonce