Spørgsmål om Dyse på min vespa Lx50 {{forumTopicSubject}}
Jeg har en Lx50 Vespa
har monteret en Wever 18mm karburator og en dyse 60
der sidder Dr racing 50ccm Cylinder (portet)
en Sito plus 45´er potte som ligner den originale på en prik
Når den har en Dyse 60 i karbu er den meget død i mellemområdet, og kan have svært ved at kører med fuld gas medmindre Luftskruen er næsten i bund, og potten blir tæskevarm
har testet med dyse 70. og der Prutter den svagt ved fuld gas, og kommer med 2 hak/ryk, når man tager gassen af og kommer lidt ned i fart og gir gas igen, skruer jeg så Luftskruen næsten hele ud, kører den næsten normalt, men ingen tomgang når den er kold, men meget tomgang når den er varm samt en Helvedes benzin økonomi,
Har sat 60 i den igen, indtil jeg finder ud af hva der skal i,
er en dyse 65 midtåunktet hvor alt er tilpas, eller er det mere kompliceret end det,
P.S kører forreste med 8grams ruller (Har kørt med 6 og 7, og de er forlette til den udstødning)
mar 2004
Følger: 60 Følgere: 59 Scootere: 12 Emner: 347 Svar: 1.350
Std Karburatoren er 12mm, og jeg synes den kørt forfærdeligt med den, "Normalt" sidder der jo en 17.5mm d´o
Spørgsmål om Dyse på min vespa Lx50