Aprilia sx 50 Vandpumpe/start problem! {{forumTopicSubject}}
Hej SG Hjælp! så er du sød
Jeg har haft en hel del problemer med min Sx efter jeg havde puttet en Hebo new performer udstødning på. Skiftet til 6 gear. puttet et 14T fotandhjul på og dysset op fra 78 til 94. (har tænkt mig at skifte ned til 86)
Jeg havde et problemer med at samle koblingen og gearene, men det fik jeg en kammerat til. Efter vi hurtigt havde fixet det samme (morgen) kørte jeg i skole på den. Efter de første 3 kilometer bremsede motoren pludselig helt voldsomt op ( varmesatte sig ). jeg ventede 5 minutter og tænkte den muligvis var blevet kold nu så jeg ville køre de lille stykke til skolen og få noget vand på.. men jeg nåede ikke langt inden den varmesatte sig igen.. så den havde varmesat sig 2 gange samme dag. Lige siden da jeg har haft vand på har den boblet helt sindsygt i min kølervæskebeholder. Jeg kørte en lille uge senere en tur med en kammerat og beholder sprang i luften pga. for højt tryk. vildt nøjeren men jeg fik bestilt en ny og den sidder på nu. Beholderen boblede stadig men så måtte jeg bare køre med løs prop så den kunne udligne trykket. Der kom dog et andet problem. Den begyndte at dryppe nede under køleren ud af et lille hul. (overløb et eller andet tror jeg). også havde jeg uden at vide det idag tabt alt vandt der, og min motor varmesatte sig igen.. (500 meter fra min hut) .. jeg ventede 10 minutter til jeg var sikker på at den var kold også prøvede jeg at starte den. Men nu kan jeg ikke få liv i den ved hjælpe af kickstarter. Men jeg kunne løbe den igang og køre det sidste. Jeg havde min cylle af og det så ikke ud som om der var noget galt med mit Stempel og der var ingen ridser eller buler i cyllen.. ( hvad jeg kunne se )
Her kommer spørgsmålet så. Hvad kan årsagen være til at den dryppe fra overløbet? hvis det er en pakning. hvad for en? og hvor sidder den. + hvorfor gider den ikke at start og kører dårligt når man løber den igang? ( går ud når man ikke giver gas? Please HJÆLP!
maj 2009
Følger: 15 Følgere: 15 Scootere: 2 Emner: 142 Svar: 891
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Scootere: 1 Emner: 3 Svar: 4
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.009
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.009
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Scootere: 1 Emner: 3 Svar: 4
Aprilia sx 50 Vandpumpe/start problem!