Batteri aflader. {{forumTopicSubject}}
Hej SG. Jeg har haft min Fzer skilt af i tusinde stumper og dele, og kasseret alt el på den undtagen Batteri, ensretter, sikring, for og baglygte..
Når jeg kobler batteriet til efter opladning gnister det ved tilkobling, hvilket kunne tyde på afladning. Men forstår ikke hvorfor den gør det, knallerten er slukket, har sat muffer på ledninger der er i overskud, og det eneste der er de ledninger der render op til afbryderen til lyset.
Desuden lyser lygterne ikke når jeg jeg starter knallerten og batteriet er afladet, men de lyser hvis batteriet er opladet.. (Det kunne muligvis være fordi at knallerten forsøger at lade batteriet op og der ikke er strøm nok til lygterne samtidig.)
Det er et langt indlæg, men håber der er nogen der har ideer til hvad der kan være galt. eller om jeg evt mangler at sætte noget til for den ikke aflader.
Mvh Rune
jun 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Scootere: 6 Emner: 142 Svar: 492
men udmål alle lys ledninger start med at slukke alt lys og tag kontakterne af vis ikke at det hjælper så går du bare længere ned i systemet (altså ned mod batteri og stator osv.) bare brug udelukkelses metoden og så når du har fundet den der er en kortslutningen i så ret fejlen eller træk en ny ledning (:
Batteri aflader.