{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.753 visninger | Oprettet:

Lasse P
Lasse P
Tilmeldt:
27. nov 2006
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 12

Olieskift ? hvordan og hvad ? {{forumTopicSubject}}

jeg har en scooter. en PGO T-Rex.
og jeg har indnu ikke skiftet olie på den.

hvornår skal man det ?
og hvilken olie. ?
oh hvordan ? skal man tømme den gamle ud først eller hvad ?

som i nok kan gætte er jeg ikke ret mekanisk.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olieskift ? hvordan og hvad ?
  • #1   7. dec 2010 det er nok gear olien (vario olie) du mener, der er en skrue under din blok ved dit baghjul, skru den ud og olien kommer ud, når den er tom skru skruen op igen og hæld nyt Vario olie ved at fjerne skruelåget der sidder i toppen eller på siden af blokken smiley

  • #2   7. dec 2010 Det er gearolien der skal skiftes, typisk en gang om året eller for hver 6000 km.
    Du skifter olien ved først at køre scooteren varm, lukker den gamle olie ud og hælder nyt på. Husk ny pakning ved bundproppen.


  • #3   7. dec 2010 wild boy..
    vario olie? det hedder det da ikke smiley det har da ikke noget med en vario at gøre? smiley


  • #4   7. dec 2010 det kalder man det Matzen fordi der er MANGE der ikke fatter hvor det skal hen HAHAH smiley en automekaniker sagde til min ven der hgar en pgo comet at han skulle komme 2 takt olie ned der smiley

  • Lasse P
    Lasse P Tilmeldt:
    nov 2006

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 12
    #5   7. dec 2010 Den har kun kørt ca. 1200 km. så det er nok ikke indnu. men tak for det.

    men jeg mente nu også den anden olie. jeg går ud fra at der skal olie i benzinen
    da det er 2 takt. og så skal den jo have olie. men hvordan ?

    og jeg har kørt ca 500 km siden jeg købte den. så jeg er ved at blive bange for at have misset noget.
    vil bare finde ud af hvordan og hvor. og hvor tit.
    og lyser olie lampen når det er tid. eller er den til den anden olie ?

    Ja i må meget undskylde men jeg er helt ny til det.


  • #6   7. dec 2010 der skulle meget gerne være en olie tank på din scooter og den fylder du bare nyt i reglmæssigt, og lampen er til motorolie og burde lyde når det er tid (hvis den virker) smiley

  • Lasse P
    Lasse P Tilmeldt:
    nov 2006

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 12
    #7   7. dec 2010 ja du må undskylde men der forklare mig ikke noget.

    men lyser den når det er olien til benzinene eller til motoren ?.
    og hvis ikke den lyser når det er til benzinen. hvordan skal jeg så finde ud af hvornår den skal have ny olie til benzinen ?


  • #8   7. dec 2010 hej det hedder ikke gear eller vario olie det hedder bagtøjsolie

  • #9   28. jan 2012 Lampen er til motor-olie -altså den olie som blandes i benzinen og gearolie er bare noget man skifter når man har kørt et hvis antal kilometer og den er der ingen lamper for.. Når du er ved at løbe tør for benzin plejer der at være en lampe der ligner en tank-stander der så lyser orange som regel

  • #10   28. jan 2012 Lol sporty så lige datoen hehe

  • #11   28. jan 2012 *sorry ikke sporty

Kommentér på:
Olieskift ? hvordan og hvad ?

Annonce