2.008 visninger
|
Oprettet:
Tilmeldt:
1. dec 2007 Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 102 Svar: 2.078
Hvorfor plane et topstykke? {{forumTopicSubject}}
Davs SG
Hvorfor planer man et topstykke? Syntes jeg ser en del som planer deres topstykker, men min logik siger mig at man ved plane topstykke skaber lavere kompression og dermed lavere ydelse.
Så hvorfor? Og skal man være opmærksom på ikke at tage for meget, hvis cyllen er vandkølet?
maj 2009
Følger: 11 Følgere: 11 Scootere: 3 Emner: 183 Svar: 1.033
okt 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 2 Emner: 36 Svar: 156
jul 2007
Følger: 57 Følgere: 70 Scootere: 10 Emner: 146 Svar: 3.619
det gir en højere kompression, fordi forbrændingskammeret bliver mindre og derfor bliver luft/benzin blandingen presset mere sammen
okt 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 2 Emner: 36 Svar: 156
jul 2007
Følger: 57 Følgere: 70 Scootere: 10 Emner: 146 Svar: 3.619
jul 2009
Følger: 83 Følgere: 85 Scootere: 5 Emner: 14 Svar: 14.838
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 102 Svar: 2.078
Altså hvis vi tager et vandkgevær, så får man jo mindre tryk hvis man laver lufttanken stor, end hvis man lavede den lille. Det er vel samme princip?
Jeg føler mig virkelig dårlig til knallert lige nu - Men er jo også nybegynder og i mine øjne er det bare at spørge
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Du modsiger dig selv.
Mindre luft ved topstykket giver mere kompression.
Mere luft ved krumtappen giver mere kompression?
Hvad er det så der passer?
jul 2009
Følger: 83 Følgere: 85 Scootere: 5 Emner: 14 Svar: 14.838
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 102 Svar: 2.078
Det svare til at vi forsøger at fylde 1 liter luft ind i en lille kop og en stor kop. I den store kop er der mere tomrum og mere plads til luften.
Jeg kan simpelthen ikke få det til at igve mening det i siger haha
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Tag et plastikkrus og stil det på hoved.
Det er dit topstykke.
Vend det om igen og klip det midt over.
Vend det om igen.
Det der før skulle være i et helt krus skal nu presses sammen til endnu mindre.
Derfor er det større kompression.
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 102 Svar: 2.078
Medmindre iselvfølgelig mener at man "fylder" topstykket ud?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Koppen halveres.
De samme 50ccm skal stadig presses ned i den halve kop.
Kompressionens er nu dobbelt så høj.
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 102 Svar: 2.078
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Spørg din fysiklærer i skolen.
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Scootere: 3 Emner: 88 Svar: 4.512
Når du planer et topstykke fjerner du det materiale toppakningen normalt sidder på, derfor bliver mindre volumen i topstykket, ligesom hvis du tager et krus og så sliber kruset ned, så det er kun er halv så højt, så kan der jo også kun være halv så meget i kruset.
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 102 Svar: 2.078
Men det betyder vel også at man skal være utrolig omhyggelig med at fjerne lige meget overalt, for ellers bliver det jo skævt og det kommer utætheder?
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Scootere: 3 Emner: 88 Svar: 4.512
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 102 Svar: 2.078
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 102 Svar: 2.078
jul 2009
Følger: 83 Følgere: 85 Scootere: 5 Emner: 14 Svar: 14.838
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 102 Svar: 2.078
jul 2009
Følger: 83 Følgere: 85 Scootere: 5 Emner: 14 Svar: 14.838
Hvorfor plane et topstykke?