{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
388 visninger | Oprettet:

Kenneth H
Kenneth H
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Neo's dødt optræk, start m.m. {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har nu haft flere kloge hoveder til at kigge på min scooter, da den er enormt død i optræk og har besvær med at starte.
Det er en Yamaha Neo's fra omkring år 2000 tror jeg nok, fordi nogle af de dele jeg har skiftet på den er til modeller til og med år 2000.
Scooteren er næsten 100% lovlig, og har en topfart på 30-35 km/t.
Jeg har skfitet trykfjeder på den og nu kører den lidt bedre, men det gav næsten ingenting. Den nuværende er hvid, og den gamle kan jeg ikke se farven på, fordi at den er rusten, men tror nok at den er sort. Nu kører scooteren næsten helt op på fuld gas, før den begynder at køre.
Den har også bøvl med at starte.
Hver gang jeg skal starte den, uanset om den er varm eller kold eller om jeg bruger kickstarter eller el-start, det gør ingen forskel. Den skal altid have lidt gas før den starter. Har for en lille måneds tid siden skiftet både tændrør og tændrørshætte.

Ved godt at det er en ordentlig omgang, men håber der er nogen der kan hjælpe. Håber at jeg har placeret indlægget det rigtige sted.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Neo's dødt optræk, start m.m.
  • #1   4. aug 2010 prøv at tjekke dit cylinder og stempel og hvis det ikke er det så karbu

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    aug 2010

#2   4. aug 2010 Ham jeg var hos sidst, rensede min karburator, skiftede mit stempel og skiftede indholdet af mit luftfilter, som var fuld af olie. Han skiftede også min gamle 76 dyse ud med en 80 dyse, da han mente at det olie der var rundt omkring i luftfilter, tændrør og karburator.
    Men tjekker nu lige igen alligevel...

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    aug 2010

#3   5. aug 2010 Har kigget på cylinder og stempel, men kan ikke lige finde nogen fejl på disse. Hvis der er min karburator, skal jeg så ud og købe en ny, eller kan der foretages en reparation af den gamle?

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    aug 2010

#4   8. aug 2010 Hej
    Nu har vi kigget på karburator, cylinder og stempel igen, og det fejler intet. Er der nogen der har andre forslag til hvad der ellers kan være galt.

Kommentér på:
Neo's dødt optræk, start m.m.

Annonce