Max omdr. Uden nøgle og tændrørshætte. {{forumTopicSubject}}
Hey..
Jeg var ude at køre i dag på min Indregistrerede Go-kart hvor den så lige pludselig gav FULD omdrejninger men ingen gas, jeg holdte ind til siden hvor jeg så tog nøglen ud.... Den kørte stadig for fuld omdrejninger, tænkte fuck hva sker der... jeg tog så tændrørs hætten af og den forsatte stadig i FULD omdrejninger, derefter slukkede jeg for benzin til førelsen og begyndte at skrue på tomgangsskruen, så gik den så heldigvis ud..
Jeg har så 3 spørgsmål...
1: Hvorfor blev den ved med at køre og tage FULD omdrejninger uden tændrørs hætte og nøgle? er det pga. tændrøret har været så varmt det bare har forsat med at give gas?
2: Idet jeg holdte ind til siden og den var slukket, kunne jeg se den havde tabt en del bagtøjs olie(tror jeg det var), hvorfor gjorde den det lige pludselig, er det pga. alle de omdrejninger at olien så bare er blevet presset ud eller er der røget en pakning pga. de høje omdrejninger og ingen gas?
3: Remmen var så sprunget fandt jeg ud af, men hvorfor stadig giver den fuld omdrejninger og tabte olie?
jul 2007
Følger: 92 Følgere: 91 Scootere: 52 Emner: 553 Svar: 4.885
fandt ud a at alt fra krumtappen og til gearingen var smadret og rykket sig låst osv :S
sep 2005
Følger: 10 Følgere: 10 Scootere: 5 Emner: 63 Svar: 313
jul 2007
det ku godt blive lidt dyrt og træls (: jeg ska fik så min ud og køre ved og banke en variator på også nye ruller og re men kobling har det ik godt . den banker HELT vildt og hele scooteren ryster :S
sep 2005
jul 2007
sep 2005
feb 2008
Følger: 233 Følgere: 235 Scootere: 8 Emner: 124 Svar: 1.785
Hvis det er, er der højst sandsynligt røget en toppakning
Derved suger den falsk luft, og trækker olien med ind i forbrændingskammeret.
Når det sker, stiger varmen i motoren, og olien bliver selvantændelig :).
Har oplevet det flere gange som mekaniker, når turboer ryger, kan dette også let forekomme :).
Hvis du ikke selv har styr på det, så kør den til en mekaniker.
Men tjek hvor olielækagen er fra, og kontroller om der er 'olie' i vandet, og rundt ved manifolden
feb 2008
Det er meget vigtigt, og hvis det er dette jeg hentyder til, sker det kun nr motoren er meget varm
Men den vil stadig forbruge olie!
sep 2005
Det er en totakst motor..
feb 2008
Men har ikke lige fanget den med at den tager fulde omdrejninger
Men en benzinmotor 2-takt kan godt selvantænde, hvis bare oktan niveauet er højt nok, og temperaturen er meget meget høj
sep 2005
Den gav fuldgas , men kørte ingen steder...
Max omdr. Uden nøgle og tændrørshætte.