underligt fz50 problem {{forumTopicSubject}}
Hej scootergalleri.
I får lige hele historien, jeg købte en fz'er som virkede og jeg kørte så hjem på den, da den var meget rusten ville jeg sætte den i stand. Jeg fik den skilt af og ordnet den fuldstændig. Nu efter jeg har samlet den kan jeg ikke starte den, kun hvis jeg tager luftfilteret af og holder for karburatoren, når jeg så får den igang efter den har døet ud et par gange så giver den bare gas hele tiden, altså baghjulet begynder at køre stærkere og stærkere.
Det eneste jeg har rørt ved på motoren, er at jeg har haft topstykket af for at kigge til stemplet. Så har jeg haft karbuen af og renset den, og renset luftfilteret. Ellers har jeg ikke rørt ved motoren. andet end jeg har stillet lidt på karburatorens blanding og luft skrue.
Nogle der kan hjælpe, så på forhånd tak.
apr 2010
Følger: 90 Følgere: 104 Scootere: 14 Emner: 42 Svar: 7.662
den kan ikke starte med meget høj tomgangs indstilling, ( halv gas)
den med at hoilde for karbu er god, den kan altid vække den men fz er en god maskine og kan ikke druknes feks, bare gassen ikke åben når den ska starte kold, bare choker, så skru den tomgang ned og tjek at gas kablet ikke er justeret for stramt så den holder spjældet oppe,
jun 2005
Følger: 12 Følgere: 11 Scootere: 1 Emner: 234 Svar: 680
underligt fz50 problem