{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
835 visninger | Oprettet:

Casper Wenderby w
Casper Wenderby w
Tilmeldt:
17. jun 2007
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 14

underligt problem med Monark {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen
der kommer lige en lang smøre håber i vil tag jer tid til at kigge lidt på det smiley

Min gl Monark fra 1968 har haft dette problem i lang tid
men nu skal det altså løses.

den starter perfekt og nemt
masser af kompression
går en god tomgang uden problemer helt fra kold af
platinerne står til 0.40
ankerpladen står i midt position lige pt
nyt NGK tændrør + Hætte
nyt benzin korrekt blandet til 4%
karburator er renset on monteret med ny svømmer + div pakninger samt fast strålespids
den er ikke ulovlig på nogen måde

det der sker er at når man sætter i gang så kan man køre et par hundret meter hvor den går fint
når jeg så vender om og køre tilbage ,hvor det nu går lidt op af bakke

så kan den ikke tage fuld gas og dør bare ud dog uden at gå i stå når man lukker op for gassen, men hvis jeg trykker nogle gange på tipperen
så kommer den i gang og tager fuld gas dette skal jeg blive ved med indtil jeg er helt hjemme igen

jeg har tjekket for utætheder/falsk luft med dieselstart det reagere den ikke på.
flyttet nåler op & ned
skiftet karburator et par gange til anden lovlig samt en ulovlig dog af original type de gør det samme

justeret svømmeren nogle gange sat den gl svømmer i igen, jeg var sikker på det var her fejlen lå at den ikke lukket nok benzin ind men det gør ingen forskel at flytte nålespidsen op eller ned

kørt med justerbart strålespids
den kan ikke justere det væk
flyttet tændingen i alle retninger uden held
renset og udskiftet benzinhanen
renset tanken
tjekket der kommer benzin nok frem til den
monteret nyt benzinfilter
renset udstødning sod & koks & slam
samt ny nål i karbuatoren
andet gasspjæld
renset luftfilter
prøvet at køre uden filter

når først den har lavet det triks/fejlen en gang så kan jeg bare slippe koblingen og give gas og lade den dø lidt hen og så laver den fejlen igen , med jeg kan give den fuld hvor den bare står og brøler uden at gå ud eller tag omdrejninger venter jeg 30 sek så kan den tage fuld gas igen i frigear slipper jeg koblingen og holde tilbage i den så starter det for fra

Hvad dæl´en skal jeg prøve nu ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  underligt problem med Monark
  • #1   18. jun 2010 4 % er alt for meget. Det var i "gamle dage", at man skulle putte så meget i. I dag er olien blevet bedre, så du behøver altså ikke at køre med mere end 2 % i benzinen. Jeg kører med 2 % på min Puch Monza, og det er helt fint.



Kommentér på:
underligt problem med Monark

Annonce