641 visninger
|
Oprettet:
forskel på carbon membran eller alm?? {{forumTopicSubject}}
hej, jeg har et lille problem. jeg vil gerne vide hvad forskellen på en carbon membran og almindelig membran er?
og om det kan betale sig at købe en carbon membran, for den er jo en del dyre :)?
mar 2008
Følger: 38 Følgere: 36 Scootere: 4 Emner: 418 Svar: 2.267
maj 2007
Følger: 53 Følgere: 54 Scootere: 3 Emner: 155 Svar: 5.527
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 18 Scootere: 1 Emner: 1 Svar: 6
det er 3x så dyr
apr 2010
Følger: 90 Følgere: 104 Scootere: 14 Emner: 42 Svar: 7.662
feks, hvis du kører med orig blade og den når max omdr, så står membranerne åbne hele tiden og den luft/benzin motoren lige har suget ind bliver blæst ud baglens gennem karb, dvs noget af det. den holder jo et fast højt omdr. tal men med kevlar er lukke tiden hurtigere og dette menomen vil så først opstå ved højere omdr, tal. lige som det er forbudt at bøje det blik der begrænser bladets vandring til større åbning, så bliver lukke tiden længere da bladet åbner mere, og max omdr. tal falder drastisk..
jeg er en gammel gut så har et ældre eksempel med en fz 50, den kunne køre 65 med alm blad, med kevlar ca 80 eller nål lige ned på speedo.
håber det kunne bruges.
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 18 Scootere: 1 Emner: 1 Svar: 6
men tænker stadig om det kan betale sig at give så meget mere :)?
apr 2010
Følger: 90 Følgere: 104 Scootere: 14 Emner: 42 Svar: 7.662
på fz er det jo nodvendigt da den lever på omdr, da den ikke kan geares eller har variomatic.
maj 2007
Følger: 53 Følgere: 54 Scootere: 3 Emner: 155 Svar: 5.527
Fz'er kan geares
forskel på carbon membran eller alm??