{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
413 visninger | Oprettet:

Nyt 'grønt' projekt. {{forumTopicSubject}}

På lørdag skal jeg ud at se på en Suzuki K50 (gammelt skrammel) Den bliver nok aldrig til en uvurderlig knallert igen, udfra den ringe stand den har, så jeg laver den til en vinterknallert, hvis jeg velogmærket kan få den ud at køre (han siger den har mange mangler)

Får jeg den ud at køre, vil jeg afprøve et lille projekt jeg går og sysler med herhjemme.

For en uge siden satte jeg en sukker opløsning med gær til at gære. Søndag lugtede det korrekt, hvorefter jeg hældte det i en gryde, og varmede op til omkring 85 grader celcius (ethanol's kogepunkt), havde en 30 cm lang benzinslange, jeg holdte ned mod damphullet, og førte enden over i et glas.
Efter 10 minutter, havde jeg mig et kvart glas sprit (lugtede utrolig meget af billig hvidvin), tog noget over på en ske, og satte ild til det, og minsandten om det ikke brændte den fineste blå flamme (AV for helved den var varm!)

Har tænkt mig at anskaffe en 10 liters gryde (eller større), og lave det i 'stor skala'. Der kan udvindes 1,4 liter rent sprit fra en 10 liters færdigæret opløsning.
Regner med at tage til et par veteranløb, hvor jeg kan prale af at jeg kører på bioethanol, og derfor ikke forurener nær så meget smiley

Andre der har sådanne små projekter? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nyt 'grønt' projekt.
Kommentér på:
Nyt 'grønt' projekt.

Annonce