{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjemme lakering
  • #1   8. nov 2008 jeg følger lige med her smiley

• #2   8. nov 2008 ..

• #3   8. nov 2008 du skal først bruge grunder smiley

• #4   8. nov 2008 og efter du har givet det et par lag med grunder (self med pause mellem lagene) så kan du enten lige slibe det over en gang til med fint sandpapir. . ellers begynder du bare at male med den farve du har valgt . . efter 3 - 4 lag (igen med pause mellem lagene ) skal du spraye klarlakken på. . igen i 2-3 lag. .

• #5   8. nov 2008 I stedet for at slibe det, så prøv og tage en sort sæk og smid et a skjoldene ned i og en halv flaske Celluslose, (Kan købes hos byggehandler) Og efter 2 min MAX! Der tager de skjoldene ud og vasker det gamle maling af med vand.

• #6   8. nov 2008 Slibe, grunde et par lag, lad det tørre mellem lagene og så når du har givet skjoldene det sidste lag grunder lader du det tørre og så skal du "grund" lakere den med 3,4, lag med den grundfarve du vil have. smiley

• #7   8. nov 2008 Morten s
    er det, det samme prinsip med det skjolde jeg har på min RCR kig i profil! smiley

• #8   8. nov 2008 1. Før du begynder, så tag en tur i Jem&Fix, Silvan, Råd&Dåd, eller anden form for håndværkbutik, hvor du køber følgene:
    Vandslibepapir korn 600
    Vandslibepapir korn 800
    Vandslibepapir korn 1000-1800
    Rensebezin
    Grunder
    Maling (den farve du ønsker)
    Klarlak/Mat lak

2. Hvis du har dybe ridser eller andet så køb en gang Plastik Spartel, og hvis dine skjolde har fået nogen form for Silicone, så køb Silicone fjerner! Hvis dine skjolde har fået nogen form for silicone er det UMULIGT at male dem pænt (Tro mig).

3. Efter dit lille indkøb afmontere du alle de skjolde som skal lakeres.

Sørg for at der er ret støvfrit der hvor du maler, og mellem 20-24 grader varmt (VIGTIGT). Ellers får din skjoldedet vi kalder "appelsin hud" efter lakering.

4. Start med at slibe med vandslibepapir korn 600, og derefter korn 800, (evt spartle ridser ud).

5. Så tører du dit skjold godt af med rensebenzin (evt. silicone fjerner hvis de har fået nogen form for silicone)

6. Ryst dåsen godt, og gå igang med at grunde føst op og ned osv., også på tværs.

Vent 10 min. og grund igen, indtil du syntes det har fået nok (ca. 2-3 gange)

7. Når det er tørt tager du korn 1000 og sliber en hurtigt gang på det du har grundet, bare sådan fint..

Så gør du nøjagtig det samme som da du grundede, og lader det tørre 2 døgn, også klarlak..

Sørg for at når du skal give det klarlak, at få det til at flyde sammen til en stor "masse" Ellers bliver det "rugt" nogle steder..

Du kan få RIGTIG gode resultater med hjemmelakering hvis man gider bruge tiden på det! smiley held og lykke:)

• #9   8. nov 2008 Sandpapir&grunder smiley Også mallingen selvfølgelig, også klar lak eller mat? kommer an på hvad du vil have ://? Tror jeg nok smiley

• #10   8. nov 2008 Sandpapir
    Cellulose fortynder
    Grunder

Vent 3-4 dage.

Mal igen.

• #11   8. nov 2008 Uhh har fået Cellulose fortynder i øjet i sommer kunne have mistet synet på venstre øje! kæft det gjorde nade! smiley

• #12   8. nov 2008 lennart N

min lære mester siger også fortynder smiley

mmh okay tak folkens .....
    skal lige se om ejg har fået det på det rette

1 Slibe ( Jeg bruger altså slibemaskine?,, bruger bare det sandpapir jeg fik med i boksen, sliber det til det helt hvid det gør jeg hvertfald)

2 Grunder

3 derefter enten slibe med fint sandpapir eller bare male ønskede maling :D?

4 klarlak?

P.s klarlak er det efter eller før?
    specielt tak til Morten f og jonas f det var jer jeg forstod mest af :D?

• #13   8. nov 2008 p.s
    louise. o jeg sværger du fucking lækker smiley

• #14   1. mar 2010 Jeg fatter det ikke.

Først slibe og rensebenzin.
    Så grunder.
    Så male.
    og så klar lak?

Grunder og maling er ikke det samme vel?
    Kan det passe grunder er lysegrå?

• #15   1. mar 2010 hvorfor slibe på grunderen? smiley

Kommentér på:
Hjemme lakering

Annonce