414 visninger
|
Oprettet:
Guide til maling af fælge {{forumTopicSubject}}
MOJNS..
Ska snart ha malet mine fælge..
Har I ikk lige en hurtig guide?
- Hvor mange lag grunder/ maling
- Hvilken korn sandpapir jeg ska' slibe ned med osv..
Og så fremgangs måden..
TAK::
Og go ferie ;o)
jan 2006
Følger: 27 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 15 Svar: 275
apr 2005
Følger: 68 Følgere: 67 Scootere: 6 Emner: 421 Svar: 1.987
2: Find noget sandpapir (ca. 400 korn det er ligemeget hvis det ikke er nøgagtigt så mange, bare det ikke laves ridser i selve fælgen). Slib fælgen ned indtil der ikke er mere lak på den, bare indtil den ikke skinner mere.
3: Tag noget toilet papir og sæt det igennem hullerne til lejerne, og dæk toppen til med en bold af tape, eller noget andet.
4: Find nogle A4 ark, og klip dem runde i enden som fælgene er, og sæt dem så rundt i kanten, som på billedet.
5: Giv dem 3 lag grunder med ca. 10 min.'s mellemrum.
6: Giv dem de lag fælg lak de har brug for, med 10 min.'s mellemrum, normalt er 3 lag nok, det kommer an på hvor tæt du sprøjter, pas på løbere!
7: Giv dem klar lak, 3 lag med 10 min.'s mellemrum.
8: Hvis du vil være virkelig sikker på at dine fælge forbliver flotte, skal du vente med at sætte fælgene på før der er gået en 4-7 dage, fordi så er malingen hærdet helt igennem, men du kan også nøjes med 1-2 dages tid, men så skal du passe på med at der ikke kommer sten osv. på dem.
jan 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Scootere: 2 Emner: 10 Svar: 2.599
http://www.scootergalleri.dk/html/for_messages-search.asp?postpw=68487185&searchstr=male+f%E6lge&forid=&sorting=Messages.Msg_ID+DESC&Submit=%A0%A0S%D8G%A0%A0&submitted=yes
apr 2004
Følger: 29 Følgere: 27 Scootere: 2 Emner: 159 Svar: 1.528
Fandt lige en guide
(link fjernet)
Guide til maling af fælge