{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
271 visninger | Oprettet:

Gearmaskine røger voldsomt {{forumTopicSubject}}

Hey folkens.
Jeg har en 2-takt gearmaskine med oliepumpe, som ryger helt sindssygt meget. Det er især ved koldstart og efter jeg har givet fuld gas (hvor oliepumpen jo giver mest). Når den bliver varm, falder røgen stille og roligt igen. Men når jeg giver fuld gas begynder den at ryge igen så den ryger kun meget ved bevægelse af gas kabel og så efter jeg har givet fuld gas så falde røgen langsomt indtil den er normal 2 takt

Tændrøret ser fint ud, og den bruger olie nogenlunde normalt, så jeg tror ikke, den bare hælder olie direkte ind. Men kablet til oliepumpen er løsnet helt, så den står på mindst muligt, og den ryger stadig voldsomt. Der er også lidt sort sod i enden af dæmperen. Den hakker en smule på fuld gas, men ellers kører den ok.

Jeg overvejer at tage olieslangen af karburatoren, proppe den af, og så teste med manuelt blandet benzin (fx 1:32) for at se, om pumpen faktisk giver for meget olie.

Er der nogen, der har prøvet noget lignende? Kan pumpen stå åben eller være defekt selvom kablet er så løst som muligt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gearmaskine røger voldsomt
Kommentér på:
Gearmaskine røger voldsomt

Annonce