{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
371 visninger | Oprettet:

Valg af Farve?? {{forumTopicSubject}}

Goddag Goddag Alle

Jeg har et lille Gilera Storm projekt igang og istedet for at male skjolde giver jeg det et skud med noget folie wrap og kan simpelthen ikke bestemme mig for hvilken farve jeg skal vælge, jeg er kommet ned på 2 valgmuligheder men kan slet ik bestemme mig her fra så vil lige høre jeres mening;))

Tak på forhånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af Farve??
  • #1   1. mar valgmulighed nummer 2

profilbillede
  • #2   2. mar Det med farver er tit svært fordi , selv om du har en ynglings farve , så det slet slet ikke sikker lige netop den farve som man best kan li af alle dem der som findes , at den farve vil se godt ud på præcis den form for opbygning farven skal sætte på ….
    Bare se her nu ved dig , Normal syndes jeg lilla ( Din farve valg nr 1 ) ) er lidt specilet og kedelig at se på , og Blå ( din farve valgs nr 2 ) er en af de farver som jeg syndes best om ,
    Mén lige netop her ved dig så syndes jeg pludselig Lilla din valg nr 1 at den farve faktisk vil se super fedt ud og bedst ud hvis den skal sætte på en Gilera Storm … , fordi jeg tror din blå farve nr 2 vil se dum ud pågrun fordi din Storms skjolde har de former de nu har , derfor ville vælge Lilla , Specielt den Lilla du Viser på billiedet , den tror jeg skisme faktisk ville se kanon ud.

• #3   2. mar Også hvis du evt maler fælge så skal de enten være Sådan rigtig Dyb blank sort og ellers du tør være Modig så man næsten føler det frivillig tvang at skulle ligge mærke til din Scooter
    Så ligger du den lilla folie på skjoldene , også evt Mal dine fælge - kickstarterpedal - bremsekaliber - bremsehåndtag - bræmsevæske låg i en Neon Farve , det kunne være den her Neaon farve i Gul/grøn

https://speedline.dk/spraymaling/p/spraymaling-motip-pro-1?optionId=15417&gad_source=1&gbraid=0AAAAADqfNi8IrqPHrh-NZPWIVW8jCx5Js&gclid=Cj0KCQiA_Yq-BhC9ARIsAA6fbAjsknsl0i6qzKau4RywumjKDL3tG0OAftfLCDNejx8W9NZZ0e3gB8QaAiJDEALw_wcB

Det har jeg før set Zip være malet i , hvor skjolde er lilla næsten den samme lilla faktisk som den du viser , og så ellers Neon gul/grøn som den i linket ,….

• #4   2. mar Afhænger af hvad tema du går efter.

Helt ensfarvet ser som regel lidt fladt ud. Der ska gerne være nogen konturer og lidt kontraster
    Hvide kanter og lidt neon grøn og sorte detaljer ka få lilla til at se helt vildt ud.
    Hvid og sort mod blå er mega stilrent.

Jeg plejer at google billeder af farvene og prøve med lidt photoshop maleri og så knibe øjnene sammen. Så ka man forestille sig hvordan det vil se ud.

• #5   2. mar Ja sådan en Blå farve her cirka og så med nogen sorte detaljer fx tonet blinklys, baglygte og forlygte vil se meget fedt ud, meennn det vil selfølgelig ogs gå godt med sådan en lilla farve her( se billedet længere nede) en

profilbillede
  • #6   2. mar .

profilbillede
  • #7   2. mar Hmm nu hvor jeg så også har min blå new Typhoon tænker jeg, jeg ender på den lilla der og så med nogle sorte detaljer, Blank sorte fælge som du nævnte#2, støddæmper og nogen andre små ting smiley

spørgsmålet er så bare hvor mange meter wrap jeg skal bruge......

profilbillede
  • #8   2. mar Fedt ska nok blive godt

profilbillede
  • #9   2. mar Det er især når det hvide fylder en hel flade det går lidt galt.

Men hvis man holder sig til accenter der fremhæver formernes kunturer, så undgår man at en hel hvidfarvet form ligesom forsvinder og får det lillae til at falme i opfattelsen

Billedet herunder er et eksempel på hvordan det hvide kan komplimentere det lilla, uden at fucke det op smiley

De fleste billeder online af scootere med lilla og hvid har fucked det helt op smiley

profilbillede
  • #10   2. mar Sort og lilla er også bare en sikker vinder næsten hver gang

profilbillede
  • #11   2. mar så er spørgsmålet så bare om jeg burde wrappe alle yderskjolde, front,bund,side,dem over og under baglygten eller om jeg burde springe bundskjoldet over og istedet gøre den sort ligesom de luft indsats på sideskjoldene

• #12   2. mar Du ka evt starte med dem du er sikre på.
    Og så prøve bundskjoldet også, evt skære noget fra når det er sat på. Evt i nogen vinkler eller striber så det sorte fungerer som kontrast.
    Taktisk placering af stickers ka også gøre en del.
    Fremhæve konturer og bryde for store ensfarvede flader op i mindre bidder, mere geometrisk appellerende.

Beklager mit franske, det er nemmest bare at bruge de ord jeg kender og så la dig om at google ord hvis det bliver for teknisk sprog smiley

• #13   2. mar har du nogen forslag til stickers eller andre sorte detaljer, Jeg har tænkt mig og smide et sort bartstyr på, da den gamle ejer har smadret ledningerne og Speedomeret og så bare har kørt med orginal styr som bartstyr så tænker jeg smider et sort et på af dem, så efterlader jeg de luft indsats på sideskjoldene sorte og så folie wrapper jeg også det lille stykke plastic på vario skjoldet og så skal selve vario skjoldet også males blank sort samt en sort støddæmper og så blank sorte fælge

eller man kunne måske tage et hvidt styr istedet #8..

Og tror du man ville kunne folie wrappe vario dæksel eller bliver det for varmt?

• #14   3. mar Tænker dækslet blir for varmt.
    Domino stickers og twostroke .se stickers har jeg brugt.
    Blandt andre smiley
    Yasuni osv. Det gir et ekstra touch at stickersne faktisk siger noget om maskinen. Men det primære er bare at finde nogen i den rigtige størrelse og farver som passer nogenlunde til.
    De ka altid modificeres lidt med en saks.
    Har gemt de stickers jeg har fået gennem tiden og brugt af, og så købt når jeg vidste hva jeg ville have.
    De fleste knallert webshops har et gigantisk udvalg af stickers man ka købe. Typisk under kategorien styling.

Jeg tænker måske en hvis malossi rs1 ku se fed ud til sort varioskjold og lilla sidekåber.
    Men som man siger, for mange kokke fordærver maden smiley
    Det er svært nok 1 person at få det til at virke haha

• #15   3. mar ogs lige hurtigt en eller 2 sidste ting hehe

Den tidligere ejer har så spray malet med en normal sort metallisk maling uden forberedelse eller lak, det er vdl noget jeg burde fjerne før jeg folie wrapper den eller hvad ? hvis ja hvordan gør jeg så det bedst er det sådan noget maling fjerner eller skal det bare slibes ned og så finslibes så den har en pæn overflade

Og så min new Typhoon begyndte og hakke og kører ujævnt, tænkte så der var kommet noget vand i min benzin så ville tømme bundkarret og så lige smide noget karb sprit i tanken, men opdagede så tændrørs hætten sad halvt på og tændrøret sad løst, det var bare mere om der er en rigtig grund til det eller om det bare har rystet sig løst pga vibrationer og ik har været skruet ordentligt i

• #16   4. mar Når mit tændrør har siddet løst har det været fordi jeg ikke har spændt det ordentligt sidst. Det er sket en del gange.

Lak eeeh kommer an på om det er ujævn overflade eller skaller af. Hvis ikke så ville jeg bare wrappe henover.
    Ellers så godt spørgsmål, ved ikke hvordan man stripper skjolde for maling bedst. Måske youtube har en masse svar der

• #17   4. mar Det er nemlig sådan noget der skaller af så tænker nok det ville blive noget lort når jeg skal have det klistermærke folie wrap på

men det må jeg lige Google mig til det er måske virkeligheden nemmere bare og skrabe det af og så ende med en masse ridser men igen kan det ikke ses når der kommer wrap på og bliver de for dybe de ridser der må jeg jo bare lige fin slibe det let så det får en fin overflade

Tak for hjælpen:)

• #18   25. mar så blev de også modtaget og det ser sgu ikke helt dumt ud syntes jeg ;))

profilbillede
  • #19   30. mar så blev det andet sideskjold også wrappet, dog selfølgelig mf nogen luftbobler her og der men kunne "jeg" ikke undgå pga dens mærkelige form, men ses ikke på lidt længere afstand så det går nok , så kommer der en sort(måske blank sort) luftindstats ned mod bunden og så nogen sorte tonede blinklys glas smiley

Så mangler front og bundskjold bare og slibes og wrappes:)

profilbillede
  • #20   30. mar Noice. Ser fresh ud

• #21   30. mar uhadada, bliver sgu mere og mere fan af den lilla farve der egentlig smiley

profilbillede
Kommentér på:
Valg af Farve??

Annonce