{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
341 visninger | Oprettet:

Stalker og Storm bundskjold? {{forumTopicSubject}}

Davs SG smiley

Mit bundskjold er sgu blevet lidt slidt efterhånden overvejet så at male det eller lede efter et nyt Gik så på Marketplace og fandt et Gilera Stalker bundskjold Vil bare høre om det så passer over på min storm syntes nemlig selv de ser identiske ud? eller er der forskel i forhold til længde osv?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stalker og Storm bundskjold?
  • #1   8. nov 2023 Hvis du har mulighed for det så tag og mal selv, Jeg har lige selv malet mine skjolde til mit Aerox 2 projekt , jeg malede bare mine styrskjolde med det her Motip blank sorte maling , også valgte jeg efter det var blevet tørt at afslutte med en 2komponemt klarlak og jeg skal lige garanter dig for det ser meget meget meget bedre ud end det her alm 1komponemt motip klarlak, det andet 2komponemt ligner 100% noget en autolakerer selv har givet det klarlak … , så hvis jeg var dig så mal selv du kan få utrolig fine resultater med de spraymalinger der er på marked pt, jeg valgte bare motip fordi jeg kender mærket…

• #2   8. nov 2023 Skal have malet mine andre skjolde hvad for noget sandpapir er bedst?

det var mere fordi det jeg ogs har nu er knækket i beslagne så boret et hul i det lille stykke af beslaget der er tilbage og smed det på med strips syntes dog ik lige det er optimalt

• #3   9. nov 2023 Ja så forstår jeg godt du vil have nyt skjold … jammen jeg gør det at
    Vasker mine skjolde først i varmt vand med opvaske middel i , så brugte jeg noget korn 600 sandpapir med vand og slib alle skjolde der skulle males , og når det var gjort så vaskede jeg dem grundig igen på samme måde som første gang , også slev jeg igen med let hånd på alle skjolde med noget korn 1200 sandpapir .. så efter det vaskede jeg dem igen lod dem tør natten over , … næste dag spray jeg noget plastik primer på alle skjolde og lader det tøre i ca 30-40min .. så sleb jeg igen med let hånd og korn 1200 sandpapir for at få det så glat som muligt , også efter slibningen så affedtede jeg det som skulle males med noget motip affedter 600 ( mener jeg det hed ) også lod jeg det lige tøre af
    i ca 10mm. Og nu begyndte jeg så at male mine skjolde i den farve jeg ville , og giver alle skjolde 4 - 6 lag maling “ husk det tynde lag hver gang “ hvor det tøre ca 5-6min mellem hvert lag , og husk at de først 2 lag ser aldrig ud som om man bliver færdig, og det så her du skal være toldmodig, fordi mange laver den fejl efter dette at spraye en tyk lag på og det duer ikke fordi det ikke tøre rigtig så , derfor tynde lag hvergang og ved omkring 4 lag der kan du begynde at se det hjælper meget på det , og så giver du lige 2 lag mere som du har gjort hele tiden eller måske flere lag hvis du syndes , bare de tynde hver gang de lag… og efter det tøret hele natten over kan du lige gennem gå alt for at se om til tilfreds eller om du skal spraye lidt mere favre på ,
    “ HUSK HUSK ikke rør ved dine skjolde på den side du maler “ hvis du er tilfreds så kan du begynde på Afslutningen , og det er så her du bliver overrasket over hvor fint det kan blive hvis du vælger at bruge 2K klar lak og ikke den Almindelige motip klar lak , fordi den er utrolig tyng og den laver løber nemmer end 2K , men Husk klar lakken skal ligges på samme måde i lag som selveste grundfarven skulle , behøver ikke være så mange lag før du kan se det hele er dækket til med klar lak , men gerne giv det hele nogen lag så du oplever en god dyb flot glans fra den farve du vælger … også lad det tøre natten over igen , så kan du lige næste dag gennemgå alle skjolde igen for at se om du tilfreds …

Det gode ved 2K klar lakken er at du kan poler den lige som man poler en bil , og den du bil også se resultater på samme måde som var det på en bils lak .. dette vil du ikke kunne med den almindelige klar lak 1k som vi alle kender til fra motip og andre mærker , fordi den er meget meget tynder og den er slet slet ikke så hård i lakken som 2K er . Så det tit man kan opleve bitte små ridser efter poleringen med den almindelige klar lak .. derfor anbefaler jeg dig at bruge 2k og de fåes som regl i store 500ml flasker eller mindre 200ml flasker , husk hvis du maler alle skjolde med 2K klar lak samme dag så køb en stor spraydåse på 500ml hvis du vælger at male dem sådan lidt hen over ugen måske en eller 2 stykker pr dag så køb en 200ml spraydåse , fordi i 2K lakken skal du aktiver en hærder som du gør via en lille ring der med til dåsen som er i bunden af den den skal du sættes på en stift i bunden af dåsen og trække den ud og dreje den 360grader og så ryster du den godt også har du nu nogen timer til at brug den før det stopper , husker ikke tiden på det før det hærdet op men det ikke sådan at du skal skynde dig du har en del timer til det ,

• #4   9. nov 2023 Tak for det dejligt lige at få en skridt for skridt guide smiley

• #5   9. nov 2023 Ja du må igrunden lige undskylde den lange besked , havde da slet ikke lige opdaget den var blevet så lang , og hvis det er så kan du få 2K klar lak her ved Billigbilpleje.dk
    De her både 500ml til 170kr og 200ml til 106kr og jeg kan anbefale dem i linket, det er nemlig den type 2K klarlak jeg bruger , og det er virkelig en hård lak , altså du kan ikke lave ridser så nemlig som du kan på alm 1K klarlak.
    Se linket.

Det er altid dem jeg bruger , sådan en 200ml er nok til min Aeros’s 4 stk Sideskjolde og den skjold med tankdækslet i.

https://www.billigbilpleje.dk/pi/2K-Klarlak-Spray-200-ml-Premium_7545009_256886.aspx
    ——
    Og den store på 500ml vil jeg faktisk tro er nok til alle skjolde på en Yamaha Aerox . Du ved sådan en helt sæt som man kan købe til forskellige farver til Ens Aerox .

https://www.billigbilpleje.dk/pi/2K-Klarlak-Spray-500-ml-Premium-Slow_8759080_256886.aspx

Kommentér på:
Stalker og Storm bundskjold?

Annonce