{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
877 visninger | Oprettet:

Marco N
Marco N
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 10

Hvad skal man gøre med klarlak? {{forumTopicSubject}}

Jeg har for nylig slebet min udstødning ned på min knallert og både påført grunder og maling. Jeg er så nået til klarlak og alt er godt. Dog efter de 24 timer der er gået er den stadig (ikke tør) det vil sige den tager alt til sig og du kan ikke sætte en finger på den uden den er klistret. Nogle der har en ide til hvad jeg skal gøre ved det. Der står jeg skal påfører den også efter nogle timer varme den op til 160 grader. Dog har jeg ikke mulighed for det udover hvis jeg kører en tur, men så vil den samle alt skidt fra vejen osv..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad skal man gøre med klarlak?
  • ZenMonkey
    ZenMonkey Tilmeldt:
    dec 2021

Følgere: 89 Emner: 27 Svar: 164
    #1   24. mar 2022 kan du ikke smide den i ovnen ?

• #2   24. mar 2022 du kan tage den med indenfor fordi det er stadig lidt for koldt til at male uden varme

• #3   24. mar 2022 Klarlak på udstødninger skal bags i ovn efter maling. Ellers fungerer det slet ikke

• Marco N
    Marco N Tilmeldt:
    mar 2022

#4   25. mar 2022 Har dog et andet problem så. Hvis den skal i ovn har jeg ikke en stor nok ovn til det? Og er der andre muligheder end en ovn?

• ZenMonkey
    ZenMonkey Tilmeldt:
    dec 2021

#5   25. mar 2022 lav et lille bål, hæng det hen over det
    varme blæser til terrasse,
    varme pistol,
    oven på en brændeovn.
    sidste mulighed . løbe den varm ...

• #6   25. mar 2022 Pulverlak er billigere end man sku tro, og ska også bages.
    Mange steder gør det.
    Så tænker du ka få bagt den for en hund cirka hvis du finder et sted i nærheden der lakerer ting.

• Marco N
    Marco N Tilmeldt:
    mar 2022

#7   25. mar 2022 Lækkert, tak for hjælpen gutter. Finder lige ud af noget smiley

• #8   25. mar 2022 Det kan være du har været for gavmild med din påføring.
    Hvis det er tilfældet kan det være rigtigt svært at få malingen til at tørre, i visse tilfælde tørre det aldrig hvis du har påført for tykke lag af gangen. Det bedste at gøre er at varme Emnet du skal male med evt en varmepistol, samt at varme dåsen op så den er lun.
    Også påfør flere tynde lag, så det er en lille dækning. Vent derefter på hvad anvisningerne på dåsen siger.

Dog hvis begge ting er varme/lune, så tørre malingen hurtig og derved kan du sprøjte tynde lag med 20-30 sekunders mellemrum.

Pas dog på med at varme for meget direkte på spraydåsen.

• #9   25. mar 2022 Godt jeg lige fandt den her emne som er relativ ny. Skal nemlig selv til at putte klarlak på min udstødning her snart.

#8 Hvis man nu ikke har en varmepistol, kunne man evt give den en god omgang med en hårtører og så smide potten på knallerten og lad den varme oppe(altså lad knallerten stå i tomgang). Kunne det virke?

• #10   25. mar 2022 Hej Vlad.

Altså i princippet så længe du får noget varme i det så spiller det.
    Hvis du evt har et fyr rum eller andet, så ville jeg bare ligge dåse og udstødning derind aften før du skal male.
    Forbered det hele, Slib det der skal slibes. og sørg for at udstødningen er tørret af for støv og fri for fedtstoffer.

Ind i varmen med den, gør alt klar, så du kan gå ind og hente din udstødning også male den med det samme inden den bliver 'ude' kold igen.

Så længe du er varsom med lagene. Så skal det nok komme til at spille smiley
    Hellere mange tynde lag, end et tykt. For hvis du først får en løber kan det være meget svært at redde igen.

til note skal du vide at klarlakken er tyndere, og kræver ekstra varsom påførsel. Det skal selvfølgelig glide sammen, men heller ikke for meget da du så vil få appelsinhud.
    det kræver så du kan sidde i 2 timer og vådslibe din helt nye maling for at få et flot blankt resultat smiley

• #11   25. mar 2022 Jeg ville ikke anbefale du har udstødningen monteret, da du skal have klargjort dit emne, inden du maler. Det bliver noget rod at stå og pille en varm udstødning af som du skal male vil jeg tro smiley

• #12   25. mar 2022 Udstødningen som jeg ville male er faktisk stor set ny. Der er begyndt lidt rust et par steder. Så ville jeg lige give den en god tykkere lag en fabrikken gav den så det holder lidt længere. Den få en god omgamg sandpapir før malingen. Så også en god "vask" før malingen(tænker bare vand, så tørre det af med en håndklæde og så lige lad den stå i solen i 10-15 min).

Huset jeg bor i er relativ modern. Vi har 2 radiator i hele huset og så gulvvarme i resten af huset. Så den bliver kun så varm som der er i huset. (Hvis ikke lidt varmere pga radiatoren)

Havde tænkt mig at give den 1-2 tynde lag lak og så hænge den i vores indlukket skur i en time eller 2. Så gentage 2-3 gange. Så putte den på knallerten(ved at holde på lyddæmperen og ikke røre ved selve udstødningen). Så starte knallerten op og lad den stå i tomgang i 10-15 min. Derefter køre den pæn varm

• Marco N
    Marco N Tilmeldt:
    mar 2022

#13   26. mar 2022 Har ventet 3 dage nu på den skulle tørre og den er stadig fedtet. Kunne det lade sig gøre nu her bare at lade knallerten stå i tomgang for at få den varm?

Og til det med lagene. Så har jeg puttet et på så den var dækket over det hele også lidt ekstra. Ved ikke om der er for meget på men umiddelbart tænker jeg ikke. Undrer mig bare over den ikke er tørret. Den eneste varmemulighed er min knallerts tomgang. Har værken brænder eller ovn til den.

Tænker i bare det løsningen at lade den stå i tomgang eller skal man prøve med noget andet. Den står pt i et rum med 23 grader ca

• ZenMonkey
    ZenMonkey Tilmeldt:
    dec 2021

#14   26. mar 2022 #13 du kan jo prøve. hvis det er din eneste løsning

• #15   26. mar 2022 Vend gerne tilbage med resultater

• #16   26. mar 2022 Hvis det skal være bare nogenlunde holdbart skal den varmes op godt og grundigt umiddelbart efter påførsel så der virkelig hærder og bliver hårdt som en god bagt lak.

Det er vel det der er formålet med at klarlakere en udstødning. At få en stærk overflade der holder.
    Jeg kører selv krom udstødninger fordi det er noget tilsvarende direkte fra fabrikken. Har indtil videre kun fundet en enkelt titanium udstødning, og kun til gear knallerter
    Det undrer mig virkelig da jeg absolut ville give de 3400 en yasuni r i tiranium skulle koste.

Til gearknallerter er der flere forkromere og rustfri ståæ udstødninger, men det er ikke så mærkelig de fleste er med planlagt forældese. Der er gode penge i udstødninger.

Få den lavet ordentlig, det koster så lidt ekstra og er virkelig det værd smiley

• Marco N
    Marco N Tilmeldt:
    mar 2022

#17   30. mar 2022 Jeg har nu fået varmet den op med en god lang tur. Mens jeg kørte holdte jeg ind til siden hvor den så begyndte at ryge en smule. Efter kørte jeg så hjem igen hvor den faktisk var fin nok. Den er størknet nu og har en fin nok overflade

Kommentér på:
Hvad skal man gøre med klarlak?

Annonce