877 visninger
|
Oprettet:
Hvad skal man gøre med klarlak? {{forumTopicSubject}}
Jeg har for nylig slebet min udstødning ned på min knallert og både påført grunder og maling. Jeg er så nået til klarlak og alt er godt. Dog efter de 24 timer der er gået er den stadig (ikke tør) det vil sige den tager alt til sig og du kan ikke sætte en finger på den uden den er klistret. Nogle der har en ide til hvad jeg skal gøre ved det. Der står jeg skal påfører den også efter nogle timer varme den op til 160 grader. Dog har jeg ikke mulighed for det udover hvis jeg kører en tur, men så vil den samle alt skidt fra vejen osv..
dec 2021
Følgere: 89 Emner: 27 Svar: 164
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
mar 2022
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 10
dec 2021
varme blæser til terrasse,
varme pistol,
oven på en brændeovn.
sidste mulighed . løbe den varm ...
sep 2003
Mange steder gør det.
Så tænker du ka få bagt den for en hund cirka hvis du finder et sted i nærheden der lakerer ting.
mar 2022
okt 2006
Følger: 89 Følgere: 86 Scootere: 3 Emner: 112 Svar: 2.249
Hvis det er tilfældet kan det være rigtigt svært at få malingen til at tørre, i visse tilfælde tørre det aldrig hvis du har påført for tykke lag af gangen. Det bedste at gøre er at varme Emnet du skal male med evt en varmepistol, samt at varme dåsen op så den er lun.
Også påfør flere tynde lag, så det er en lille dækning. Vent derefter på hvad anvisningerne på dåsen siger.
Dog hvis begge ting er varme/lune, så tørre malingen hurtig og derved kan du sprøjte tynde lag med 20-30 sekunders mellemrum.
Pas dog på med at varme for meget direkte på spraydåsen.
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 783 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.518
#8 Hvis man nu ikke har en varmepistol, kunne man evt give den en god omgang med en hårtører og så smide potten på knallerten og lad den varme oppe(altså lad knallerten stå i tomgang). Kunne det virke?
okt 2006
Altså i princippet så længe du får noget varme i det så spiller det.
Hvis du evt har et fyr rum eller andet, så ville jeg bare ligge dåse og udstødning derind aften før du skal male.
Forbered det hele, Slib det der skal slibes. og sørg for at udstødningen er tørret af for støv og fri for fedtstoffer.
Ind i varmen med den, gør alt klar, så du kan gå ind og hente din udstødning også male den med det samme inden den bliver 'ude' kold igen.
Så længe du er varsom med lagene. Så skal det nok komme til at spille
Hellere mange tynde lag, end et tykt. For hvis du først får en løber kan det være meget svært at redde igen.
til note skal du vide at klarlakken er tyndere, og kræver ekstra varsom påførsel. Det skal selvfølgelig glide sammen, men heller ikke for meget da du så vil få appelsinhud.
det kræver så du kan sidde i 2 timer og vådslibe din helt nye maling for at få et flot blankt resultat
okt 2006
jun 2019
Huset jeg bor i er relativ modern. Vi har 2 radiator i hele huset og så gulvvarme i resten af huset. Så den bliver kun så varm som der er i huset. (Hvis ikke lidt varmere pga radiatoren)
Havde tænkt mig at give den 1-2 tynde lag lak og så hænge den i vores indlukket skur i en time eller 2. Så gentage 2-3 gange. Så putte den på knallerten(ved at holde på lyddæmperen og ikke røre ved selve udstødningen). Så starte knallerten op og lad den stå i tomgang i 10-15 min. Derefter køre den pæn varm
mar 2022
Og til det med lagene. Så har jeg puttet et på så den var dækket over det hele også lidt ekstra. Ved ikke om der er for meget på men umiddelbart tænker jeg ikke. Undrer mig bare over den ikke er tørret. Den eneste varmemulighed er min knallerts tomgang. Har værken brænder eller ovn til den.
Tænker i bare det løsningen at lade den stå i tomgang eller skal man prøve med noget andet. Den står pt i et rum med 23 grader ca
dec 2021
jun 2019
sep 2003
Det er vel det der er formålet med at klarlakere en udstødning. At få en stærk overflade der holder.
Jeg kører selv krom udstødninger fordi det er noget tilsvarende direkte fra fabrikken. Har indtil videre kun fundet en enkelt titanium udstødning, og kun til gear knallerter
Det undrer mig virkelig da jeg absolut ville give de 3400 en yasuni r i tiranium skulle koste.
Til gearknallerter er der flere forkromere og rustfri ståæ udstødninger, men det er ikke så mærkelig de fleste er med planlagt forældese. Der er gode penge i udstødninger.
Få den lavet ordentlig, det koster så lidt ekstra og er virkelig det værd
mar 2022
Hvad skal man gøre med klarlak?