{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
669 visninger | Oprettet:

Maling af bagfælg {{forumTopicSubject}}

Kan nogen anbefale et sted, eller noget maling at købe?
Ska jo have både grunder, lak og klarlak.

Ku være lækkert hvis man ku få 200ml dåser, og så alle 3 dåser i 1 pakke. Evt med pakke rabat.

Så jeg ik ska finde en 400ml dåse af hver, der virker sammen, og have resten stående og blive for gammelt....

Er der evt nogen der har noget grunder, sort eller klar de vil smide i nakken på mig?

Ska kun lakere en enkelt 13 tommer bagfælg


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maling af bagfælg
  • #1   16. okt 2018 Hvorfor ikke købe rigtig autolak?
    Kvaliteten på lakeringen er SÅ meget bedre og du kan nøjes med kun at blande det du skal bruge, resten holder sig fint i årevis.
    For 500,- kan du male hele scooteren og lidt til, så i sidste ende er det langt billigere end spraydåser.
    https://www.autolakhandel.dk/epages/autolak.sf/da_DK/?ObjectPath=/Shops/2014102205/Categories


  • #2   16. okt 2018 Jeg har ikke kompressor men har vist faktisk en 15 år overgemt sprøjtepistoli kælderen.

    Jeg kan egentlig bedst lide maskiner med nogen skrammer.

    I mine øjne er det brugsgenstande, der gerne må se pæne ud.
    Langt fra omvendt smiley

    Overvejer derfor også bare at smide noget undervognsmaling på en bekendt vist har liggende.
    Tvivler på jeg kommer til at skulle lakere noget sort igen inden for de næste par år.

    Bagfælgen ska bare være sort smiley
    Enten vil jeg gøre det så godt jeg ka selv, så billigt og nemt som muligt.

    Ellers vil jeg betale nogen med udstyr og rum indrettet ril det for at gøre det bedre end jeg kan.

    Men den hjemmeside er et godt bud på hvor jeg måske ka finde en halv størrelse 3 i 1 pakke så der lige er til en fælg eller to.

    Kigger lige om ikke jeg ka finde det jeg søger derinde


  • #3   16. okt 2018 Jeg kunne ellers hurtig have givet den en klat blank sort maling for dig, har stadig 3 liter til at stå fra et forlist bil projekt smiley
    Men vi bor i hver sin ende af landet så det er nok ikke så aktuelt smiley


  • #4   16. okt 2018 Sørens også smiley
    Ja det ka jo knap være 100ml af hver der skal til.
    Lidt som når man er på langtur, har glemt at smøre kæden inden, og må give 140kr for en stor dåse dårlig kædeolie på en random tankstation smiley smiley
    Det er nok til 400km benzin på min motard smiley
    Jeg har alt for mange bolde i luften for tiden. Gælder om at bruge tiden og pengene rigtigt hehe


  • #5   16. okt 2018 Jeg har fået gode resultater med spraymaling fra Thansen, det handler om preperation, slib ned og affedt.

    Jeg brugte
    2 lag zinc maling
    2 lag primer maling
    3 lag farve
    3 lag klar lak.

    Det skal bare affedtes så kan det ikke gå helt galt. Jeg brugte bare sprit på en mikrofiberklud.


  • #6   16. okt 2018 Og når jo husk at varme malingen op inden, så er der bedre tryk i dåsen og det tører hurtigere.

    Enten i noget varmt vand eller foran en varmeblæser.


  • #7   17. okt 2018 dåserne i varmt vand, go ide.
    Det har jeg hørt en gang men havde glemt alt om smiley varmeblæseren sætter jeg til at varme/tørre badeværelset inden lakering og mens det tørrer smiley

    Der sidder et tykt lag grunder på fælgen som jeg tænker er god hvis jeg lige sander det en gang.
    Så et tyndt lag grunder på først til at hæfte med og så 2 medium tykke lag på.

    Zincen sku ik være nødvendig da der vist ikke er hul igennem til metallet nogen steder.

    Ved nærmere eftertanke bliver det her nok et forårsprojekt.
    Lidt en skam at male fælgen til vinter kørsel.

    Tænnte jeg ku gi den en hurtig omgang nu der skal nyt bagdæk på.
    Men det bliver til foråret tror jeg.

    Er heller ikke 100% på om de skal være sorte eller sølv endnu smiley


  • #8   17. okt 2018 De bliver sorte

    profilbillede
  • #9   17. okt 2018 Selvom sølv også ka være mega geil.

    profilbillede
  • #10   17. okt 2018 Men sort er fedest på en nrg synes jeg

    profilbillede
  • #12   17. okt 2018 Især på en blå med blå sideskjolde, hvide detaljer og sort bundskjold

    profilbillede
  • #13   17. okt 2018 Når jo, zinc er ikke nødvendigt hvis det ikke er bar metal, jeg malede link systemet og bagstøddæmperen på min HM'er fordi det var godt rusten, jeg sleb det bare helt ned til bar metal.

    Du kan nok godt nøjes med Den originale lak, den hænger sikkert lidt bedre i end spraymaling så det er bare slib det godt ned og så ny grunder ovenpå. smiley


    profilbillede
  • #14   17. okt 2018 Ka godt være jeg gør det start november alligevel smiley

    Det lyder som om din hm bliver helt lækker igen smiley


  • #18   17. okt 2018 Jeg har faktisk tit haft brug for hammerite.
    Ku godt være jeg endelig sku købe en dåse og prøve det af.
    Sandpapiret har jeg allerede smiley

    Nu ska jeg bare finde ud af om jeg ska købe en el slagnøgle eller låne en. Så jeg ka få baghjulet af smiley smiley
    Det plejer nemlig at være mission impossible med mit håndværktøj og bagbremsen på nrg'en

    Kender nogen der har en


  • #19   18. okt 2018 Skal nok lade være med at bombardere dine emner nu, men synes nu lige at du skulle se det her, der var ekstremt meget modstand i styrlejerne og de hakkede, nu kan jeg sku godt forstå hvorfor, forhelvede mand smiley

    profilbillede
  • #20   18. okt 2018 Bring it smiley
    Det er du velkommen til.
    Jeg ved ikke helt hva jeg ska kigge efter smiley er kronrøret rustent eller ka jeg ikke spotte fejlen? smiley


  • #21   18. okt 2018 Haha, gjorde dem helt rene, lejerne inde bag ved havde det fint og heldigvis var der ingen slidmærker i leje sædet.

    Kan du egentligt hjælpe mig? Som den store klovn som jeg er så glemte jeg at tage et billede af hvordan forlygtens ledninger skulle sidde, fordi jeg skulle male noget.

    Hvis du vil så må du meget gerne lige løfte din forlygte af sådan jeg kan se ledningerne smiley


    profilbillede
  • #22   18. okt 2018 Haha jo tager lige et foto i aften smiley

  • #24   18. okt 2018 Jeg krydser fingre for dig smiley

    profilbillede
  • #25   18. okt 2018

    profilbillede
  • #26   18. okt 2018

    profilbillede
  • #27   18. okt 2018

    profilbillede
  • #28   18. okt 2018

    profilbillede
  • #29   18. okt 2018 Find da et ledningsdiagram? Eller kan man ikke det til sådan en Honda CRM

  • #30   18. okt 2018 Manualen findes kun på italiensk hehe
    Ej det lyder helt sort. Nu bliver jeg i tvivl.. igen.... smiley
    Har seriøst ledt efter info på tysk dansk engelsk svensk 4-5 gange, ingenting. Kun italiensk sproget autoriseret info om den.
    ...har lige brugt 10 minutter igen på at søge. Fandt ikke noget men fandt en italiensk nyhedsartikel om det lille firma fra nogen år tilbage. Google translate if interested
    https://www.laprovinciadilecco.it/stories/Economia/la-hm-moto-di-introbio-ha-ripreso-a-dare-gas_1134374_11/
    Synes det forklarer en del af hvordan det ka være ledningsdiagram ik er til at finde smiley


  • #31   18. okt 2018 After the difficulties of last year, the Introbio company has embarked on a relaunch path

    Alfredo Ciresa: «The agreement with Yamaha has allowed us to build 1,150 vehicles, a good injection of trust»

    After touching the fund at the end of 2014, with the recourse to the solidarity contract for the twenty employees, the Hm Moto is going up the slope and is already preparing for new short-term programs to start again from September when the employees will return to the new factory - after the holidays - about 7 thousand square meters on four levels and inaugurated in 2013 in Introbio.

    In this new structure are the assembly lines, the spare parts warehouse, the goods storage area, offices and design. To reveal the programs of Moto spa is the owner Alfredo Ciresa who has never dropped off-road motorcycles from the saddle of his creatures. It is Ciresa who tells us about the release from this long silence of a brand born in 1983 and that even today despite the past crisis remains a symbol among young people, that of the Hm brand.

    «We started working again after the agreement with Yamaha that, from January to April, allowed us to build 1,150 motorcycles for the home of the three tuning forks - explains Ciresa - and this for us was an injection of confidence because in doing so we came back with more insistence on the market even with our fifty Cre (Enduro) and Crm (Motard). All of us - continues Ciresa - will work again for a week because we have the obligation to deliver the last bikes of the summer lot, and the workers will only be able to close this supply not before this first week of August ".

    Det lyder til at være rimelig small time hygge gesjæft.
    Så bliver dokumenter og sådan noget tit nedprioriteret smiley
    Eller er det bare mig


  • #32   19. okt 2018 Fik at lyset til at virke, udover høj lys, der sidder sådan en kabelsko, men kan ikke regne ud hvor den skal sidde? Det er en af de ledninger der kommer fra den samling med 3 ledninger.

    profilbillede
  • #33   19. okt 2018

    profilbillede
  • #34   19. okt 2018 Tænker den ska på stellet
    Kigger lige imorgen


  • #37   19. okt 2018 Fandt noget der ligner ledningsdiagram bag i manualen
    Jeg ka bare ikke læse sådan nogen


    profilbillede
  • #39   19. okt 2018 Kan du tage et billede af hvor du har taget gummiet af den store lygte, tror kabelskoen skal sidde der inde.

Kommentér på:
Maling af bagfælg

Annonce