{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.221 visninger | Oprettet:

Daniel A
Daniel A
Tilmeldt:
1. jun 2018
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 25

Klar lak bliver hvid? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige givet maskinen en ordentlig omgang maling/klarlak, men hvordan kan det være at klarlakken bliver hvid nogen steder? og kan man gøre noget ved det?
Evt. hvor lange skal det tørre før man kan give den lidt voks?
Håber i kan hjælpe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klar lak bliver hvid?
  • Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 25
    #2   9. aug 2018 Okay tusinde tak for svar ????:)

  • #3   9. aug 2018 Normalt vil jeg sige der er fordi det har været for koldt når du har malet, at lakken så bliver mælkehvid. Men det er jo ret usandsynligt i det her vejr smiley
    Så der er nok på grund af luftfugtigheden og for tykke lag at det er gået galt. Det er faktisk en hel videnskab at male med perfekt resultat smiley
    Du husker vel at ryste dåsen godt i mindst 2 min så lakken bliver blandet godt? Ellers kunne det også være grunden....!!


  • Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 25
    #4   9. aug 2018 jeg ryster ihvertfald mindst dåsen i en 2-3 minutter inden jeg går igang på alle lede og kanter smiley , men ja, det er nok fugtigheden, det er ikke nemt og male noget i sådan et "flot" varmt vejr smiley , men håber da det forsvinder med tiden, ellers må jeg prøve med lidt voks her om 1 uges tid når det er hærdet helt igennem smiley ved ikk om det måske kan hjælpe?
    For har noget sort "farvet" voks, da jeg har malet knallerten sort med glimmer lak og klarlak efterfølgende smiley


  • #5   9. aug 2018 Jeg malede også for nogle år siden sort i sommerferien med klar lak det blev også hvidt. Det kunne sagtens poleres væk efter malingen var hærdet af

  • Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 25
    #6   9. aug 2018 okay super smiley Nu har jeg desværre ikke en poleringsmaskine smiley så ville prøve med voks til og starte med, der er jo også lidt slibemiddel i mener jeg nu om dage? smiley Så håber jeg det ville forsvinde, det ser jo ikke så pænt ud med sådan nogle hvide mælkepletter smiley

  • #7   9. aug 2018 Sådan en gang alm. Polish på tube med klud burde være længe godt

  • Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 25
    #8   9. aug 2018 Ja, det må jeg prøve smiley Må prøve lidt afhvert når den er hærdet igennem, der er intet andet for smiley

  • #9   9. aug 2018 Jeg startede jo så med at matslibe og gøre hele processen om med det samme resultat og så valgte jeg at prøve og polere det. Men fremad rettet har jeg ikke brugt klarlak har istedet for givet et par ekstra lag maling og så bare poleret det

  • Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 25
    #10   9. aug 2018 Åh okay, kan være jeg skal prøve det, ved du hvilke mærker af poleringsmiddel der ville være godt måske og bruge i hånden, hvis man ikke har maskine?

  • #11   9. aug 2018 Hvis du vælger IKKE at bruge klarlak, så skal du være sikker på at farven er benzinfast, ellers så bliver det hurtigt noget lort.

  • Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 25
    #12   10. aug 2018 Har brugt klarlak efter jeg brugte glimmerlak ??

  • #13   10. aug 2018 Glimmerlak? Er det det vi andre kalder metallic eller perlemor? smiley

  • Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 25
    #14   10. aug 2018 præcis smiley Tror det er metallic smiley Det bare for og lave lidt spræld i farven så den ikke bare er sort smiley

Kommentér på:
Klar lak bliver hvid?

Annonce