{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
232 visninger | Oprettet:

Daniel A
Daniel A
Online Tilmeldt:
1. jun
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 25

Klar lak bliver hvid? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige givet maskinen en ordentlig omgang maling/klarlak, men hvordan kan det være at klarlakken bliver hvid nogen steder? og kan man gøre noget ved det?
Evt. hvor lange skal det tørre før man kan give den lidt voks?
Håber i kan hjælpe

Kommentarer på:  Klar lak bliver hvid?
  • #1   9. aug Tror du har malet i for høj luftfugtighed, eller har været lidt for gavmild med klarlak.
    Lad det hærde op i 2 døgns tid, og se om det ikke er forsvundet.

• Daniel A
    Daniel A Online Tilmeldt:
    jun 2018

#2   9. aug Okay tusinde tak for svar ????:)

• #3   9. aug Normalt vil jeg sige der er fordi det har været for koldt når du har malet, at lakken så bliver mælkehvid. Men det er jo ret usandsynligt i det her vejr
    Så der er nok på grund af luftfugtigheden og for tykke lag at det er gået galt. Det er faktisk en hel videnskab at male med perfekt resultat
    Du husker vel at ryste dåsen godt i mindst 2 min så lakken bliver blandet godt? Ellers kunne det også være grunden....!!

• Daniel A
    jun 2018

#4   9. aug jeg ryster ihvertfald mindst dåsen i en 2-3 minutter inden jeg går igang på alle lede og kanter , men ja, det er nok fugtigheden, det er ikke nemt og male noget i sådan et "flot" varmt vejr , men håber da det forsvinder med tiden, ellers må jeg prøve med lidt voks her om 1 uges tid når det er hærdet helt igennem ved ikk om det måske kan hjælpe?
    For har noget sort "farvet" voks, da jeg har malet knallerten sort med glimmer lak og klarlak efterfølgende

• #5   9. aug Jeg malede også for nogle år siden sort i sommerferien med klar lak det blev også hvidt. Det kunne sagtens poleres væk efter malingen var hærdet af

• Daniel A
    jun 2018

#6   9. aug okay super Nu har jeg desværre ikke en poleringsmaskine så ville prøve med voks til og starte med, der er jo også lidt slibemiddel i mener jeg nu om dage? Så håber jeg det ville forsvinde, det ser jo ikke så pænt ud med sådan nogle hvide mælkepletter

• #7   9. aug Sådan en gang alm. Polish på tube med klud burde være længe godt

• Daniel A
    jun 2018

#8   9. aug Ja, det må jeg prøve Må prøve lidt afhvert når den er hærdet igennem, der er intet andet for

• #9   9. aug Jeg startede jo så med at matslibe og gøre hele processen om med det samme resultat og så valgte jeg at prøve og polere det. Men fremad rettet har jeg ikke brugt klarlak har istedet for givet et par ekstra lag maling og så bare poleret det

• Daniel A
    jun 2018

#10   9. aug Åh okay, kan være jeg skal prøve det, ved du hvilke mærker af poleringsmiddel der ville være godt måske og bruge i hånden, hvis man ikke har maskine?

• #11   9. aug Hvis du vælger IKKE at bruge klarlak, så skal du være sikker på at farven er benzinfast, ellers så bliver det hurtigt noget lort.

• Daniel A
    jun 2018

#12   10. aug Har brugt klarlak efter jeg brugte glimmerlak ??

• #13   10. aug Glimmerlak? Er det det vi andre kalder metallic eller perlemor?

• Daniel A
    jun 2018

#14   10. aug præcis Tror det er metallic Det bare for og lave lidt spræld i farven så den ikke bare er sort

Kommentér på:
Klar lak bliver hvid?