{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.090 visninger | Oprettet:

Maling af hjelm. ulovligt? {{forumTopicSubject}}

Bare et hurtigt spørgsmål. Har lige snakket med en ven da min hjelm var blevet grim så jeg har valgt at om male/lakere den. Men min ven siger at det er ulovligt da det kan ødelægge virkningen af hjelmen.... Kan det passe?

På forhånd tak.

Mvh Stefan P

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maling af hjelm. ulovligt?
  • brian n
    brian n Online Tilmeldt:
    jan 2010

Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
    #1   9. mar 2017 Jeg tror din ven har slået hoved

• #2   9. mar 2017 Du skal selvfølgelig ikke male med en fortynder der opløser plastikken. Men tvivler på at skalden ikke kan tåle det. Men selve flamingoen inde i hjelmen vil ætså hvis det fær fortynder på sig. Ud over det er der intet ulovligt i at male sin hjelm

• #3   9. mar 2017 Du kan jo også prøve at spørge ham om han udskifter sin hjelm hver gang at han taber den. Det burde man næsten gøre. Den skal ihvertfald skiftes efter et styrt med hjelmkontakt

• #4   9. mar 2017 Stk. 2. Godkendelsesmærket skal være anbragt på synlig og læselig måde og således, at det vanskeligt kan fjernes. Der må ikke påsættes mærker eller angivelser på styrthjelme, der kan forveksles med godkendelsesmærket.

§ 2. En styrthjelm må ikke bemales eller påføres udsmykning, herunder refleksmateriale. Dette gælder dog ikke bemaling og påklæbning med materialer, der er godkendt af fabrikanten.

• #5   9. mar 2017 Altså jeg har hørt det samme som din ven siger flere steder og også hørt at vis politiet tror du har malet din hjelm, så vil du få en bøde, men når det så er sagt så har jeg altså selv malet min gamle hjelm to gange, og der syntes jeg bestemt ikke jeg kan mærke forskel, prøvede også at give den tæsk mod en mur med en dukke på et kusteskaft spændt fast på en knallert da den skulle skiftes ud haha smiley men der var ikke noget at komme efter, plus politiet har heller ikke sagt noget til det, så jeg tror altså det din ven har hørt, er noget mange har hørt men ikke noget der holder i retten, da det sikkert bare er en vandre historie.

håber det kan bruges smiley

• #6   9. mar 2017 Det KP skriver og det første Robert skriver ang mærke, det er helt rigtigt ja, men det andet han skriver med maling, har jeg dog også hørt, men vidste ikke om det var rigtigt, men det må det jo så være, så måske er det ikke bare en vandre historie alligevel som jeg startede med at skrive, sorry smiley

• #7   9. mar 2017 ok. Mange tak for de hurtige svar. smiley så må jeg se hvad der sker. Men den er kun malet udenpå. ikke indeni. smiley

• #8   9. mar 2017 Jo det er ulovligt at male en styrthjelm.
    Noget andet er, at hvis du taber din hjelm og der kommer ridser i den, så bør den faktisk kasseres, fordi ridser, alt afhængig af hvor dybe de er, svækker styrken i hjelmen.

• #9   9. mar 2017 Har lige købt ny hjelm, der står i manualen at man ikke på nogen måde må male eller påføre klistermærker på hjelmen.

• #10   10. mar 2017 Hold nu op... Din hjem er malet fra fabrikken... Du må gerne male din hjelm. Men det hjælper ikke noget at du maler den med en forrynderbasis der opløser den type plastik der er brugt... Det er det som det hele handler om.... Maler du med en cellulose fortynder er der risiko for skade da det kan gøre visse typer plastik blødt og det skader ihvertfald den indvendige skal hvis det får kontakt gennem åndehuller... Bruger du derimod en vandbaseret maling så er der intet at komme efter.... Og det står endda beskrevet i reglementet

• #11   10. mar 2017 Din scooterfabrikat godkender heller ikke at du selv udfører service og reparationer det er sådan set lidt det samme...

Kommentér på:
Maling af hjelm. ulovligt?

Annonce