#6
28. aug 2016
på en meget tunet scooter har det stor virkning det giver masser af optræk og hurtig gasrespons og du booster faktisk din motor mede sådan et filter med en passende dysse max benzin / dysse og masser af frisk luft
og ja det larmer
#10
30. aug 2016
et powerfilter på en meget tunet scooter er lige så vigtigt som en udstødning
pga hvis man f.eks har en stor racing ops på og sætter standard luftfilter på bliver scooteren kvalt med mindre dyssen skal være så lille at du ødelægger effekten af selve opsætningen
tingene skal passe sammen
#12
30. aug 2016
Det største problem er ofte skummet, i filtrene.
Det er simpelthen for grundigt med filtreringen, da det jo er et standardfilter, som også skal virke i støvede lande.
#13
30. aug 2016
#12 God god bonusinfo! Har længe gået og skumlet over hvorfor standard skummet er SÅ finmasket i forhold til f.eks. redsponge og dual layer skumindlæg.
#14
31. aug 2016
Filteret er intet problem til en std karburator.
Hvis fabrikanten ville have flere HK ud af sit produkt, så kunne de bare ha valgt en 14-12mm karburator ( som CPI kører med ) istedet for en 12-10mm.
jan 2010
Følgere: 267 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 24.223
sep 2015
Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 4 Svar: 10
jan 2010
Følgere: 267 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 24.223
sep 2015
Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 4 Svar: 10
jan 2010
Følgere: 267 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 24.223
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Emner: 3 Svar: 4.352
og ja det larmer
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 425 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.178
De larmer af helvedes til.
Så hellere et Doppler Kart filter.
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
Og din motor skal oftest være MEGET tunet, før det giver noget effekt..
Og i de fleste tilfælde giver det kun en lang række ulemper..
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.044
50%mere larm
5x så hurtig slidt
Kan ikke svare sig på noget under 15hk
Medmindre splitsekunder er det eneste man går efter.
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Emner: 3 Svar: 4.352
pga hvis man f.eks har en stor racing ops på og sætter standard luftfilter på bliver scooteren kvalt med mindre dyssen skal være så lille at du ødelægger effekten af selve opsætningen
tingene skal passe sammen
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
Et original filter til en lille 50cc scorer er sjovt nok omtrent lige så stort som til en 700cc MC, eller en 1200cc bil..
Og da det er et skum filter har det endda mindre modstand pr cm2 end et papirfilter som tit bruges i biler..
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 425 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.178
Det er simpelthen for grundigt med filtreringen, da det jo er et standardfilter, som også skal virke i støvede lande.
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.044
God god bonusinfo!
Har længe gået og skumlet over hvorfor standard skummet er SÅ finmasket i forhold til f.eks. redsponge og dual layer skumindlæg.
endelig fatter jeg en god grund
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 425 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.178
Hvis fabrikanten ville have flere HK ud af sit produkt, så kunne de bare ha valgt en 14-12mm karburator ( som CPI kører med ) istedet for en 12-10mm.
Powerluftfiltre