{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  flytning af nummerplade
  • #1   26. maj 2014 Nej, men det ser fedt ud, men hvis man er lidt heldig, så siger de ikke noget til det, andet ind du skal rykke den tilbage smiley

• #2   26. maj 2014 Jeg kan ikke lige i skrivende stund finde det i detailforskrifterne og jeg kan ikke sidde og søge hele nettet igennem da jeg er ved at forberede mig til eksamen men jeg mener kravene til nummerplade er således:

- Skal kunne ses tydeligt 100 meter bagud.
    - Skal kunne ses fra 45 grader fra siderne.
    - Den må ikke dækkes af snavs, sne, slud eller andet der gør den utydelig.

Hvis jeg husker rigtigt vil den der hvor du gerne vil sætte den ikke være mulig at se ordenligt der fra siden af, den vil meget muligt blive dækket af skidt og møg rimelig hurtigt og man ville kunne argumentere for at den kunne være svær at se i solskin fordi den gemmer sig inde i mørket. smiley

Jeg er dermed rimelig sikker på at det er en ulovlig placering af nummerpladen, men du må hellere tage fat i den lokale politimester for at være helt sikker, da det nu engang er politiet der uddeler bøderne. smiley

• #4   26. maj 2014 min kammarat blev stoppet med den derinde og han havde smurt den ind i fedt og smidt sand på men han fik ikke en bøde smiley

• #6   26. maj 2014 Er den smurt ind i sand så den ikke kan ses er det forbudt uanset hvor den er placeret. smiley

Jeg har selv fået et par løftede fingre fra ordensmagten i vinterhalvåret fordi sne har dækket pladen og loven kræver også at man holder den ren og tydelig hele tiden så den kan ses ud fra de krav der er. Jeg har nu været inde og kigge på kravene som findes i registreringsbekændtgørelsens § 69.

Kravene er:
    - Pladen skal være bagpå og skal vende lige bagud og så vidt muligt lodret eller næsten lodret.
    - Det står også meget tydeligt at en motorcykel eller knallert kun skal have nummerplade bagpå og den ikke må placeres på siden af køretøjet, men det er jo ikke det du spørger om.
    - Nummerpladen må ikke dækkes, dekoreres eller andet og de skruer man bruger til montering skal have hovedet dækket af dutter i samme farve som det metal der er boret hul i. smiley
    - Så står der at den skal holdes ren så den umiddelbart kan læses. Jeg tror det er her du får et problem med den ønskede placering da der ikke skal meget skidt på før den ikke umiddelbart kan læses når den er placeret derinde.
    - Derudover står der at alle andre end knallerter skal have oplyst nummerpladen smiley

• #7   27. maj 2014 Så er det jo faktisk ikke ulovligt at have den derinde smiley

• #8   27. maj 2014 Det er ikke lovligt men de fleste siger ikke noget til det smiley

• #9   27. maj 2014 Immersen, om det er lovligt bedømmes på om man mener den sidder bag på maskinen når den sidder der, hvilket jeg tvivler på at man ville sige, ligesom hvorvidt man mener at den er tydeligt synlig. smiley

Stadig er den bedste måde at sikre sig det at gå til det lokale politi. smiley

• #10   27. maj 2014 Blev selv stoppet på min rieju, og der sad den bag badsækkket. Han sagde ikke noget til det smiley

• #11   27. maj 2014 så længe den er ren, og den står nogenlunde lodret var det jo lovligt, sådan som jeg har forstået det smiley

• #12   28. maj 2014 Ja, hvis det accepteres som værende bag på og hvis den er umiddelbart synlig smiley
    Og det er jeg ikke sikker på

Kommentér på:
flytning af nummerplade

Annonce