1.006 visninger
|
Oprettet:
Maling af scooter {{forumTopicSubject}}
hej SG.
jeg har en scooter som jeg godt vil have malet men jeg vil male dem selv fordi jeg ikke har råd til nye sjålde eller auto lakeing. jeg vil bare høre om i kender noget til det, jeg har købt malingen men jeg skal jo ikke bare male mine sjålde og så er det færdig. skal jeg ikke have noget lak eller noget til at beskyte i mod riser ? kan i give my et fx på hvad jeg kan gøre
ps. jeg er ordblind så hvis der er nogen ord jeg har stavet forkert så må det være sådan
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Scootere: 1 Emner: 16 Svar: 55
2.så tager du og kommer en smule fortynder på et stykke køkkenrulle e.l. og køre hen over skjoldene (for at gøre dem helt rene inden maling
3. nu tager du din plastik grunder/primer og giver skjoldene tilstrækkeligt ( flere TYNDE lag)
4. når skjoldene er tørre efter grunder skal du male dem med din valgte maling (flere TYNDE lag) med intervaller på 5-10 min.
5.når du så har malet det og det er blevet helt tørt skal det have noget klarlak (flere TYNDE lag)
6. nu er du næsten helt fædig, du skal bare lade det hænge og hærde/tørrer i 24 timer så det er 100% gennemhærdet
god fornøjelse
jan 2008
Følger: 245 Følgere: 250 Scootere: 4 Emner: 62 Svar: 1.101
Så skal de renses
Så skal de have grunder.
Så skal de renses
Så skal de vådslibes.
Så skal de renses
Så skal de have maling.
Hvis det ikke er en effektlak du har malet med, men bare en almindelige lak, altså uden glimmer og sådan noget, så skal skjoldene vådslibes igen.
Hvis du vådsleb dem, så skal de renses igen.
Så skal de have klarlak.
Så skal de vådslibes.
Så skal de renses
Så skal de have klarlak.
Sådan skal du gøre, i meget grove træk!
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Scootere: 2 Emner: 39 Svar: 71
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Scootere: 1 Emner: 16 Svar: 55
mar 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Scootere: 5 Emner: 4 Svar: 19
jun 2008