{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
372 visninger | Oprettet:

male scooter {{forumTopicSubject}}

Hej SG

Ved godt at der er lavet mange forum emner om det men jeg bliver nød til at få svar på nogle specielle ting:

1: efter jeg har slebet skjoldene kan jeg så bare sprøjte grunder på eller hvad skal jeg gøre inden grunder?

2: hvor mange lag grunder skal de have inden man kan komme malling på?

3: hvor lang tid efter jeg har malet dem skal jeg sprøjte klarlak på?

4: hvis jeg skal male kickstarter skjoldet hvordan skal jeg så gøre det? altså fremgangsmåde, skal man slibe det? o.s.v.

på forhånd tak:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  male scooter
  • #1   11. feb 2010 kigger lige med smiley

• #2   11. feb 2010 5: hvad skal man gøre før man maler sine fælge?

• #3   11. feb 2010 jeg plejer at matslibe den gamle lakering, så grunde en enkelt gang, derefter et enkelt lag lakering (nogle gange to alt efter om det lige dækker ordentligt), og så en enkelt gang lak. Tørre tiden mellem de 3 lag maling, kan du som regel læse bag på male dåsen/bøtten.

kickstarter skjoldet vil jeg glasblæse (kan også godt sandblæse er bare lidt hårdere ved det bløde alu metal), og så derefter male på samme måde som skjoldene, hver dog sikke på at din maling kan binde på metal.

og fælgende vil jeg ikke selv male, det er svært at få til at holde, jeg vil få den coated, os den nærmeste coating firma.

• #4   11. feb 2010 1) Efter du har slebet renser du skjoldende, (sprit eller ligende)
    2) grunderen sprøjter du på i tynde lag til der ikke kan ses ridser mere, (ca. 2-3 lag)
    3) klar lak sprøjtes der på når det er tørt nok til at røre ved.
    4-5) gøre som skjoldene.

• #5   13. feb 2010 jeg har læst lidt med her inde, og det hele lyder rigtig nok, men der skal lige siges at du skal vente med næste lag farve til det faktisk er gennemtørt det første, ellers kan du regne med at 3 lag kommer til at tag små 7-10 dage før det er gennemtørt..
    Skal du ha en lak som holder så brug hammerlak ved godt det er noget man normalt smørre på jernlåger for det ikke ruster, men der er ret slagfast, og kan egentlig godt komme til at se fedt ud..
    Det er egentlig bare et spørgsmål om at tynde det en smule op så kan det faktisk lige til at komme i sprøjte pistolen fra harald nyborg eller jem og fix.. de kan altså godt bruges..

når du af fedter så brug acetone, fordi sprit kan godt resikere at efterlade en lille hinde....

Husk kun meget små lag af gangen kun lige så det dækker fordi der skal ikke meget til før det løber...

der er et firma som hedder iversens industrilakker ( iversen-as.dk ) kontakt dem og find ud af om de levere..

De har alt fra sprøjte spartel til adskillige lakker..

Eller starpaint.dk

held og lykke

Kommentér på:
male scooter

Annonce