{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.850 visninger | Oprettet:

vandpibe expert til stede? {{forumTopicSubject}}

hai fok.

vi sad og sku ha gang i møget. men da vi fik gang i den, kom der ingen røg? hmm. der kom en masse aske og jeg ved ikke hvad :/. men den boblede vældig nede i vandet. har i en løsning? skal holde fest næste gang, for så vil jeg lige lave den inden da;D

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vandpibe expert til stede?
  • #1   29. mar 2009 tja den skal jo være tæt, også skal du sørge for at dit smag/tobak ikke dækker det der hul i den lille krukke:)...

• #2   29. mar 2009 og måske for meget vand eller for lidt:) jeg fylder min halvt op:)

• #3   29. mar 2009 altså hvis der er prikket for mange huller rundt om kullet så suger den "falsk luft", lidt ligesom en scooter. men ja, hvis der ikke kommer røg er det enten fordi at den er stoppet et sted, eller fordi den er utæt.

• #4   29. mar 2009 din vand skal maks. være 2 cm over det rør du putter ned i vandet. også husk og få tobakken i meget små stykker.

• #5   29. mar 2009 og brug en lille nål til og lave huller i sølv papiret

• #6   29. mar 2009 Tobakken skal ikke presses i

• #7   29. mar 2009 ja mit vand er en cm over ca også skiller jeg tobakken ad så de ikk klumper også sørger for at det ikke dækker hullet også bruger jeg sølvpapir til at tætne steder hvor den kan være lidt utæt:) men ellers bare sug til i noget tid røgen kommer jo ikk ved første sug:).. den skal lige igang:)

• #8   29. mar 2009 nick? hvad mener du med den krukke? det skal da dække hullerne, i den lille tut ikke?

• #9   29. mar 2009 men har du ikke baboom der er en vandpibe gruppe som jeg er medlem af, sivasli ved alt om bandpiber:)

• #10   29. mar 2009 vandpiber*

• #11   29. mar 2009 okay. :)..

men hvad med den aske? vi havde den skilt ad, og rensede den med en kompresser. men det virkede ikke smiley

• #12   29. mar 2009 havd for noget aske?

• #13   29. mar 2009 og krukken, der er nogle små huller nede i og det er dem du skal suge røget ned i så nytter det ikk noget de er lukket til:)

• #14   29. mar 2009 krukke, hoved kald det hvad du vil:)

• #15   29. mar 2009 når man suger i den, får man alt muligt aske med smiley og lidt snask fra tobakken.

• #16   29. mar 2009 nick.

du har fat i noget. men når jeg suger, bliver gløderne tydliger. så det må være fint på det punkt?...

• #17   29. mar 2009 det kunne godt tyde på at du har for lidt vand i så du skal fylde vand op så vandet er 1-2 cm over røret:)

• #18   29. mar 2009 ja de gløder når du suger men det er ikk sikkert der kommer så meget ud af det:).. også prøv og mærk rundt omkring på piben og lyt når du suger for så skal du have dækket mulige huller til

• #19   29. mar 2009 lille guide smiley

Tag dit hoved og smylder tobakken ned i,,, det skal ligge så løst som muligt i så små stykker som muligt og du må for guds skyld ikke presse smiley fyld op til der ca ligger tobak til 1 mm under kantan på hovedet.
    så tager du 2 stykker sølvpapir og sætter dem godt stramt på smiley de må lige akkurat ikke røre tobakken. tag så en nål (ikke den der som regel sidder på tangen da den laver alt for store huller) og prik ca. 20-40 små huller smiley

så tager du din kolbe og putter en masse isterninger ned i og fylder så vand i for resten så ca. 2-3 cm af stangen er nede i vandet smiley på med det hele og antænd et stykke kul smiley start med at ligge det i siden, og kør det så hele vejen rundt mens i ryger og slut af med at ligge det i midten smiley hvis ikke i syntes der kommer nok røg så kan i presse lidt ned på kullet smiley MEN PAS PÅ ikke at presse for meget så kommer det vil at smage af kul nemlig smiley

Husk i øvrigt altid at rense den pibe inden smiley da sådan en bliver rigitg ulækker meget hurtigt :S brug en flaskerenser (kan købes overalt til ca 15 kr. og rens selv røret med den smiley du kan evt også bruge den til at rense slangen (men der foretrækker jeg trykluft) og så sørg for guds skyld at den er tæt smiley

I kan evt i stedet for at putte isterning i kolben sætte den i en spand med vand som evt. har stået i fryseren inden smiley dette hjælper med at holde røgen kold smiley så man ikke kan mærke den når man suger smiley

Good luck smiley

• #20   29. mar 2009 ps... det er rigtig med at den gløder kraftigere når du suger smiley du har bare enten presset kullet eller lavet hullerne for store smiley og derfor kommer der snask med op når i suger smiley

• #21   29. mar 2009 har ikke hørt om det med isterning før, men en god guide:)

• #22   29. mar 2009 den aske du snakker om, prøv og sprøjt vand igennem slangen, også Pust kraftigt igennem så alt snavs ryger ud, så skræk slangen så helt ud og kig mod sol lys eller lys, og ser om der stadig er snavs i.. Ellers så rens hovedet og selve piben flere gange med vand

• #23   29. mar 2009 isterninger virker rigtig godt smiley men ja jo koldere jo bedre smiley jeg plejer at bruge en hel isterning pose ned i en spand... så en masse salt ned til isterninger... og så lidt vand smiley og så hele vandpiben ned i den spand smiley fjerner alt aske smag smiley

jo koldere jo bedre smiley

• #24   29. mar 2009 hvor stor er din pibe ? smiley for hvis det er sådan en 20 cm en smiley med 30 cm slange... så er det derfor i kan smage aske

• #25   25. apr 2009 tag røret og pej mod noget lys og se om du kan se igennem... jeg har røget vandpibe i flere år så har rimelig styr på det... så se om du kan se igennem røret hvis du ikke kan er den tilstoppet... det kan også være du kommer for meget tobak i ... tobakken må aldrig ramme sølvpapiret... og jeg fik det samme problem som dig... jeg undersøgte det og fandt ud af at røret nede ved vandet var rustnet... så tjek om det kan være det... og når du har fået den lidt igang, så prøv at puste let, for at se om der kommer røg ud nogle underlige steder, hvis der gør betyder det jo selvfølgelig at den er utæt... vandpiber kan også tit være utæt ved hovedet, så på med noget gaffatape og så skær lidt i det så vandpibe hovedet passer perfekt i... men problemet kan selvfølgelig også ligge i slangen, tag slangen af. gå ud på badeværelset, tag noget vand i munden og spyt det igen røret, gør dette et par gange indtil alt skidtet er røget ud og slangen er renset... hvis du puster og det er svært at puste igennem betyder det at der er kommet et stort stykke tobak i... håber det hjalp lidt...
    ps: jeg laver 19 huller fordelt rundt på sølvpapiret (med tandstik) det fungerer bedst for mig, det er ikke godt med en masse huller med nål... lav hullerne i en bestemt struktur så du altid kan huske det... smiley

• #26   25. apr 2009 og det skal ikke kun være 1 mm under sølvpapiret det skal være lidt mere, du brænder tobakken og din hals på den måde... og det med 2 sølvpapir er heller ikke så godt, så tager det længere tid at få den startet og det kan risikere at det ikke bliver varmt nok, så der kommer lidt røg...

Kommentér på:
vandpibe expert til stede?

Annonce