{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
715 visninger | Oprettet:

Skoleprojekt - Spørgsmål omkring tun ? {{forumTopicSubject}}

Hey drenge .

Nogle der kan give nogle fyldestgørende svar på mine spørgsmål ?
Mange af dem kender jeg selv, men det er altid godt at få andres mening også.

Og ja, nogle er rimelige dumme, men lev med det (:


Forståelsesspørgsmål:
1 : Hvorfor blueprinter man et cylinder ?

2: Flowoptimereing – Hvorfor ?

3: Hvorfor vil unge gerne tune deres motorer ?

4: Hvorfor vælger unge hellere en hyper motor isteddet for lang mina ?

5: Hvorfor Evo II ?

6: Hvorfor Teamspeed II ?

7: Hvorfor er der ikke så meget interesse for Big Bore 77 ccm ?

Vurderings spg.

8: Er der mulighed for at kombinere forskellige mærker indenfor tuning ?

9: Er det en fordel med portning af cylinderet ?

10: Er det en fordel at blueprinte i racing klassen ?

11: Hvor vigtig er det at motoren får den rigtige indstilling ?

12: Er sikkerheden vigtig, og har den altid være det ?

13: Er sikkerheden blevet vigtigere i løbet af årene ?

Handlings spg:

14: Hvad kan man gøre for at få det ultimative ud af sin opsætning ?

15: Hvad kan man vælge at få gjort for et bedre flow ?

16: Hvad er vigtigt for at få den rigtige tænding ud af sin Italkit eller Eprom ?

17: Hvad kan du gøre for/hvad har man gjort før i tiden, for at få motoren til at yde sit bedste ?


Det kunne være fedt at få nogle gode svar,

SVAR IKKE HVIS DET ER NOGET PIS DU KOMMER MED ! - udstemme !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skoleprojekt - Spørgsmål omkring tun ?
  • #1   23. mar 2009 man vælger sku heller ik hiper frem for mina! smiley

    mina er vejen frem


  • #2   23. mar 2009 4: Hvorfor vælger unge hellere en hyper motor isteddet for lang mina ?

    Hva er det for noget ÆVL !!


  • #3   23. mar 2009 Ok (:

  • #4   23. mar 2009 mange vælger Hi-Per da det grundlæggene er en stærkere motor.. mina er dog lettere at skrue på

  • #5   23. mar 2009 Man blueprinter ikker cyllinderen men blokken smiley

  • #7   23. mar 2009 2. for at få bedre flow i benzin og luft . et must på HPR scootere !
    3. fordi vi elsker fart og en god wroom lyd smiley
    4. hiper er en stærkere motor en mina , så HIPER rykker , mina dumper .
    5. fordi det er et fantastisk godt cylinder med masser af kraft i og en god holdbarhed.
    6. fordi det er det nyeste og uberste ! smiley
    7. fordi det er alt for store projekter !
    8. ja det er der , bare indstillingen og klassen er iorden ! (fx sætter du ikke et HPR cylinder sammen med et technigas udstødningen og en std kabu . det hele skal ligesom passe sammen , med nok benzin og luft og arbejdsområdet i udstødningen og størrelsen .
    9. ja det giver en del , men holdbarheden af cylinderet mister en del timer!
    10. ikke i racing , men vil sige det er det i HPR klassen . (min mening)
    11. det er meget vigtig da den ellers kommer til at køre af HT ! indstillingen siger en hel masse , uden en god indstilling kan du godt glemme alt om 20HK !
    12. det er vigtigt med et par gode bremser , som fx Stage6 bremserne, og stelforstærker , dødmandsknap ( som man fx. binder rundt om armen , vis du vælter rygen den ud af stikket og slukker scooteren ) og self en god hjelm smiley
    14. INDSTILLE DEN ORDENTLIGT!
    15. blueprint, og flowoptimering af kabu og evt blok.
    16 at man indstiller den ordentligt ! fx. 2,25 før top ved en itally (grundinstilling)
    17. no idea!


  • #8   23. mar 2009 1: man blue printer blokken ;p og det er fordi cylinderen i de fleste tilfælde er større en dem der std er lavet til i blokken?

    2: for at få motoren til at arbejde bedre ?

    3: 30km/t er simpelthen for langsomt! smiley kan købe en lovlig cykel med hjælpe motor der køre hurtiger, hvor man så også må køre uden hjelm smiley

    4: gør de fleste heller ikke? smiley men hiper motoren er bare kraftiger? og har f.eks. 128mm remskiver fra std.?

    5: ja, forstår jeg heller ikke ? smiley

    6: den har jo efterhånden vist sig at være den hurtigste 70cc?

    7: den er for stor til at køre 70cc klasse og kan ikke følge med i ffa? smiley

    8: yeps smiley

    9: bedre bundtræk ?

    10: alt giver jo lidt ? smiley det er alle småtingene der giver forskellen i sidste ende?

    11: Meget ? smiley

    12: selvfølgelig er den det ? men det er ikke altid den er der?

    13: vil jeg mene? folk er jo efterhånden blevet mere fornuftige?

    14: instilling, indstilling og indstilling smiley

    15: blueprinte, spidse skyllekanaler, porte, tilpasse udstødnings port til udstødning.. ovs.. smiley

    16: ikke forstået ? den skal bare stå korrekt?

    17:ja?


    man keder sig jo en gang imellem ? smiley og der er sikkert nogle der er uenige med mine svar ?


  • #10   23. mar 2009 Forståelsesspørgsmål:
    1 : Hvorfor blueprinter man et cylinder ?
    - Det gør man heller ikke.

    2: Flowoptimereing – Hvorfor ?
    - For at få et bedre flow i motoren.

    3: Hvorfor vil unge gerne tune deres motorer ?
    - Fordi vi elsker fart, og 30km/t er da for sløvt.

    4: Hvorfor vælger unge hellere en hyper motor isteddet for lang mina ?
    - Det vil de heller ikke, det er smag og behag.

    5: Hvorfor Evo II ?
    - Hvorfor ikke ?

    6: Hvorfor Teamspeed II ?
    - Nok fordi det er det som folk har fået de bedste resultater med .

    7: Hvorfor er der ikke så meget interesse for Big Bore 77 ccm ?
    - Ikke gode resultater, såsom TS .

    Vurderings spg.

    8: Er der mulighed for at kombinere forskellige mærker indenfor tuning ?
    - Selvfølgelig.

    9: Er det en fordel med portning af cylinderet ?
    - Ja .

    10: Er det en fordel at blueprinte i racing klassen ?
    - Ja, hvis man ha' maksimum ud af sin motor.

    11: Hvor vigtig er det at motoren får den rigtige indstilling ?
    - Indstilling er hoved reglen indenfor tuing af 2-taktere

    12: Er sikkerheden vigtig, og har den altid være det ?
    - Selvfølgelig er den vigtig.

    13: Er sikkerheden blevet vigtigere i løbet af årene ?
    - Ja fordi politierne er nogle spassere der bare laver love, uden selv at vide hvad de egentlig er de laver.,

    Handlings spg:

    14: Hvad kan man gøre for at få det ultimative ud af sin opsætning ?
    - Sørge for at for at opsætningen passer sammen, og får den indstillet ordenligt !

    15: Hvad kan man vælge at få gjort for et bedre flow ?
    - Flowoptimere.

    16: Hvad er vigtigt for at få den rigtige tænding ud af sin Italkit eller Eprom ?
    - Hvad ? formuler lige på dansk smiley ?

    17: Hvad kan du gøre for/hvad har man gjort før i tiden, for at få motoren til at yde sit bedste ?
    - INDSTILLING !


  • #11   23. mar 2009 Carsten K - dit 17 svar - det da noget ævl du lukker ud ..

  • #12   23. mar 2009 nu vil jeg siger du nok skal tage højde for at dine lære ikke aner hvad en hiper og en lang mina motor er! så måske skulle du også have det med?

  • #13   23. mar 2009 1: Man blueprinter ikke cylinderen, men blokken så skyllekanalerne i blokken passer til dem i cylinder.

    2: For at få et bedre flow, så den forstøvede benzin kommer hurtigere fra kabu til cylinder.

    3: For at det går hurtigere, og når det går hurtigere er der mere spænding og sjovere.

    4: Det er fanme noget fis…

    5: Forstår ikke dem som gider.

    6: For det er et af de hurtigste 70cc LC cylinderkits

    7: Fordi der er ingen som gider bruge penge på det, for de har ikke set særlig gode resultater.

    Vurderings spg.

    8: Ja der er mulighed for det.

    9: Både og. Hvis man vil have max ud af sin motor skal den ja, men hvis man hellere vil have ens cylinder holder længere så skal man lade være.

    10: Ja, da det har højere ydelse, men hvis vi snakker om en scooter til hverdag er det ikke nødvendigt.

    11: Meget vigtig, så den har den længste levetid, for hvis den f. eks får en for lille dyse sætter ens cylinder sig muligvis for den bliver for varm indeni.

    12: Ja sikkerheden er meget vigtig.

    13: Ja den er blevet vigtigere, og hvis man skal køre bane er det en god idé at have ordentlig dragt og hjelm.

    Handlings spg:

    14: Sætte de bedste ting sammen såsom et sportscylinder. 17,5mm kabu, malossi mulivario osv.

    15: Kemisk metal, polering af blokken og afkorte benzinens veje.

    16: Indstille tændingen rigtig.

    17: Bore plumpen, hakke i stempel eller anden gearing.

    Det mener jeg i hvert fald smiley


  • #14   23. mar 2009 1 : Hvorfor blueprinter man et cylinder ?
    Gøres personligt kun til en baneracer, for at få den til at yde maks.

    2: Flowoptimereing – Hvorfor ?
    Samme som forgående.

    3: Hvorfor vil unge gerne tune deres motorer ?
    Fordi 30 km/t er for langsomt at komme frem af med, fordi det er manges fritids interesse og fordi man få adrenalin kick af at køre på en tunede maskine.

    4: Hvorfor vælger unge hellere en hyper motor isteddet for lang mina ?
    Gør de? Jeg foretrækker helt klart en Mina motor.

    5: Hvorfor Evo II ?
    Fordi det er et godt kit?

    6: Hvorfor Teamspeed II ?
    Fordi det er endnu bedre smiley

    7: Hvorfor er der ikke så meget interesse for Big Bore 77 ccm ?
    Alt for højpris.. Så må man ikke kører i 70cc klasse.. Man skal ikke kun bruge penge på en i forvejen dyr cylinder men tilsvarende udstødning og krumtap.. Desuden passer krumtappen jo kun til bigbore, så det giver ikke mulighed for at kører med et andet kit på så dyr en krumtap.

    Vurderings spg.

    8: Er der mulighed for at kombinere forskellige mærker indenfor tuning ?
    selvfølgelig er det da det?

    9: Er det en fordel med portning af cylinderet ?
    Bedre ydelse.

    10: Er det en fordel at blueprinte i racing klassen ?
    Det samme.. For at få cylinder og blok til at passe sammen..

    11: Hvor vigtig er det at motoren får den rigtige indstilling ?
    Mindre slid og bedre ydelse..

    12: Er sikkerheden vigtig, og har den altid være det ?
    Det synes jeg ihvertfald at det er 100% og man skal ikke kører på en tunede maskine, hvis man er i tvivl om at kunne styre den eller udsætte sig selv og andre for fare ved det.

    13: Er sikkerheden blevet vigtigere i løbet af årene ?
    Hm. God spørgsmål.. Det kommer jo and på hvor langt et forløb vi snakker om.

    Handlings spg:

    14: Hvad kan man gøre for at få det ultimative ud af sin opsætning ?
    Finde de dele som passer samme og er i samme klasse, og optimere og tilpasse det så det passer perfekt sammen + god indstilling..

    15: Hvad kan man vælge at få gjort for et bedre flow?
    Flow optimere tingene, kører med rigtig indstilling, vælge ting som passer sammen.

    16: Hvad er vigtigt for at få den rigtige tænding ud af sin Italkit eller Eprom ?
    Indstilling af tændingen og få valgt en opsætning som passer til den.

    17: Hvad kan du gøre for/hvad har man gjort før i tiden, for at få motoren til at yde sit bedste ?
    Tune den, fjerne evt begrænsninger, indstilling den perfekt.. I gamle dage da man ikke kunne skaffe tun, var hjemme lavet ting og optimere tingene så meget som muligt den bedste måde :).


  • #15   23. mar 2009 1 : Hvorfor blueprinter man et cylinder ?
    For at cylinderen passer 100 procent ind i blokken

    2: Flowoptimereing – Hvorfor ?
    For at få det bedste flow, altså så benzinen løber dirkte ind i cylinderen istedet for at løbe en lille vej uden om i blokken.

    3: Hvorfor vil unge gerne tune deres motorer ?
    Fordi man falder med de 30 kmt en scooter køre og det er nemt at pille begrænsningeren,

    4: Hvorfor vælger unge hellere en hyper motor isteddet for lang mina ?
    gør de heller ikke ?

    5: Hvorfor Evo II ?
    Fordi det er en vider udvikling af evo 1

    6: Hvorfor Teamspeed II ?
    Fordi det er en vider udvikling af teamspeed 1

    7: Hvorfor er der ikke så meget interesse for Big Bore 77 ccm ?
    det er for dyrt

    Vurderings spg.

    8: Er der mulighed for at kombinere forskellige mærker indenfor tuning ?
    Ja det er der men ingen tvivl om det bedste er nok af have det hele af hver

    9: Er det en fordel med portning af cylinderet ?
    Ja ang Hestekrafter og topfart, men leve mæssigt er det ikke.

    10: Er det en fordel at blueprinte i racing klassen ?
    Ja det er det.

    11: Hvor vigtig er det at motoren får den rigtige indstilling ?
    ritigt vigtigt da det kan fremkalde ekstra HK, topfart og optræk. og Dit cylinder kan sætte sig også skal du købe helt nyt cylinder


    12: Er sikkerheden vigtig, og har den altid være det ?
    Ja sikkerhed af vigtigt. om den altid har været det ved jeg ikke

    13: Er sikkerheden blevet vigtigere i løbet af årene ?
    samme spørgsmål som overstående

    Handlings spg:

    14: Hvad kan man gøre for at få det ultimative ud af sin opsætning ?
    Flow optimere, bblubrintning, og en Nos kit.

    15: Hvad kan man vælge at få gjort for et bedre flow ?
    Flow optimering

    16: Hvad er vigtigt for at få den rigtige tænding ud af sin Italkit eller Eprom ?
    Indstilling

    17: Hvad kan du gøre for/hvad har man gjort før i tiden, for at få motoren til at yde sit bedste
    flow og blubrintning smiley





    Hilsen Renee


  • #17   23. mar 2009 TAK FOR SVARENE DRENGE !! DET FANDME LÆKKERT !!!



Kommentér på:
Skoleprojekt - Spørgsmål omkring tun ?

Annonce