{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

Ski tur .. Husk hjelmen {{forumTopicSubject}}

Endelig hjemme fra skitur efter 36 timers stress med hospitals tur høj hastigheds fjeldkørsel og 6 timers venten i uvished om hvordan kæresten havde det

Den sidste aften var pigerne ret kvæstet og ville bare fjolle rundt på børnebakken med snowboard og snow blades, Jeg tager selv op på lysløjperne oppe på bjerget

Da det lukker kl21 mødes jeg i bunden med pigerne og da de fryser beslutter vi os for at smutte forbi hytten før vi tager på afterskiing
Hjemme i hytten bliver kærestten dårlig og brækker sig og bliver fjern/omtåget.. Får af veninden afvide at kæresten faldt på boarded og slog baghovedet pæå noget is

Ud i bilen med hende også ned til infomationen ved skicenteret hvor skipatrulijen holder til.. Inden vi når derned besvimer hun.. Skipatruljen sender straks bud efter en ambulance og hun ryger afsted til lægevagten i Gol på den anden side af fjeldet (ca 25km)

Jeg racer tilbage til hyten og henter div punge tank kort og veninden.. Derefter slår jeg hvist samtlige rekorder i at køre fra Hemsedalen og til Gol op over hemsepasset i kraftig snevejr
Da vi kommer til lægehuset i Gol bliver vi modtaget af den ene ambulance føre og bliver bedt om at komme med ham

Får lov til at komme ind til kæresten som er vågnet igen dog stadig omtåget og husker meget lidt.. Bla husker hun ikke sin alder mit navn eller hvilken by vi bor i hvad dag vi har eller hvad hendes hund hedder

En ny ambulance ankommer for at hente hende til Sygehuset i hønefoss.. Jeg/vi må IKKE køre med men får adressen på sygehuset også køre de
Jeg får en kort snak med lægen og han kan desværre ikke rigtig fortælle noget udover at hun er i de bedste hænder og skal til Hønefoss for at blive CT scannet..
Han siger at vi nok kan få mere afvide af sygehuset henad kl 7 om morgnen da de burde være færdige der.. Han råder os til at få lidt søvn også ringe til sygehuset kl 7

Veninden og jeg havde dog en lidt anden plan da ingen af os havde lysten til at sove..
Klokkken var nu henad 23.30 og vi suser tilbage til hytten i Hemsedal hvor vi er fremme 0.30
Efter en kort snak med gutten i info/udtjek suser vi tilbage til hytten og pakker alt der skal med hjem..
Henad kl 6 er vi færdige og tjekker ud.. på dette tidspunkt har jeg været oppe i 24timer

Det har sneet hele natten + blæst en del da vi forlader hemsedalen ..
Da vi igen holder i Gol er kl7 og jeg ringer til sygehuset hvor der er lidt bøvl med at finde frem til hvor de har gjort af kæresten.. Ender med at jeg får afdelingen afvide + navnet på en sygeplejeske som ved hvor kæresten er... Kan intet få afvide om hvordan hun har det... De vil dog gerne vide hvornår jeg er der

De ~150km er de længste jeg nogensinde har kørt ... Tog 3 timer at køre de 150km pga. sne og små snoede veje

Ca 30 min før vi er fremme ringer jeg igen og dennegang finder jeg urtig frem til sygeplejesken og får også lov at snakke med kæresten som er vågen igen
Det var en STOR lettelse at høre hende i Tlf. og at hun igen kan huske div. ting så som mit navn tlf. numre osv.

Det viser sig at hun har fået en mindre hjernerystelse og oven i det en gang dehydering (Vædskmangel) og udmattelse

Hun bliver udskrevet og vi sætter kursen mod færgen

Lørdag morgen kl 3.30 er vi i Billund og vi får lagt kæresten iseng og jeg sidder ved siden af hende og vogter indtil ved 10 tiden hvorefter jeg endelig får lidt søvn

Nu er vi begge så oppe igen og hun har det meget bedere.. dog stadig lidt sløv og lidt dunken i hovedet af og til

Så huske hjelmen OGSÅ når i skal på ski ferie.. Turen vi har været igennem her var bestemt ikke sjov

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ski tur .. Husk hjelmen
Kommentér på:
Ski tur .. Husk hjelmen

Annonce