{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
527 visninger | Oprettet:

politi og straf ??? come on {{forumTopicSubject}}

hey folk .. har hørt mange forskellige ting men nu vil jeg lige høre hvad I mener..

HVIS der på ens scooter sidder en 125 cc moter og en masse andet lir, har politiet så ret til at fratage ens fremtidige bilkørekort til man er 21 ???

ELLER helt ude i ekstremerne.
hvis jeg på min madass satte en stor fed motorcykel moter på på 500 cc (nu leger vi bare) ... ville politiet så også kunne tage det..,

#########

# 1
jeg har fået at vide at hvis man kører på en knallert 30, så er det ligegyldigt om man kun har pillet lidt eller om man har rekonstrueret den, men man får den samme straf fordi den er ulovlig...

# 2
har også fået at vide, at hvis ens knallert 30 har over 124 cc så kan de tage ens fremtidige bilkørekort

#3 noget helt andet ?

vær venlig enten at skrive et nummer og så fortæl hvorfor smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  politi og straf ??? come on
  • #1   16. maj 2008 Vis du har 125 cc på så udsætter de ja?

Forstår ikke helt hvad du vil have svar på.

• #2   16. maj 2008 lige det der smiley
    hva hvis man har 124 cc??

og (ikke for at sige du lyver) men hvordan er du sikker på det smiley

• #3   16. maj 2008 De kan kun udsætte dit kørekort, Hvis du køre i bil, 45 knallert eller andet der kræver bilkørekort også der er sprit i blodet..

Eller du har mistet dit kørekort for noget andet ekstremt grovt..

Aldrig fordi du køre på en alm 30' knallert der kun kræver et knallertBEVIS.
    Som intet med et kørekort har at gøre..

Har du nogensinde hørt en få udsat sit kort, fordi han kørte på en tunet scooter??
    Øhm, NEJ.

• #4   16. maj 2008 Mandsberg : D
    Er 14år gammel, og det er vist noget han har hørt nede i børnehaven smiley

• #5   16. maj 2008 Jeg kører på en 45'er og min far fortalte mig om det.

Jeg har ikke kørekort til en 30'er og jeg kører på en 45'er.

124 er en konstruktiv ændring > 500kr bøde.

• #6   16. maj 2008 jo jeg kender faktisk en , men det var pga. sprit i blodet.,.,.

hva så hvis man kører med sprit i blodet på knallert 30 ?

• #7   16. maj 2008 Peter J.
    Også det jeg skriver længere oppe, 45' og sprit = udsat pap.

en knallert 30'er kan man ikke sætte i bås med en bil.
    Det er det sammen som en cykel, Altså i gåseøjne..
    Du kan heller ikke miste retten til at køre cykel, fordi det ikke kræver et kørekort..

• #8   16. maj 2008 over 80cc bliver det taget som en uregisteret motorcykel. 5000 i bøde. Ved ikk om de udsætter kortet, men du får en bøde for ikke at have det.

• #9   16. maj 2008 Dannie .
    Fortæl mig, hvor du har hørt den historie?
    Hvorfor kunne det så ikke bare være alt over 51cc?
    En knallert må jo alligevel aldrig komme over 50cc.

• #11   16. maj 2008 Som udgangspunkt tager man stilling til om det er en knallert eller MC udfra Stelnummeret.

Så hvis man har et

EU knallert 25 km/h stelnummer eller stelnummer fra TUM registreringstiden Så er det en knallert uanset hvilken motor man sætter på og det kan kun straffes som konstruktiv ændring. = 500 i bøde for den forseelse. Hertil kommer så bøder for alle andre overtrædelser f.eks ingen lys, ingen horn, ingen forsikring, ingen knallertkørekort og til sidst falck og synshal.

Men man forsøger fra etatens side nu at få ændret disse regler, dette er IKKE sket endnu.

Hvorimod hvis man bringer en minicrosser, crosser, atv eller ikke typegodkendte køretøjer ud på offentlig vej SÅ falder hammeren for her er der nemlig en klar lovgivning.

1. I en række tilfælde har det i praksis voldt tvivl, om der i sager om ulovligt indrettede knallerter skal rejses tiltale efter »motorcykelreglerne« eller »knallertreglerne«. Sanktionerne ved domfældelse efter førstnævnte regler er normalt de alvorligste, idet der bl.a. kan idømmes frihedsstraf, og førerretten kan frakendes.

2. Fra praksis kan nævnes:

U75/983 (VLD): Tiltalte, der havde lånt sin broders knallert, der var forsynet med tuningssæt, straffet efter »motorcykelreglerne« (spirituskørsel, hæfte i 20 dage og frakendt førerretten i 2 år).

Jmt.F.afd. 1976-2461-113: Justitsministeriet udtalt, at tiltale for kørsel på knallert forsynet med tuningssæt skulle rejses efter »knallertreglerne«.

Jmt.F.afd. 1977-2461-211: Køretøj med en motor med slagvolumen på 49,8 kubikcentimeter, der ikke var TUM-godkendt, anset som motorcykel. Fabrikatet kendtes overhovedet ikke i Danmark.

Jmt.F.afd. 1978-2488-5: Køretøj med motor uden TUM-godkendelse, der var solgt som motorcykel til banebrug, anset som motorcykel. Tiltalte havde forklaret, at han havde købt køretøjet i den tro, at der var tale om en ulovlig knallert. Køretøjet var næsten identisk med en model af samme mærke, der er godkendt som knallert.

3. Spørgsmålet om tiltalepraksis i disse sager er blevet drøftet mellem justitsministeriet, Foreningen af politimestre i Danmark, rigspolitichefen og rigsadvokaten, og man er blevet enige om, at tiltalespørgsmålet bør afgøres efter følgende retningslinier:

Såfremt et kørtøj aldrig har været godkendt som knallert, rejses tiltale efter »motorcykelreglerne«.

Hvis en »oprindelig« knallert senere findes ulovlig, skal tiltale som udgangspunkt rejses efter »knallertreglerne«, medmindre der foreligger særlige omstændigheder, f.eks. forsæt allerede ved købet til at forsyne knallerten med tuningssæt.

Det skal bemærkes, at ovennævnte retningslinier finder anvendelse både for så vidt angår »gamle« knallerter, der er godkendt efter de tidligere regler (TUM-godkendelse), og knallerter, der er omfattet af den nye standardtypegodkendelsesordning.

Nathalie Lind

/H.C. Abildstrup

Til politiet og anklagemyndigheden.

• #12   16. maj 2008 okay .,. det ,lyder meget fortroligt,.,. men der er sgu stadig lidt tvivl herinde om det kan jeg høre smiley

• #13   16. maj 2008 sådan Palle

endelig noget der kan aflive nogle sejlivede myter ala : hvis jeg sætter forskærmen fra en fireblade på min jog så får jeg udsat mit kørekort til symaskine og anden gang får jeg 6 år i den elektriske stol smiley

thumps up Palle

• #14   16. maj 2008 MikkelGade !
    Det vil de også ændre reglerne til.

• #15   23. maj 2008 Fuldstændig rigtigt alt hvad palle siger!!

Peter smid nu bare en 125cc motor på, så vi kan komme ud og køre noget ræs! smiley hehe.

Kommentér på:
politi og straf ??? come on

Annonce