{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
232 visninger | Oprettet:

1 græshoppe vs. 4 hunde {{forumTopicSubject}}

Er dette upassende?

Ingredienserne var tilstede:

1 græshoppe - 4 hunde

Pludselig ud af øjenkrogen så jeg noget bevæge sig. Det viste sig at være en græshoppe, der ville se fjernsyn. Ikke en hund reagerede. Jeg forsvandt ind i Peter Kærs univers igen. Græshoppen må have følt sig alene for pludselig kom der en skærende lyd lige til venstre for mit øre, og det var ikke Henriette Honoré. Jeg fløj op af mit behagelige leje i sofaen. Det satans dyr sad lige nedenfor og kiggede med millarder af øjne op på mig. Jeg opgav en stirrekonkurrence, følte det som omsonst.
Men synes nu at tiden var inde til at sætte en stopper for fredsforstyreren. Så i et vildt forsøg med en avis og hænge ud over sofaen, endte det med at kræet forsvandt og jeg faldt på gulvet.
Overvejelserne gik nu på om jeg skulle rende ud i haven, sige som en mus og håbe at der kunne findes en sulten kat. Men jeg var jo ved at bevise min paratviden som værende enorm, så jeg væltede om i sofaen igen.
Et par minutter gik og den skærende lyd kom igen. Nu på min højre side. Og der! Lige der på armlænet sad den (eller stod). Fluks fik jeg vækket en hund der lå under tæppet og gassede sig. Fik den til at sidde med hovedet i retningen og prøvede så at holde øjnene åbne på hunden, så den måske kunne "vejre" byttet..
Men hver gang jeg slap hunden for at åbne dens øjne, så væltede den. Så måske hunden ikke var den rette. Ny hund tænkte jeg.. Vi har 4, en af dem må da kunne klare opgaven. Men nej. Den første var allerede forsvundet under tæppet igen. Den anden lå godt under et tæppe på den anden sofa. Den tredie lå på ryggen i en kurv og snorkede. Og rosinen i pølseenden var ikke i nærheden. Den lå sikkert oppe hos manden og gassede sig under hans dyne..

Om græshoppen fornemmede mit nederlag ved jeg ikke. Men den kom med et sejrskrig og forlod sofaen med et ordentligt hop og forsvandt.

Så jeg må blot erkende at vores hunde er mætte, trætte, dovne, lade, ude af stand til at vise blot den mindste form for velvilje når man vil aktivere dem med levende bytte, blottet for energi og i det hele taget alt for opslugt af at putte i møblerne.

Det må jeg tage fat på i morgen, hvis jeg får dem op af sengen!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1 græshoppe vs. 4 hunde
Kommentér på:
1 græshoppe vs. 4 hunde

Annonce