{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
422 visninger | Oprettet:

Import fra Tyskland {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har kigget lidt på sådan noget import af knallert fra Tyskland, og jeg har fundet et par stykker jeg gerne vil købe.

Mit spørgsmål er bare om der noget der har kendskab til nogle gode firmaer der fragter fra Tyskland til Danmark?

Hilsen Sven

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Import fra Tyskland
  • #2   29. feb 2024 #0
    Det er stærkt problematisk, det du vil der.
    Hvis de er før nummerpladeloven, så glem alt om det.

Hvis de er fra efter nummerpladeloven, så skal du være opmærksom på at du skal medbringe et CoC dokument på køretøjet og at det skal være synet og godkendt i det land som det kommer fra.

I så fald, så burde det være muligt at få en 25 kmt fra f.eks. Tyskland ind i Danmark, på gule plader ( 30 kmt )

Men det koster en tur forbi en synshal og du skal grave dybt i www.fstyr.dk og finde reglerne selv for du må ikke forvente at en synshal kender dem.
    Og så skal du finde en synshal, som ofte laver importsyn ( toldsyn ).

Pøj pøj med det.

• #3   29. feb 2024 Hej, jeg troede ellers det ville være nemmere hvis den fra før pladeloven, så er do jo ikke alt det pjat med papirer osv. Men hvordan er det problematisk når den er fra før pladeloven?

• #4   29. feb 2024 #3
    Du kan ikke hente et køretøj ind i Danmark og køre på det som dansker, uden at det er godkendt her i Danmark.
    Før nummerpladeloven, så løber du ind i at den skal være typegodkendt i Danmark og have danske typegodkendelsesnumre.

• #5   29. feb 2024 Man får vel også et Problem med forsikring så eller hvad vis den ikke bliver godkendt ?

• #6   1. mar 2024 #5
    Absolut.

Man kan da sagtens hente en tysker hjem, som er ældre end 2006 og betale for en forsikring, men man kan få store problemer, hvis man forsager en ulykke.

Kommentér på:
Import fra Tyskland

Annonce