Malossi Video med MHR team 2 Tændning {{forumTopicSubject}}
Se video med Malossi Team2 tænding ( Rotor Bogstver A og B )
Jeg er kommet i tvil med , hvad for en Bogstav på selveste rotor hjulet det er jeg skal bruge til at indstille min tændning
Jeg mener det er B selv og det siger de i videon også i underteksterne , men jeg mente dog bare at hvert bogstav stod for hvad vej ens motor løber rundt , Bogstavet A skal bruges hvis min motor løber mod Uret og Bogsatv B skal bruges hvis min motor løber med Uret … men i videon betyder de bogstaver åbenbart noget helt andet …. Også jeg sku kommet i tvil om det nu er B jeg skal bruge til at indstille med.
Se linket og husk engels undertekster…
https://www.youtube.com/watch?v=dgYlhqBwGBs&t=22s
okt 2006
Følger: 89 Følgere: 86 Scootere: 3 Emner: 112 Svar: 2.249
Og derefter bruge mærket A til at indstille tændingstidspunktet med.
B er monterings mærket
A er indstillings mærket.
Det er hvertfald sådan jeg forstår det.
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 190 Scootere: 1 Emner: 84 Svar: 1.642
https://wemalossistore.blob.core.windows.net/files/montaggio/pdm/7318269.pdf
Der står det ikke det fjerneste om det du siger … og hvordan vil du igrunden kunne indstille efter bogstavet A hvis B skal blive ud for hinanden
Skal lige skynde mig at nævne …… jeg indstiller ikke med den Malossi Nøgle de viser i videon , jeg vil bare indstille normal ….
jul 2011
Assembly and timing of the ignition scooters (Fig. 4)
• Thoroughly clean and wipe the
inside of the engine casing on the ignition side, including the crankshaft cone.
• Assemble stator Part. 1 - Fig. 1 and plate Part. 2 - Fig. 1.
• Scooters: Fit on the crankcase the Malossi stator support flange Part. 3 - Fig. 2 using the 3 provided screws and gradually blocking them completely.
• Carefully fit the key in the proper crankshaft seat and then fit the rotor, making sure it is perfectly timed with the key and then lock it with the original nut at 30 Nm (3 kgm).
• Mount the stator Part. 4 - Fig. 2 correctly on the support flange, taking care to place the electric cable without damaging it.
• Fix the stator with the three supplied M5 screws without locking it, to allow a correct timing to be carried out by manually turning the stator itself.
• Make sure that the rotor turns without problems, otherwise eliminate the causes.
• (Fig. 4) Turn the engine anti- clockwise to the top dead centre and zero the dial indicator checking the exactitude of the operation.
• Go on with the anti-clockwise engine rotation until the dial indicator marks the distance indicated in Table 1 (static keying advance) from the top dead centre.
• Keeping the crankshaft in this position, align the reference mark “B” on the rotor with the mark drawn on the stator by
turning the stator, then tighten the three stator fastening screws.
okt 2006
Monter, find TDC, sæt en markør hvor TDC er et sted på tændingen.
drej motoren til du rammer dit tændingstidspunkt i manualens tilfælde er den 0,30.
Så rykker du på ankerpladen til mærket B er ud for stregen B.
Derefter drej en omgang og undersøg at din indstilling er korrekt.
Tag dig tid, og hyg dig med det. Sådan noget tændingsopsætning kan nogle gange forvirre mere end det burde gøre, og som regel er det super simpelt så snart man har ramt den rigtigt første gang.
God fornøjelse.
jul 2011
okt 2006
FX 1.55mm er der du vil have gnisten før top. altså TDC
jul 2011
Malossi Video med MHR team 2 Tændning