{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
616 visninger | Oprettet:

14 År med kørekort {{forumTopicSubject}}

Hej derude!
Jeg sad her og begyndte at tænke over noget:
Hvis du er 14, men har knallertkørekort, hvad vil du så blive sigtet for? Fordi du har vel kørekort, så du vil ikke blive sigtet for kørsel uden førerret!?

Nogle der ved hvad sigtelsen eller bøden er smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  14 År med kørekort
  • #1   26. okt 2021 Det bliver en sigtelse for ikke at have førerret. Man skal være 15.
    Så det er en bøde på 2.000,-

• #3   26. okt 2021 Man får da først kørekortet når man er 15??

• #4   26. okt 2021 Altså jeg fik mit kørekort 1 måned inden jeg blev 15?

• #5   26. okt 2021 De sagde bare til mig at jeg fik det da jeg blev 15

• #6   26. okt 2021 Giver bare ikke mening for mig, fordi man har vel kørekort? Man er bare ikke gammel nok til at hvordan skal man forkalre det "bruge" det? smiley

• #7   26. okt 2021 Står der ikke på dit kørekort hvilken dato det er gyldigt fra?
    Uanset er det ikke lovligt, og du vil helt sikkert få en bøde da det er ugyldigt, da du ikke er gammel nok.

• #8   26. okt 2021 #6 Det er ikke gyldigt før du fylder 15. Så derfor har man ingen førerret.

• #9   26. okt 2021 Det er ligegyldigt hvor længe før du har det i postkassen, det er først gyldigt fra den dag du fylder 15. Så derfor bliver man sigtet for at køre uden kørekort....

• #10   26. okt 2021 Hvis du er 14 år gammel er du under den kriminelle lavalder i Danmark og du kan derfor ikke få en bøde eller blive straffet. Dog bliver dine forældre underrettet.

• #11   26. okt 2021 Svarer til at købe en billet til bussen, bruge den næste måned, og sige man ik kan få bøde for at køre uden billet, fordi man har en billet, selvom den ikke gælder smiley
    Man skal have gyldigt kørekort smiley

Noget andet er man er under den kriminelle lavalder... Så det er måske straffrit?

• #13   2. nov 2021 Hvis du er 14 år er du ikke myndig. Du kan derfor ikke tildeles en bøde.

Du kan masimalt risikere at de ringer til dine forældrre / er det slemt kan du blive fjernet hjemmefra, og den slags sociale foranstaltninger.

Den kriminelle lavalder er stdig 15 år - og så knallerter/scootere.

• #14   2. nov 2021 Husker fx selv utallige gang hvor jeg blev "taget" som barn/ung under 15 år, enten fx uden lys på cyklen eller med en ven bagpå fx.

Der skete ikke andet end de sagde "det må du sørme ikke".

Fx ved skoleåret start og lign, men også bare alm på gaden.

Ved faktisk ikke om de kontaktede mine forældre - som er mange unges største frygt, og reelt den største "straf" politiet kan give en under 15 år. Så har man måske vundet en skideballe og opvasken i en uge derhjemme eller lign.

Faktisk er der et helt andet dilemma i dette:

Man kan ikke optage gæld når man er under 18 år (fx låne penge i banken, kviklån, mobilabonnement osv).

Men man kan GODT få fx bøder når man er 15-18 år?.

Og hvad med bøder hvis man kører i tog uden billet ?

Kan da huske jeg tit kørte i tog uden billet som barn smiley Indtil jeg fik min egen knallert ellers, så begyndte jeg at køre om kap med toget i stedet for smiley

Det lyder måske vildt, men mine venner steg på toget på X station, så fyrede jeg op i Kreidleren. Næste station er ca 5 km væk. Toget kører "næsten" i fugleflugtslinie, hvor jeg lig skulle rundt af nogle veje og en rundkørsel, men mig og toget med alle vennerne i kom ind HELT samtidigt.på Y station.

Den var også ret vild den KReidler smiley

Kommentér på:
14 År med kørekort

Annonce