{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
445 visninger | Oprettet:

STJÅLET SCOOTER OG OMREGISTRERET? {{forumTopicSubject}}

Dav SG. Jeg har desværre fået stjålet min scooter.
Da lagde desværre alle papirer, i form at registrerings attest, og forsikrings papirer i scooteren.

Da jeg meldte den stjålet, fandt politiet ud af den var blevet omregistreret dagen på dagen den blev stjålet (jeg meldte den stjålet dagen efter, scooteren blev taget).

Scooteren har ny været til salg på nettet flere gange, af samme person, og politiet har været ude 1 gang med vogn og kigge efter den, men de siger de "ikke har fundet scooter". Formoder at de ikke har mødt manden, eller set scooteren...

Hvad kan man gøre i den her situation? Tænker umiddelbart at man da bør kunne finde personen der har omregisteret scooteren hurtigt, og så få nogle svar?

Nogle tips og råd?


Kommentarer på:  STJÅLET SCOOTER OG OMREGISTRERET?
  • #1   16. jan 2021 så er du godtnok for dum ærligt talt men du kan kun gøre hvad du gør nu og håbe at de tror på dig fordi det er jo ejeren som står på reg attest og når den nu er i tyvens navn bliver det nok lidt svært at bevise at du ikke bare har solgt den og fortrudt

  • #2   16. jan 2021 Hvorfor fuck havde du alle de papir i lortet? Medmindre du lige har købt den og skulle køre den hjem, er der INGEN grund til at gør sådan noget

  • #3   16. jan 2021 Det er godt vlad. Bare sig noget til ham. For det er han slet ikke klar over selv.
    Godt du kan få noget luft.


  • #4   16. jan 2021 Tja, som brian siger, så kan det blive svært at bevise at du ikke har solgt den. Du må sku nok bare købe en ny scooter og ikke lave sådan en dummert igen.

  • #5   16. jan 2021 Som folk skriver. Det er dumt det ved jeg. Men grunden til den blev stjålet var fordi jeg kørte galt på den. Der var politi ude ved uheld stedet og skrev rapport og lagde den til scooter sidde, så jeg kunne hente den senere. Den blev stjålet dagen efter, og jeg var ude for at hente 2 dage efter uheldet, da jeg skulle på hospital. Så politiet ved godt det er min.

  • #6   16. jan 2021 oki så er der jo ingen ko på isen tyven navn og adresse står på registrering attesten så køre politi bare derud og henter den du skal ikke selv hente den eller gøre noget da det er selvtægt

  • #7   16. jan 2021 @brian n okay så. Men er ved er blive lidt utålmodig. Der er gået lidt over en uge siden jeg meldte den stjålet.

    Overvejer at aftale køb af scooteren, gennem en ven og dermed aftale møde sted og tid med tyven, hvis den bliver sat til salg igen. Og derefter ringe til politi og sige der er aftalt køb af den.
    Tror i det er lovligt eller om det er dumt at gøre?


  • #8   16. jan 2021 det må du ikke og hvis det ikke er en lille dreng som bare står og siger ja og ryster i hjørnet kan i komme i seriøse problemer og få et par på hove jeg have gjort det helt sikker men du skal jo have et bevis på det er din har du købe bevis fra hvor du købte den

  • #9   16. jan 2021 allerede det med politiet ved uhelde stedet er længe bevis nok smiley ikke tænk mere over det de skal nok finde ham held og lykke med at vinde over statens politi når de har reportet det politiet vinder som ingen ting i retten mod ham smiley

  • #10   16. jan 2021 Få en anden til at byde ind på den og få personen til at komme med en pris der er lidt lavere end hvad den er værd, så det virker realistisk og det skal være en voksen, som du kender, som bor i en anden by.

    Når du kommer derud, så bliver du ved den, indtil at politiet dukker op.
    Tyven får svært ved at bevise købet.

    Eller tag derud og prøvekør den og kør den hjem til dig selv.
    Og kontakt politiet, så de kan få den tvangsafmeldt.


  • #11   16. jan 2021 politiet har skrevet report fra stedet så held og lykke vinde over statens lange arme i retten

  • #12   16. jan 2021 den dag det sker hedder jeg julemanden

  • #13   16. jan 2021 Så tag ud og hent den og husk at få det på video, at tyven mener at det er hans.

  • #14   18. jan 2021 Skal de ikke også have en underskrift i form af ejerskifte ... hvis det registrering papir står i andens navn ( din ) og de har registeret den i andens navn . Skal du så ikke give lov til ejer skift , dette har du da ikke gjort hvis det tyvorii...

    Ring ind til motorkontoret ... og fortæl din registrering er bortkommet
    Så for du en ny tilsendte....... det beviset på det din , så står tyven vel med den bortkommet papir , og da scooteren var meldt stjålet også så er det vil bevis nok på det dig som skal have scooteren igen ...


  • #16   18. jan 2021 TT ,,,
    Ar okey ja så det sku lidt trist ... men på en måde også lidt træls fordi man kunne være så uheldig at man Henter en ny scooter og stopper alle papir i sædekassen også ellers på traileren med den , også man uheldig at den bliver stjålet fra traileren hvis man måske lige er inde og ordne noget et sted på vejen hjem også ... så et eller andet sted burde de måske også sætte en bremse i for dette også,, men igen så kan man jo blive ved at komme på noget som kan ske ....

    Men det satme fræk af ham ... men hvorfor ikke bare sige ja til at købe den også når tyven kommer så tager man et alvor snak med ham ,.. og tager scooteren igen , det ingen fare for han melder den stjålet osv selv , for så spørger politiet vil ham af på stedet hvor han har den fra , og der kommer sandheden vil frem så for så bør der vel være en købs kontrakt på det sted han har den fra , og plus den var meldt stjålet dagen inden omregristrerimg osv... det burde da vel kunne lade sig gøre så
    For han ( tyven ) tyven kan vel ikke forklare hvor den kommer fra selv ud over en løgn som slet hænger sammen med den report der lavet på den da ejeren meldte den stjålet selv dagen inden registrering og dette fortalte han vel også reporten , så et ellers andet sted burde da kunne gøre et eller andet , hvis tyven kan slippe af sted med det , så burde den rigtig ejer vel også kunne


  • #18   19. jan 2021 #17
    Man kan have en kopi, hvor at man har klippet kontrolcifrene væk.
    Så kan den ikke bruges til en omregistrering.


  • #20   19. jan 2021 #19
    Det gør jeg, når jeg kører ud af landet.


Kommentér på:
STJÅLET SCOOTER OG OMREGISTRERET?

Annonce