2.977 visninger
|
Oprettet:
God skruemaskine? {{forumTopicSubject}}
Jeg vil give mig selv en skruemaskine i gave snart.
Kan i anbefale nogen?
Gerne god kval men til lidt mindre end en makita koster
jul 2007
Følger: 258 Følgere: 274 Scootere: 157 Emner: 1.180 Svar: 9.855
Både privat, og det jeg har på arb.
Min akku skruemaskine fra 2014 køre stadig fabeltastisk. og den bliver brugt Meget
Men de koster også lidt derop-af
Jeg har denne: https://www.dorchdanola.dk/maerker/milwaukee/akku-maskiner-18v/milwaukee-m18-bpd-403c-kompakt-m18-slagboremaskine-4933448360.html
Men skal det være lidt mere i den betalbare ende til hjemmebrug er denne også fin: https://www.dorchdanola.dk/maerker/milwaukee/akku-maskiner-18v/milwaukee-m18-bdd-202c-kompakt-m18-bore-skruemaskine.html
Der er selvføgelig dyere modeller også.
Personligt undgår jeg alt Black&Decker (såsom DeWalt)
Og makita er ikke så passende for mig (og så har de en "sikkerhed" i batteriet der gør jeg ikke har interesse i dem)
Ellers er der jo også gode gamle BOSCH, som selvfølgelig koster også.
og lad nu for guds skyld være med og købe noget billigt kina gøjl, ikke at det nødvendigvis er dårligt. men hvis du køber en Jem&fix maskine og forventer Prof. Kvalitet så bliver du desværre nok ret så skuffet.
Til mange er de billige maskiner egentligt gode nok, problemet er bare når modellen udgår efter et på måneder så bliver det svært, måske enda umuligt og få nye batterier eller lader (har oplevet hos flere bekendte at deres lader bar gav op og ny var næsten umulig og få)
Når det så er sagt så har jeg da en 2 år gammel Parkside (LIDL) akku maskine som jeg også bruger ret meget, og den køre stadig fint til de 3-400kr jeg gav for den.
og har også deres 20v akku vinkelsliber. (samt et par andre ting i deres 20V serie og lidt 12V)
Det vigtigeste, hvad skal du bruge den til, hvor meget skal du bruge, og hvad har du råd til.
Køber du kvali og anerkendt så holder det længe, og du kan stadig få batterier, ladere, evt reservedele og måske enda stadig nyt værktøj til den serie om 5-10 år.
Men det korte af det lange (ja det blev sku ret langt må jeg sande) hvis jeg skal anbefale noget af egne erfarringer, så er Milwaukee mit valg.
Derfra kan man så beslutte (mht behov og hvad man vil give) om man skal gå 18V vejen, eller 12V vejen (ja har også en god del fra deres 12V serie)
Men nu må jeg hellere stoppe her, inden jeg får skrevet så meget at jeg glemmer hvad emnet drejede sig om. (hvad var det egentligt? det var noget med den perfekte temperatur på Kamille-The ik?)
// F1
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Det er præcis den slags svar jeg søgte
Skal netop ikke ha sådan en typisk jemogfix kinagøgl igen.
Men aldi f.eks. overrasker nogen gange med taiwan kram til kinapriser. Jeg ku godt overveje en aldi model hvis den er billig nok ift. Kvalivare
Må nok indse det ikke bliver ret tit jeg får den brugt. Og kun til lettere opgaver.
Ok black & decker vidste jeg godt er noget katten i sækken. Men dewalt også aha
Jeg håber at finde noget på tilbud til lige under 1000, de milwaukee der ser ellers ud til at være en god deal. Men vil nok være lige overkill til mit behov tror jeg.
Ellers lækkert med nogen konkrete anbefalinger
Takker
jul 2007
Hvis du passer på den (altså ikke smider rund med den osv) så har du en maskine er snildt burde holde dig en 10års tid.
ellers var jeg i Lidl tidl idag, de havde en parkside "Pro" mener jeg den hed, til 5-600kr
og eftersom den er børsteløs kan jeg forestille mig den er en ganske god opgradring fra min nuværende Parkside maskine. (ved dog ikke om din lokale Lidl har nogle på lager)
Men for og være ærlig.
Den billige Milwaukee jeg linkede til. allerførst er det en kanon tilbudskampange de har gang i. og som jeg selv har erfaret. så holder de.
+ mener det stadig er muligt at registrere maskinen (og batterier) hos Milwaukee-DK og så får du Forlænget din garanti til op til 3 år for maskiner og 2 år på batterier
og så som en hurtig note, så er der 2 batteri'er med fremfor kun 1 som for det meste er normen på de billige maskiner.
samt skulle du en dag have lyst til og udvide værktøjs sortimentet, så har du allerede en start platform m. batteri'er og lader.
Jeg startede selv kun med skruemaskinen, og nu har jeg ting lige fra Akku-Båndsav til akku-Støvsuger og akku-arbejdslamper.
Det er ikke maskinerne der koster, det er batterier og lader.
Selvom det kun er 2Ah batteri'er så der stadig fin power til hobby brug, og kan jo være du en dag falder over en Vinkelsliber eller måske noget helt 5. som du kan bruge.
brugt og billigt på fx, facebook.
Istedet for pludselig og så med 5 mærker, 5 slags batterier og 5 opladere.
Jeg har selv kasseret/solgt de ting jeg ikke brugte længere. og køre kun 2 mærker nu (håber snart og kunne få det hele ned på 1 mærke for og gøre det noget mere enkelt)
jul 2007
(sådanne en har jeg også)
MEN, 18v'eren ville være et langt bedre og betydeligt mere fornuftigt valg. + den kan tage 13mm fremfor kun 10mm som 12v'eren jeg linker til.
apr 2018
Følger: 12 Emner: 7 Svar: 31
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Makita er lort. De brænder alt for hurtigt af, når man presser dem med store kopbor.
Den her bliver du ikke ked af at eje.
Og til privat brug, så er et enkelt batteri rigeligt, når det er på 5 ampere.
Jeg har et på 1,5 ampere, til den lille model og det kan næsten klare det, som jeg bruger den til, når jeg giver den gas.
Ellers så henter jeg min blå Bosch i firmabilen.....
https://www.prishammeren.dk/shop/dewalt-slagbore-skruemaskine-6026p.html
aug 2015
Følger: 127 Følgere: 664 Scootere: 85 Annoncer: 1 Emner: 9 Svar: 745
den er helt klart noget bedre end de billige mærker du har fundet på dit billede. dewalten er nok det samme som metabo. den du har på billedet.
Men makita er altså de bedste i test uanset hvad. om den er billig eller dyr.
men køb hvad du har lyst til det hele er næsten det samme. når vi er i den prisklasse her.
hvis du vil købe en af de helt bilige så er det biltema du skal i
931kr
https://www.frishop.dk/pi/Metabo-boremaskine-BS-18-workshop-18V-2-x-2-0-Ah-m-74-dele-tilbeh%C3%B8r_2218691_21584.aspx?gclid=CjwKCAjw7anqBRALEiwAgvGgm2wKgElNqNH5z_xN6NhQxr84kc1NxK5ZoOheEzbBmJx72eJ23WO5IxoC-NYQAvD_BwE
sep 2006
Metabo er ikke hvad det har været.
Det er blevet overhalet af alle de andre, for lang tid siden.
aug 2015
sep 2006
Du er absolut ikke håndværker, på byggepladser, til dagligt.
Jeg har stået med 20 år gamle DeWalt og Metabo skruemaskiner.
De kan ikke en skid.
Jeg vil gerne se dig forsøge på at holde denne motor tilbage med hånden.
Du kan selv vælge gearet, for du kan ikke holde den i et eneste af dem.
Så stærk er den.
https://www.pricerunner.dk/pl/1258-3323852/Boremaskiner-og-Skruemaskiner/Dewalt-DCD996P2-%282x5.0Ah%29-Sammenlign-Priser
Det er topmodellen.
For 20 år siden var der ikke batteriborehamre med støvsuger.
Hurra for udviklingen, jeg da.
aug 2015
men stadig så er den fornuftig til prisen. han kan da også bruge 500-1000kr mere og få noget der holder dobbelt op og er mere kraftig og bedre.
men i dette tilfælde er det ikke muligt for han vil holde et budget.
og hvad ee planen med dit link??? det til knytter ikke forum emnet overhodet....
sep 2006
Hvornår har du sidst gjort det?
Tag en skruemaskine til 500kr for 20 år siden og smid så inflation oven i og tag så en skruemaskine til den pris og sammenlign dem.
Altså selvom at de begge er sprit nye, så ville jeg vælge den nye til enhver tid.
For 20 år siden, der var det kun 230 volt der kunne noget.
Men kvalitet? nej, ikke rigtig. En pisse dyr Metabo borehammer, som støder i metalhuset.
Wonder why at de nye maskiner har et plastikhus.
De vejer mindre og de støder ikke. Måske hvis du bruger den i silende regnvejr, men ellers ikke.
Den som #1 har, sådan en har jeg også haft på et arbejde, som jeg havde.
Den var stærk og holdbar.
aug 2015
og stadig væk er 2500kr ikke budget venlig. men den er helt sikkert god. det har jeg ikke sagt at den ikke var????. men når han finder priser som 250-800kr for en budget venlig god boremaskine. så er metabo'en fin...
sep 2006
Men holder det?
De bor der følger med, har de et virksomt centerskær?
Jeg kører selv med Strox borsæt på jobbet og synes at det er pis.
Sammenlignet med Irwin fra Harald Nyborg, så er Strox klart bedre.
Men sammenlignet med Zebra fra Wurth, så er Strox noget pølle.
Du kan ikke bilde mig ind at der fandtes bedre, stærkere og mere holdbart værktøj, til samme pris ( husk lige inflationen ), for 20 år siden.
Jeg har selv denne.
aug 2015
og nej det der gør den god er bedst i test til prisen.
sep 2006
Jeg har givet den vildt mange prygl, med 135x6mm skruer i tykke bjælker og ene æder dem, uden at brokke sig alt for meget.
Nu bruger jeg den mest til at blande klæber til fliser og der kører den også løs.
Beton i en 20kg spand, det er den ikke så glad for, men den gør det.
Når den dør, så bliver det en DeWalt 796.
sep 2006
Hvad er husbrug?
Skal han bore i metal på en scooter eller senere på en bil, så er de bor direkte til skralderen.
Skal han bore i et bræt, så er de fine nok.
Det er fint allround sæt, til prisen, men stærk, det tror jeg ikke på at den er.
Det største problem er at han så er sat sig fat på et mærke uden ret mange muligheder.
Fordi at jeg har DeWalt, så kunne jeg vælge imellem disse to.
https://www.screwfix.eu/dewalt-dcl050-xj-18v-li-ion-xr-led-work-light-bare.html
Og
https://www.prishammeren.dk/shop/dewalt-18v-led-2084p.html
Begge er super fine. Den lille er vildt stærk som spot, hvor den høje er god til flood.
mar 2016
Følger: 23 Følgere: 153 Scootere: 4 Emner: 26 Svar: 1.518
apr 2018
Følger: 12 Emner: 7 Svar: 31
aug 2015
han søger jo en pris vinder og ikke en til 2000kr. det er ikke særlig pris venligt synes jeg... metabo er helt sikkert udmærket og det er klart den han skal købe.
sep 2006
Man slipper da for at købe sig fattig i bits og bor.
Man kan vel altid give den væk, hvis man en dag vil have noget stærkere.
God skruemaskine?