{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.130 visninger | Oprettet:

4 takt, hvad er problemet? {{forumTopicSubject}}

Hej til dig der læser dette, jeg har et meget simpelt spørgsmål som jeg vil prøve at få et svar på her, hvad har folk imod 4 takt scootere? synes altid folk skriver i annoncer og des lignende at de ikke vil have 4 takt, er det kun thansen og Kina 4 takt der menes? eller er det bare 4 takt generelt? Har selv en piaggio New zip 4 takter og den køre bare og har aldrig haft bøvl med den. Håber at der er nogen der kan komme med et reelt svar på hvorfor folk synes "4 takt er no go" smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  4 takt, hvad er problemet?
  • #1   18. sep 2018 Tror der er fordi de er mere kompliceret pga knastaksel og alt sådan noget.
    Jeg er ligeglad om min scootet er 4 takt eller 2 takt fordi man kan altid lære om at rode med det smiley


  • #2   18. sep 2018 helt enig med Thomas.
    folk er nok bange for dem.
    de ved ikke hvordan man skal lave en motor som aldrig fejler noget skal bare vedligeholdes så køre den resten af ens liv. og den er ikke engang særlig kompliceret men det synes de fleste jo. selvfølgelig er 2 takt mere simpelt men ikke meget. hvis man skal købe noget nyt idag skal man nok vælge en 4takt da kvalitet bliver nød til at være god for at det kan holde. nye 2 takter er noget skod det er klart kvaliteten det er galt med det kræver ikke meget for at få sådan en motor til at køre så fixer bare noget skrammel samme. de gamle 2takt er dog helt klart det bedste.


  • #3   18. sep 2018 Tak for nogen gode svar smiley jeg kan personligt bedst selv lide 4 takt pga god benzin økonomi og en mere behagelig lyd end 2 takterne smiley men ja man kan nok ikke komme udenom at 2 takterne er lidt mere "straight forward" at reparere på smiley

  • Jacob K
    Jacob K Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 262
    #4   18. sep 2018 Tænker at de første 4t maskiner der for alvor solgte her i dk, var Kina maskiner der hurtigt gik i stykker. Så har folk fået et dårligt indtryk og synes per automatik at "det er lort"
    Ligesom dem der ikke kan fordrage franske biler, fordi de i slut firserne/ start halvfemserne havde mange el problemer


  • #5   18. sep 2018 4 takter er ikke så hidsig som 2 takter, og de er mere komplicerede.
    Grunden til folk ikle vil have Thansen er fordi kvaliteten ikke er så god smiley


  • Kristian S
    Kristian S Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #6   18. sep 2018 Ikke for at støde nogen her!

    Men folk der påstår 4 takt er tamme og bare er noget lort, 2 takt er meget stærkere/hurtigere... Undskyld, i aner intet om 4 takt motorer... Der er en god grund til at MC og bil hovedsageligt er lavet i 4 takt:)

    4 takt er slet slet ikke kompliceret at makke i, og en hårdt pumpet 4t racer, er der SÅ meget mere ryk i end en 2t med samme power, de rykker afsted med det samme uden at skal ha 100k omdr;)

    4t er vejen frem, meget mere pålidelig og stærkere, meget mere økonomisk, mindre forurenende, ja alt er bedre ved 4t!:)

    2t lyder pisse fedt og trækker fedt når de når op i arbejdsområdet, men får aldrig det syge bundtræk og dybe lyd som 4t!:)

    Men smag og behag jo, men det kan ikke diskuteres at 4t er noget lort og aldrig virker, det er jo tåbeliget at påstå:)

    Om det er svært at skrue i 4t motorer... Kommer vel an på hvad man har lært at skrue i nok.. Men i kan ikke sige det er svært, det handler bare om at lære det så, og det er sgu ret så fucking enkelt at lære hvordan en 4t virker og hænger sammen:)

    Go' aften mates:)


  • #7   19. sep 2018 Det tager 20-30 minutter at justerer ventilerne.
    Vil hellere have en 4t end 2t hvis jeg boede i byen.

    Men nu hvor jeg kører på landeveje, så er 2t vejen frem pga fart.
    Kører dog ikke scootere mere.


  • #8   19. sep 2018 helt enig Kristian.
    ville havde skrevet noget lignende. smiley


  • Kristian S
    Kristian S Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #9   19. sep 2018 #7

    Forklar mig lige hvordan 2t er bedre til fart end 4t, jeg vil meget gerne forstå hvorfor du mener 2t er hurtigere:)

    Fart og 2/4t er lidt svært at kæde sammen:)

    I min verden er 4t absolut lige så hurtig som 2t, men kan da godt ske jeg bare ikke har forstand på det åbenbart;)


  • #11   19. sep 2018 og hvad har ventilerne med det at gøre det tager sku da max 5min at justere du skal jo ikke justere dem hver gang du skal ud og køre vel....
    vil også sige at 4 t har mere træk/moment kraft. hvis vi skulle samlinge med 2takter.


  • #12   19. sep 2018 Mht fart så kan man bare ikke rigtig få meget ud af en lille 4takter kontra en 2takt.

  • Kristian S
    Kristian S Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #13   20. sep 2018 #12

    øhh, lidt her jeg gerne vil hen af, i mangler simpelthen erfaring før i udtaler jer venner:)

    For at slå én ting fast! DET ER LIGE MEGET OM DU KØRER 2T ELLER 4T HVIS DU KUN TÆNKER PÅ FART!

    Du synes jo ganske enkelt det er svære at få en 4t tunet til at køre stærkt, og det skyldes manglende erfaring i at skrue og forståelse for det!:)

    2t er mere enkelt ja, men hverken stærkere eller hurtigere, på nogen måder:)

    Kører en Hot50 120km/t bare du tager begrænsningerne da?;)

    Nej, både 2 og 4t scootere skal optimeres for at køre hurtigt og rykke, men at sige 2t er stærkere er helt hul i hovedet:)

    Hvis nu du feks har en ny Jog R, uanset hvor meget du tuner den, hvis ikke du skifter gearing i den, så render du ikke mere en Max 75-80km/t, ligegyldigt om den har 20hk, så stop nu venligt med kun at sammenligne kraft og fart, fart har i selv så meget at bestemme ved, bare prøv forskellige gearinger:)

    Husk lige at jeg ikke siger at 2t er lort! Men at sige 4t er stærkere, hurtigere og bedre en 2t er sgu noget lort at fyre af, ganske enkelt manglede basic viden om motorer:)


  • Jacob K
    Jacob K Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 262
    #14   20. sep 2018 Kristian S
    Jeg er til dels enig med dig..
    Og dog.. sammenligner du maskiner med samme kubik, vil 2 takteren oftest have flest heste, eller mulighed for flest. Det er jo klart når der er dobbelt så mange tændinger smiley
    Men det koster også på forurening, kørbarhed og holdbarhed, det er de færreste almene mennesker der gider skifte stempel/ ringe ved hvert service interval, eller koncentrere sig om olieblandet benzin fx.. smiley Derfor bl.a var 4t vejen frem ved langt større transportmidler (Og det bliver det også for knallerter..)


  • #15   20. sep 2018 2 takter er bedre til at lave mange heste med lav vægt og kubik, så 4takter skal have flere kubik for at lave det samme som 2 takt.
    Se feks på gokarts hvor der ikke køre 1 enkelt klasse med 2 og 4 takt blandede fordi det ville være totalt unfair.


  • #17   21. sep 2018 Kriastian det da dig der intet ved hvis du mener man kan hive det samme ud af ek 4t scooter som ved en 2t....

Kommentér på:
4 takt, hvad er problemet?

Annonce