{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
482 visninger | Oprettet:

Special Værktøj. {{forumTopicSubject}}

Ja nu kommer jeg lig fra værkstedet af.
og har atter igen investeret i endnu mere special værktøj.

og så tænker jeg nu, hvor mange herindekøber rent faktisk det nødvendige værktøj til det de nu har gang i. (tænker ikke alm værktøj, mere special værktøj med kun 1 eller 2 specifikke formål)
såsom svinghjulsaftrækkere, Lejeudtrækkere, Testere, Fejlkodelæsere osv osv

jeg selv har efter hånden en hel masse forskelligt både til Scooter/Knallert, MC, bil, Trailer og Kædesav samt andre former for småmotore. (Hygger Pt med og Pumpe kædesave op smiley )

Og her kommer en mindre historie i hvorfor jeg netop tænke over det tidligere adspurgte spørgsmål.

For fik i foråret en fin (dog ældre) sav foræret, nok var den død men værd og få liv i igen.. hvilket jeg også fik. den gik bare ikke rent.. så nu fik jeg taget mig til og investere i en V/P tester. og testet motoren engang... på ik engang 20 sekunder fandt jeg det sidste problem.. (som på sådanne en kan være ret så svært og lokalisere, medmindre man bare gætter sig frem naturligvis) Så i dette tilfælde sparede et stykke værktøj til 250kr mig for 4-5 timers arbejde og hvad der hurtigt kunne løbe op i 1000-1500kr (og istedet med brug af værkstøjet endte med og tage under 5 minutter. + nødvendige stumper til motoren koster 130kr)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Special Værktøj.
  • #2   17. nov 2017 Fuldstændig enig.

har flere slags værktøj jeg kun har brugt en enkelt gang.
    og som du selv siger, nyttigt en gang = pængene værd.

ta' en svinghjulsaftrækker som eksempel.. sådanne en får man smidt i hovedet for 100-200kr. og så ungår man og slå svinghjul skævt (hvis man er den type der bruger hammer metoden) og nok ikke mange steder man for et nyt singhjul til under 200kr..

jeg tør ikke tænke på hvor mange penge jeg har smidt efter special værktøj..
    men tænker man på penge sparet i sparet arbejde og evt sparet iform af ødelagte dele pga fx man brugte hammer istedet for aftrækker... ja så det sku ikke så slemt længere. smiley

• #4   17. nov 2017 Har selv haft invisteret i en OBD tester. (dog ikke lige en Delphi) men den har godt nok også sparet mig for meget efterhånden. både tid og penge.

og igen for bare et par dage siden var den nyttig igen... selvom resultatet ikke lige er af den billige af slagsen smiley

• #5   18. nov 2017 Jeg køber det jeg skal bruge, men er det et jeg ikke bruger så tit, og er det muligt at lave værktøjet selv så gør jeg det smiley
    Jeg gør nu mest i cykler, men der er også et hav at forskellige specialværktøj som man bliver nød til at have for at kunne reparere dem.

• #7   18. nov 2017 http://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/guider/70672-skift_krumtap_med_proff_vaerktoej

Klart det dyreste, som jeg har til scooter.

Til bil har jeg en masse andet, som er endnu dyrere.
    f.eks. original VCDS legacy.

Kommentér på:
Special Værktøj.

Annonce