{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.085 visninger | Oprettet:

Mekaniker i fremtiden? {{forumTopicSubject}}

Hej. Står her og er i tvivl om den uddannelse mit valg er endt på, om det er det rigtige. Er pt på gf1 som mekaniker og afslutter her til januar. Ville høre om hvordan mekanikerfaget er i fremtiden. For tænker på al den nye teknologi, med computere osv. Og om man ikke bliver træt af at "servicere" biler dagen lang, da det nok er hvad der kommer til at foregå det meste af tiden resten af sit liv?

Overvejer kraftigt at skifte

Det skal siges at det ikke er foedi jeg ikke kan lide at rode med biler og motorere længere. Tværtimod. Men tænker bare mere på fremtiden, for jeg vil ikke fejlfinde og skifte bremser resten af mit liv smiley

Tak på forhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mekaniker i fremtiden?
  • #2   29. dec 2016 Er bare bange for at bilen bliver til strøm om 20 år. Jeg elsker at rode med motore osv uden tvicl. Men om det bare skal holdes på et fritidsniveu er det jeg tvivler om

• #4   29. dec 2016 Du har ret. Det kommer med i de sidste overvejelser smiley Tak

• #5   29. dec 2016 Jeg er selv ved at uddanne mig til mekaniker og jeg føler det er den rigtige uddannelse for mig, men når jeg er færdig udlært så passer det med at elbilerne har overtaget markedet smiley

• #7   29. dec 2016 Jaa gør det . og brug hjernen. så kan du snildt tjene kassen på det ;). og os købe og sælge biler =).

• #8   29. dec 2016 prøv du find et par biler sæt dem i stand. så kan du sælge 1 om dagen. med en fortjeneste på 5-10000 kr pr bil. =)

• #9   29. dec 2016 Der går ikke ret lang tid, før at færeløse EL biler overtager storbyerne.
    Det vil være som taxa, bare tæske billigt.

Forbrændingsmotoren vil uddø, som vi kender den idag og det vil blive hybrid istedet for.
    Selv færgerne er ved at skifte til hybrid.

At læse til mekaniker idag, kræver nok at du er hammer stærk i ledninger og strøm, for det er den vej, som udviklingen går.

Hvis du vil være mekaniker, men ikke vil fejlfinde og skifte reservedele, så ved jeg slet ikke hvad du vilreservedele i det fag.
    De helt store værksteder, de har folk til at fejlfinde og andre til at skifte de dele der bliver dømt døde.
    Hvis du allerede er i tvivl nu, så er det ikke et godt tegn.

Som det ser ud nu, så er der rigtigt mange, som leaser deres biler.

Om max 10 år, så lejer man en selvkørende EL bil til at kører dig til og fra arbejde og når du ikke selv bruger den, så kører den andre folk rundt.
    Du er blot garanteret transport til og fra arbejde.

Uber og Google kommer til at slås om kunderne i det segment og det kommer til at vokse sig meget stort på kort tid.

Inden du ser dig om, så er der adgang forbudt, for biler under EURO 5, i de store byer i Europa.
    I år 2025, der er der adgang forbudt for dieselbiler i Berlin og Paris, samt flere andre.

Hvis du skal finde en retning, så skal det være lastvognsmekaniker, men det er uden at vide ret meget om det, at jeg siger det.

• #10   29. dec 2016 Held og lykke med at lave biler og sælge dem med fortjeneste idag. Vil du have fortjenste så skal du lave så lidt som muligt ellers kan det slet ikke hænge sammen.

• #13   29. dec 2016 Rasmus P.
    De må ha meget at lave hos Peugeot, når de har 120% opgaver.

smiley

• #19   29. dec 2016 107 og 108 er lortebiler.
    Længere er den nok bare ikke.

Jeg havde hellere valgt en Up, Mii, CitiGo.

• #22   29. dec 2016 Det kommer virkelig an på hvilket værksted du ender på! den lille lokale mekanikker har oftere hænderne på bilen frem for på computeren! smiley

• #23   30. dec 2016 Du bliver træt af det. Overvej karrosseri tekniker i stedet for hvis du stadig vil lave biler. Jeg er snart udlært og er mega glad for at jeg skiftede

Kommentér på:
Mekaniker i fremtiden?

Annonce