988 visninger
|
Oprettet:
Hvordan hører I musik imens I kører? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen!
Jeg har netop erhvervet mig en Honda NSC50 VISION 45KM/T og jeg er allerede sindsyg glad for den!
Jeg bruger den hver dag til- og fra på arbejde. Det tager cirka 25 minutter, hver vej.
Lige pt bruger jeg mit apple headset under hjelmen, men de falder hele tiden ud og det er ligesom umuligt at rette dem under hjelmen.
Desuden synes jeg det er irriterende med ledningen som hænger fra min jakkelomme og op under hjelmen..
Hvad bruger I af headsets under scooterhjelmen??
jan 2008
Følger: 57 Følgere: 57 Scootere: 2 Emner: 259 Svar: 547
jan 2008
mar 2016
Følger: 23 Følgere: 153 Scootere: 4 Emner: 26 Svar: 1.518
kan så oplyse dig om at det heller ikke er lovligt at høre høj musik i bilen når man kører . Man har ikke en chance for at høre hvad der forgår rundt omkring sig . og bøden er stor + man får et klip i kortet .
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Det kræver sog noget øvelse lige at sørge for der er slack mellem hjelm og jakke, også så man kan kigge over skulderen uden at de bliver hevet i af ledningen. og at sørge for man ikke vrider dem ud af øret når man tager hjelmen på
Jeg har hørt anbefalet bluetooth headsets til hjelmen.
Så er der ingen ledning. Man connecter bare til hjelmen via bluetooth. Man kan så også modtage opkald uden at skulle fumle. Og hvis man skal på langtur med andre en dag kan visse bluetooth hjelme / headset connecte.
Og det er bare noget der virker!!!
Intercom på fællestur kan være fantastisk
jul 2016
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 1
Jeg er selv ret vild med ideen om at få højtalere i selve hjelmen, men har ikke kunnet fifle mig frem til nogle steder på nettet, hvor dette forhandles.. Max Cph, ved du hvor det kan købes??
Jeg havde selv kigget på et trådløst headset herfra https://www.evermart.dk/headset-headphones[/url] og havde faktisk kun planer om at køre med et enkelt headset i øret, så jeg havde et øre fri til at kunne lytte til trafikken.
Det skal siges at den vej jeg skal køre hver dag, det længste stykke ikke er voldsomt trafikeret, men der er der en enkelt tog-overgang og et par lyskryds, hvor det kan være en rigtig god ide at kunne høre trafikken. Og som en af jer også nævner, så skal jeg selvfølgelig altid kunne høre sirener!
jan 2008
mar 2016
Følger: 23 Følgere: 153 Scootere: 4 Emner: 26 Svar: 1.518
sep 2003
Det er fuldt lovligt at kør ei lydisolerede biler, høre radio og have ørepropper i når man kører med hjelm på..
Nogen gange kan den manglende høresle gøre at man mister orienteringen.
Ligesom hvis man står i et mørkt rum og langer ud efter lyskontakten, men man slet ikke rører noget med hånden. Man bliver sådan helt paf og i tvivl om hvor i rummet man overhoved befinder sig.
Den osteklokke fornemmelse har jeg godt fået. Især når jeg har kørt med kold motor og manglet feedback i ørerne. Eller på beskidt vej hvor jeg kører og anstrenger mig for at høre lyden af dæk mod underlaget.
Nogen gange i trafik, men jeg har normalt kørt med en mp3 i bukselommen hvor jeg kan ramme knapperne selv med vanter på.
Så lydniveauet kan justeres op og ned afhængig af fart osv. Og kan skifte nummer
Det er fuldt forsvarligt og slet ikke ulovligt.
Jeg er enig i der er mange tågetrafikanter der bliver til fuldblodszombier i trafikken når de skruer op for lady gaga og svanser derudaf. Men jeg har kørt flere år med propper i ørerne og musik igennem myldretid i kbh.
Nogen gange mp jeg pause nogen gange har jeg intet at bruge ørerne til. Hvis man ellers kører lovligt så behøver man ikke hørelsen størstedelen af tiden.
Kigger lige på bluetooth geat når jeg kommer hjem til pcen
sep 2003
Hvordan hører I musik imens I kører?