{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
660 visninger | Oprettet:

bedste scooter? {{forumTopicSubject}}

da jeg vil bygge min rx50 om til 80cc og kun bruge den til sjov skal jeg ud og have en scooter men da jeg aldrig har kørt andet en maxi, Yamaha og Puch 4g (der var ikke scootere i mine unge dag)
og diverse andre 45 gear maskiner
har jeg ingen idé om hvad der spiller.
hvad er den bedste hverdags scooter?
tænker hvad har det bedste ry Hvad angår stabil og mest problemfri kørsel
jeg er ligeglad med udseende og tuning jeg skal bare ha en der starter og køre hver dag uden at man skal skrue hele tiden.
lige meget om det er 30er eller 45


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bedste scooter?
  • #1   28. aug 2015 Honda sfx køre bare, der skal ikke laves andet end service smiley ellers siger folk at noget med hiper motor er godt, dog har jeg aldrig selv prøvet hiper smiley

  • #2   28. aug 2015 Gilera stalker med hiper motor. Den er god, har selv en smiley

  • #3   28. aug 2015 Ville altid foretrække minarelli, både med og uden tun.

  • #4   28. aug 2015 Scooter med Hiper eller minarelli,så er du også sikret reservedele i lang tid fremover.

  • #5   28. aug 2015 Gå udenom Yamaha Jog R ihvertfald smiley

  • #6   28. aug 2015 En gilera old og new runner er begge super lækre maskiner.

    Du sidder hamrende godt på en old runner og de ligger super godt på vejen, du har en tank på 9 eller 12 liter alt efter model, så du kommer et godt stykke på en tankfuld.
    Har ikke selv ejet eller kørt på en new runner, men har kun hørt godt om dem, dog har den samme "fejl" som old runner, der er ikke plads til en indkøbspose eller andet mellem dine ben, men kan man se gennem fingre med det er det en super god maskine.

    Ellers kan jeg anbefale en Yamaha Jog R, jeg kører selv på en til hverdag og jeg ville ikke bytte den ud med noget andet til hverdag.
    En Jog R ligger også hamrende godt på vejen, man sidder også i en behagelig kørestilling og du har pladsen mellem benene, den føles også let og smidig hvor en runner godt kan føles stor og klodset.
    Dog har du kun en 5.5 liters tank at gøre godt med.

    Den eneste fejl jeg har haft på min er mit 10 år gamle sædelås kabel lige er sprunget, men det havde jeg set komme da det jo ikke holder evigt sådan et.

    Både Runner og Jog R har problemet med at stelnummeret ruster væk, så få tjekket op på dette inden du køber maskinen. Jeg kan også fortælle dig hvor det sidder hvis det skulle være.

    Men generelt vil jeg sige du skal kigge efter en scooter i pæn stand, da du hurtigt kan få købt noget lort uanset hvilket mærke der står på scooteren.


  • #7   28. aug 2015 Der vil højst sandsynligt blive tale om en fabriks ny scooter da jeg kan se brugt markedet er præget af meget slidte scootere eller scootere som folk generelt vil have for meget for.....så ofre jeg hellere det mere og får en ny

  • #8   28. aug 2015 Alt med hiper- eller mina motor er en sikker vinder... Piaggio nrg, piaggio zip, piaggio typhoon, Yamaha jog r, Yamaha neos, Yamaha aerox og gilera runner er alle sikre vindere

  • #9   28. aug 2015 piaggio
    gilera
    yamaha (ikke jog r)
    aprilia

    Alt med en nypris på under 13000 er enten en meget lille scooter ellers er det semi eller dårlig kval

    som sagt
    piaggio og gilera er mercedes/audi/bmw inde for scootere. det er 1 firma og de kører med hiper motorer.

    aprilia og japanerne laver nogen interessante scootere også


    så er der taiwan som laver 2 kategorier af produkter.
    Det som er kvali budget varer. pgo og kymco for eksempel.
    og så det typiake kina quick money kapitalist skrammel som man skal være både heldig og påpasselig med hvis det skal holde nogenlunde.

    nyprisen er en god indikator.


  • #10   28. aug 2015 Jog R og New Runner kan begge købes nye, mit eget valg var helt sikkert faldet på en af disse maskiner hvis jeg skulle investerer i en sprit ny.

Kommentér på:
bedste scooter?

Annonce