{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TMP Adly 2005 vs VGA Digita 2011
  • #2   22. apr 2015 hvad med TMP adly? Er den bedre end vga digita?

  • #3   22. apr 2015 De er begge Kina.... hvis du vil holde ved mekaniker mere end du køre så skal du købe en af dem.... men hvis du vil køre mere end du holder ved mekaniker skal du købe en scooter af et godt mærke som f.eks. gilera Yamaha, Piaggio, Suzuki, Honda eller Pgo(også Kina, men de fejler ikke noget) man får Hvad man betaler for....

  • #4   22. apr 2015 Ja har du ikke andre i tankerne Alex

  • #5   22. apr 2015 ok, men hvis man skulle vælge en af de to... hvilken en er så bedre? En TMP adly fra 2005 som har kørt 10k kilometer eller en VGA digita fra 2011 som har kørt 3.2k kilometer?

  • #6   22. apr 2015 så du vil gerne holde ved mekaniker?

  • #7   22. apr 2015 altså jeg kører lovligt.. også passer jeg på mine ting generelt... så jeg tror ikke at jeg vil være hos mekaniker så ofte..

  • #8   22. apr 2015 Det er ligemeget om du passer på dine ting, køre lovligt osv. osv. osv. Det vil gå i stykker

  • #9   22. apr 2015 true, men hvilken af disse 2 knallerter er bedst?

  • #10   22. apr 2015 Vil sige vgaen da den har kørt mindst

  • #11   22. apr 2015 vga digita er sgu fint nok, Hvis du vedlige holder den. har selv haft en og havde ikke et eneste problem med den, nåede over 9000 kilometer den havde kørt 3000 da jeg købte den.

  • #12   22. apr 2015 Tak bla. Anyways , hvis du skulle vælge imellem disse to overnævte, hvilket en ville du vælge?

  • #13   22. apr 2015 VGA'en holder nok bedst.

    De materialer der bruges holder cirka lige længe på den, så der taler VGA'ens alder for.
    (benzinslanger bliver hårde, sædebetrækket begynder at revne, gummihåndtag bliver hårde, gummimuffer omkring sidespejle bliver deforme og kan ikke sidde ordentligt, centerstøttefod er måske blevet blød i metallet, og rust beskyttelsen har det også bedre efter 4 år end efter 10.

    Men VGA'en er ikke bare billigere fordi den er samlet på et senere tidspunkt.

    Den er også billige fordi der er sparet på affjedring, hjul, bremser, plastik omkring ben og fødder, hjelmrumsplads, belysning osv.

    Det er der også på TMP'en, men ikke i nær så høj grad.


    Da du til at starte med overvejer en VGA Digita, så går jeg ud fra du køber en scooter af nødvendighed, ikke af lyst.

    Derfor synes jeg du skal købe den nyeste.
    Den vil opleve færrest problemer.


    Men jeg ville selv have valgt TMP'en af de to.

    Hvis jeg stod i en scooterudlejning i Hanoi og skulle vælge en af de to.
    TMP'en kører/bremser/svinger/oplyser bedre.


  • #14   22. apr 2015 tja jeg køber en scooter fordi jeg vil bruge den til lyst ikke nødvendighed.. men min budget er ikke høj til en PGO eller de kendte mærker, så jeg skal vælge imellem VGA digita eller TMP Adly fra 2005 som har kørt 10k kilometer eller en VGA Digita fra 2011 som har kørt ca. 3k kilometer. Det er et svært valg, fordi jeg INGEN forstand på scooter eller kvalitet har...

  • #15   22. apr 2015 Alex B
    Man kan godt finde en fin pgo til 3000 kr smiley


  • #16   22. apr 2015 ja til 3000 smiley men min budget er omkring 2k smiley

  • #17   22. apr 2015 Ok og vga den koster måske 2kg

  • #18   22. apr 2015 hvad med TMP adly 2005 som har kort 10k kilometer? hvad koster den?

  • #19   22. apr 2015 Ja det ved du vel

  • #20   22. apr 2015 hm, nej det gor jeg ikke... har ikke forstand paa hvad de burde koste..

  • #21   22. apr 2015 Har du en link til de to scooter

  • #22   22. apr 2015 Hvis du ikke SKAL køre på scooteren hver morgen kl 7:30 præcis, så havde jeg klart valgt TMP'en (formerly known as Adly. Fabrikkerne/virksomheden blev opkøbt og relanceret på et tidspunkt mellem 1996 og 2005, er ikke sikker på hvornår)

    Hvis det er til ren og skær fahrvergnugen / køreglæde, så havde jeg nok kigget efter noget Piaggio/Gilera som er lidt slidt men stadig har 2000 måske 3000 km til der skal nye dæk eller lign.
    De findes til 1500


    Men som nybegynder er det meget rart at have noget der er forholdsvist "lige til at køre på".

    Hvis det er den her du har kig på, så vil jeg "give grønt lys"
    http://www.dba.dk/tmp-adly-2005-10126-km-s/id-1015206178/
    Skide være med speedometeret hvis du vil køre lovligt.

    Men sælger virker lidt tvivlsom.
    Der skal nok være lidt slidte bremser og et par skruer der er kørnet
    Og måske bremselyset kun virker med forbremsegrebet.
    Måske den ikke holder luften mere end 2-3 dage på et af hjulene.

    På de budget-scootere har fejlene det med at vise sig før de 10000km.
    såsom benzin-måler, el-fejl, speedometerkabler der knækker lidt hurtigt, tændrørshætter der ikke er ordentligt vandtætte osv.


    Jeg har selv haft en maxiscooter forgænger til den TMP du linker til.

    Selvom det var en halvbillig sag så holdt skjoldene fint til nogle småstyrt og den kørte sådan set fint og længe selvom jeg havde fået den billigt og BARE mishandlede den.


    Men de er ligesom de billige printere man kan købe.
    Når der skal nye blækpatroner i, så bliver du flået!

    Regn derfor med at sælge den til 1000 kr om et år eller to.

    Og det bliver ingenlunde et problemfrit bekendtskab.

    Men det kan være en god maskine at "lære om scootere" på.
    Den kører ikke helt dårligt, og de problemer den måske har er noget alle maskiner kan/vil opleve på et tidspunkt.

    Men overvej noget Piaggio/gilera/yamaha/honda/aprilia/pgo

    Man kan tit få noget der er malet grimt med 15000 på tælleren fra 2002.
    Men som alligevel er mere "moderne" end de fleste budget taiwan scootere fra senere.
    Budget taiwan scootere er tit så billige, fordi de kopierer ældre mærkevare maskiner.
    giantco sport/vga digita er jo meget lig de gamle suzuki ap50

    gammelt skidt i ny plastik, denne gang lavet af omsmeltede 90'er scootere skrottet i østen.

    Så kan det tit bedre betale sig at købe noget der var nyt for 10 år siden og lavet for 10 år siden, i stedet for noget der blev lavet for 2 år siden men var nyt for 20 år siden smiley


  • #23   22. apr 2015 Men hvordan er du sikker på at den skal forbi en mekaniker om 1-2 år? Altså den VGA digita jeg snakker om har blot kørt ca. 3000 kilometer. ?

  • #24   23. apr 2015 Det var TMP'en jeg mente du nok må regne med at er færdig om 2 års brug ca.
    Du har selvsagt ingen forstand på scootere, og dit budget er minimalt.
    Så du kan ikke selv vedligeholde den og det er for dyrt at få nogen til det.

    VGA'en skal nok køre meget længere end der er nogen der gider køre på den.
    Det er en røvskubber. Medmindre man kører relativt korte ture, med relativt lav fart, steder hvor der er jævn asfalt og en smule trangt... Medmindre de ting, så bliver man ikke rigtig underholdt på en vga digita.


    Det er sådan noget her den lille VGA digita er beregnet til


    profilbillede
  • #25   23. apr 2015 ikke sådan noget her

    profilbillede
  • #26   23. apr 2015 hvad bliver man så underholdt af? Alle lovlige scootere har en maks fart på 30 km/t.. Så hvis du tror at jeg er på udkig efter en tuned som kan køre over 50 km/t så tager du fejl. smiley

  • #27   23. apr 2015 I virkeligheden er det mere et spørgsmål om hvad du bliver forstyrret af, end hvad du bliver underholdt af.

    Du skriver at du vil have knallert af lyst, så går ud fra du vil ud og opleve et eller andet.

    Det skulle nødig spoleres af øm røv, krum ryg, vibrationer i hænderne, vind omkring anklerne og pisse svært ved at se hullerne i vejen på grund af en dårlig forlygte.


    Håber du kan bruge det jeg har skrevet til at kickstarte din læringsproces.
    Er så træt af at mine medmennesker ved så lidt om det de laver.


  • #28   23. apr 2015 ok det godt at høre at du vil hjælpe dine medmennesker smiley Så jeg er sku villig til at tage imod dine råd. Dvs. spare evt. op til en PGO eller noget bedre end VGA eller CPI popcorn, TMP Adly... smiley

  • #29   23. apr 2015 alex b
    en god ide smiley


  • #30   23. apr 2015 tak julemand :=)

Kommentér på:
TMP Adly 2005 vs VGA Digita 2011

Annonce