{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.253 visninger | Oprettet:

Rampe/lift - mon det kan holde? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en del træ i overskud, og har et stykke tid tænkt på at lave en rampe, så jeg kan sidde på en skammel og skrue på dyret.

Tanken er at smide en donkraft under min "kreation" og hængsler på benene. Men mon det holder?

(proportionerne på tegningen er ikke nødvendigvis korrekte, skulle bare lige hurtigt lave en "model")

Evt. bygge den på en "bund"/platform, så benene til højre står fast.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rampe/lift - mon det kan holde?
  • #1   26. aug 2014 Ja og så mangler min tegning også lige støtte til forhjulet. Overvejer et stystem hvor to stykker træ klemmes om hjulet, fra siderne.

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.046
    #2   26. aug 2014 Uden problemer - jeg har brugt noget i samme stil, det kunne bære alt fra scooter til 250 kg motorcykel og havetraktor.

    Mit træ bord var så med rampe op, det var lidt bøvlet at slæbe maskinerne op, men det kunne lade sig gøre.

    Nu har jeg dog fået et metalbord i stedet for, ideen med 2 stykker træ der holder forhjulet virker fint - lavede selv sådan et system for et par dage siden.


  • #3   26. aug 2014 Havde faktisk også overvejet et "fast" bord, og så en rampe der skulle op med donkraften, men for pladsens skyld var det her bedre. smiley

    Men tak for hurtigt svar. Tror ikke det varer længe inden jeg går i gang med at skrue. smiley Glad for at høre det med forhjulet kan fungere. Har også et skruestik i overskud. Kan være det kunne bruges til den del egentlig.


  • #4   26. aug 2014 Jeg har valgt at købe et billigt mekanisk løftemord, så er det bare at smide maskinen op, og så dreje på håndtaget, og så bliver den løftet. smiley


  • #5   26. aug 2014 Snildt. Har selv bygget noget lignende. Hvor der både var til jog og Sonic ( primært de mærker min omgangskreds kører)
    Skulle løftes op. Men var bedre end ligge og rode rundt på jorden. smiley bare igang smiley

    Har dog lift nu. smiley

    Held og lykke med projektet. smiley


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.046
    #6   26. aug 2014 Det er ihvertfald skønt med et bord.

    Her er mit til at holde forhjulet:


    profilbillede
  • #7   26. aug 2014 Noget mere finere end mit. Jeg startede med 2 klodser og en skruestik eller hvad de lange ting til.at holde.2 stykker træ sammen hedder smiley

    Kun fantasien og midlerne, der sætter grænser smiley


  • #8   26. aug 2014 Hvor er i gode allesammen. Tak for svar smiley

    Får pludselig tossede idéer. Hvis jeg får fat i et hævesænkebord der skal smides ud, kan det her komme til at gribe om sig...haha


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.046
    #9   26. aug 2014 Det eneste jeg savner er hæve/sænke funktionen, men bordet var gratis - så kan godt nøjes med at skulle rulle scooteren eller hvad jeg nu arbejder på op af rampen. smiley

  • #10   26. aug 2014 Her kan du se min "lift" som bare er et gammelt hæve sænke bord, skide godt at have, man slipper for dumme "stillinger" når man ligger på gulvet.
    - Hæve sænke funktionen er klart det bedste at få lavet, i stedet for at skulle slæbe op og ned.


    profilbillede
  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.046
    #11   26. aug 2014 Bruun, Det ser ret lækkert ud, men hvordan klarer den de lidt tungere ting ?

  • #12   26. aug 2014 Har da haft min Madass deroppe, det klarede den fint, og den vejer alligevel 120kg, der står også den kan holde til 300kg. (Det er dog uden min fine forlænger på)

  • #13   27. aug 2014 På sigt kunne den her altså godt komme på tale som løftemekanisme

    (link fjernet) hvis jeg kan finde en brugt. Har allerede en alm. donkraft der skal bruges som det er nu smiley


Kommentér på:
Rampe/lift - mon det kan holde?

Annonce