3.087 visninger
|
Oprettet:
Cross 250/450 {{forumTopicSubject}}
Bedste 250/450
Hej Scootergalleri, jeg har fået min far med på ideen om at vi skal have en større crosser.
vi kigger efter 4-takt!
vi går hovedsageligt efter noget der kan holde uden for meget vedligeholdelse, så hellere mindre kræfter.
vi kigger lige nu på en suzuki 450cc fra 06 i fin stand til 15000
Er der noget der er bedre?
maj 2007
Følger: 18 Følgere: 18 Scootere: 3 Emner: 23 Svar: 276
nov 2011
Følger: 32 Følgere: 31 Scootere: 1 Emner: 20 Svar: 100
Og hvis i køre på bane rens luftfilter efter hver træning, hvis det bare er til mark så bare rens og oliér det samtidig med du skifter olie
Hvis i ingen vedligeholdelse vil have skal i købe en luftkølet crosser
feb 2009
Følger: 7 Følgere: 7 Scootere: 4 Emner: 56 Svar: 1.245
nov 2011
Følger: 32 Følgere: 31 Scootere: 1 Emner: 20 Svar: 100
Men hvis du overhoved ikke vil have vedligeholdelse skal i bare købe en luftkølet
maj 2007
Følger: 18 Følgere: 18 Scootere: 3 Emner: 23 Svar: 276
sep 2007
Følger: 59 Følgere: 57 Scootere: 9 Emner: 169 Svar: 1.727
Og vælg evt. En 250
sep 2007
Følger: 59 Følgere: 57 Scootere: 9 Emner: 169 Svar: 1.727
feb 2009
Følger: 7 Følgere: 7 Scootere: 4 Emner: 56 Svar: 1.245
feb 2009
Følger: 7 Følgere: 7 Scootere: 4 Emner: 56 Svar: 1.245
feb 2009
Følger: 7 Følgere: 7 Scootere: 4 Emner: 56 Svar: 1.245
sep 2007
Følger: 59 Følgere: 57 Scootere: 9 Emner: 169 Svar: 1.727
Men hvad du kan få? Søg i markedet på dba, gul og gratis osv.? Find noget nyere, det kan ikke være så svært selv at skulle gøre det
nov 2011
Følger: 32 Følgere: 31 Scootere: 1 Emner: 20 Svar: 100
Jeg køre en Honda crf 450r og der er næsten ingen vedligholdelse på den, og jeg går til cross, så den får en del flere tæsk end den vil få på mark.
Jeg stiller ventiler hver halve år, renser og oliére luftfilteret efter hver træning, skifter olie hver 5' time og skifter olie filter hver 10' time.
Den fejler absolut intet.
feb 2009
Følger: 7 Følgere: 7 Scootere: 4 Emner: 56 Svar: 1.245
nov 2011
Følger: 32 Følgere: 31 Scootere: 1 Emner: 20 Svar: 100
Min Honda er en 2005, men det er en overgemt model så den har først kørt da jeg købte den i 2012!
Så ikke vær så kritisk over årgangen, men mere hvor mange timer de har kørt
feb 2009
Følger: 7 Følgere: 7 Scootere: 4 Emner: 56 Svar: 1.245
nov 2011
Følger: 32 Følgere: 31 Scootere: 1 Emner: 20 Svar: 100
Men hvad er jeres max pris?
feb 2009
Følger: 7 Følgere: 7 Scootere: 4 Emner: 56 Svar: 1.245
feb 2009
Følger: 7 Følgere: 7 Scootere: 4 Emner: 56 Svar: 1.245
hvad med noget som denne, er det fint eller er denne bedre?
nov 2011
Følger: 32 Følgere: 31 Scootere: 1 Emner: 20 Svar: 100
Men jeg tror alle rigtige cross mærker holder rigtig godt !
(link fjernet)
Den her er rigtig fin og den har mange gode timer endnu, men den er lidt dyr.
I kunne jo se om i kunne presse ham lidt ned
sep 2007
Følger: 59 Følgere: 57 Scootere: 9 Emner: 169 Svar: 1.727
Og Emil, hvis du kan vente 100 timer med at skifte stempel, så burde du nok køre 250 i stedet - og desuden har den ikke godt af at man venter så lang tid, tommelfingerreglen er at skifte stempel og knastkæde ved 40-50 timer. Og hvis du kører på en mark har den heller ikke godt af det, for så bliver den tævet og kørt helt ud i gearene osv. Hvilket den ikke er bygget til
nov 2011
Følger: 32 Følgere: 31 Scootere: 1 Emner: 20 Svar: 100
Jeg har lige været en uge i sverige på cross træningsskole med JØ service, han havde en Honda 450 åben da den havde gået 100 timer, der var INTET at se.
Og kan slet ikke forstå det du siger med 250? EN 250 får 10 gange flere tæsk end en 450? En 250 4 takt er der intet bundtræk i så den skal bare smadres op i omdrejninger og holder der i et godt stykke tid, hvor en 450 tværtimod hart massere af bundtræk og trækker ikke så meget i høje omdrejninger.
250 får derfor konstant fulde omdrejninger og 450 lave omdrejninger....
nov 2011
Følger: 32 Følgere: 31 Scootere: 1 Emner: 20 Svar: 100
Og man kan også tydeligt høre det når du er på en crossbane
Cross 250/450