{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.717 visninger | Oprettet:

Transport af scooter {{forumTopicSubject}}

Hej SG.

Inden for denne uge skal jeg ud og hente min ''nye'' scooter. Men når jeg skal hente den, hvordan skal jeg så transporter den på en trailer? Skal jeg bare ligge den ned og ligge en masse tæpper nedenunder den? Eller skal jeg bare stille den på sidestøttefod og så spænde den fast med en helveds masse reb og spændebånd?

Kom med en masse råd! smiley
Det er en Jog R som skal transporteres.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Transport af scooter
  • #1   30. jul 2013 jeg stalte min suzuki på støtte fod og en masse spændebånd over og kørte langsomt og vi kom hjem

  • #2   30. jul 2013 kør for hjulet ind i hjørnet og træk baghjulet over i modsatte side og så spænd den på så godt som du nu kan, men helst ikke op på dobbelt støttefod da den bøjer hvis der spændes på den smiley

  • #3   30. jul 2013 Mathias N: Tak for dit svar. Men den scooter som jeg skal købe har ikke en centralstøttefod, men en sidestøttefod. Men det virke nok ens.

    Men hvis jeg kan skaffer en varevogn, tror i så det vil være bedst at transportere den der i?


  • #4   30. jul 2013 Glenn B J: Tak for dit svar, det vil jeg prøve hvis jeg ikke får skaffet en varevogn. For jeg tror det nemmer med en varevogn smiley

  • #5   30. jul 2013 Det ville være en ide at ligge den ned og så have noget under der ikke kan ridse den. Og, så skal den bindes RIGTIG godt fast så den ikke rykker sig mens i køre, og jeg mener ekstra hårdt skal den spændes!
    Ellers kan du tage den med i S-Tog smiley


  • #6   30. jul 2013 Dilon: Det var også planen, men hvis man ligger den ned er det, så ikke en god ide at tømme bundkaret inden kørsel? Eller er det lige meget?

    Men tror du det er bedst, at transportere den i en varevogn eller er det lige så godt at ligge den i en trailer med en masse reb og spændebånd?


  • #8   30. jul 2013 Kaptajn Mødom: Tak for svaret smiley

  • #9   30. jul 2013 Havde engang en Peugeot TKR som jeg købte billigt og solgte billigt til en som ville sælge den og tjene penge selv. Han solgte den så til en som lagde den ned under transport, og som ikke kunne få gang i den efter han havde fået den hjem og sat den ned på jorden.

    Og i de 2-3 dage jeg havde ejet den, der havde jeg været i Sverige og inde i København og rundt omkring på den (altså 200-300 km på et par dage) hvor den ikke har beklaget sig, og den havde ikke engang kørt særlig mange km.

    Så sæt du den nu bare på støttefoden med forhjulet helt oppe i det ene hjørne, så den står skråt på traileren og så den nærmest sidder i spænd.

    Hvis sidestøttefoden er en som automatisk går op når den ikke rører jorden mere, så kan du risikere at den under transporten ikke længere ville støtte scooteren, og det under turen kan ske at den tipper lidt efter den ikke længere er med til og støtte. Så en god ide og lige køre ind til siden og tjekke efter når man har kørt lidt, og gerne flere gange afhængig af hvor langt i skal.


  • #10   30. jul 2013 Jeg har nemlig købt 2 Jog R begge med central støttefod. Stillede dem HELT hen i enden og spændte både hjulene fast, smed reb gennem sædet og under og over scooteren osv.
    Men det kommer an på hvor lang tid du køre. Scooteren risikere at drukne.
    Skulle købe en sonic og han havde kun støttefod. Så lagde han den ned, da han nåede frem, kunne den slet ikke starte. Så rensede han et eller andet, kan sgu ikke huske hvad så kom der liv i den, men købte den ikke da jeg ikke kunne køre den hjem fra Skanderborg til Horsens smiley


  • #11   30. jul 2013 Så her tidligere, en som købte en sonic og tog den med i S-Tog, prøv gør sådan, det lykkedes måske? smiley

  • #12   30. jul 2013 Tak for jeres svar. Jeg havde også i tankerne, at lagde den stå op under kørslen. Men da den scooter som jeg skal købe ikke har centralstøtte fod, tror i så godt sidestøttefoden godt kan klare det?
    Køreturen er på omkring de 45 km.

    Men hvis jeg forstået det korrekt. Skal jeg så sætte forhjulet op i et hjørne og så løfte bagenden på scooteren, mens man drejer den lidt så den til sidst sidder spænd. Når man har gjord det så bare smide en masse spændebånd på den.


  • #13   30. jul 2013 Du skal have den så langt i enden som muligt, og så spænde den fast, så den ikke rokker sig under køreturen.
    Du kan f.eks. Smide rebet fra trailer til gennem forhjul ud gennem baghjul åben sædekassen kør den igennem og klap den i og så gå løs med at spænde den STRAMT!


  • #15   30. jul 2013 Dilon: Tak for dit svar smiley

  • #16   30. jul 2013 Thomas L: Tak for svaret, jeg vil prøve lidt af vært og så se hvad der er bedst, at køre med smiley

  • #17   30. jul 2013 Og jeg har ejet over 160 scootere og aner ikke hvor mange jeg har hentet på trailer (alt lige fra SMX, Kymco super 8 osv...) som er forholdsvis store maskiner.

    Og på den SMX var der ingen centralstøttefod, og det fungerede fint.

    Forhjulet over i højre hjørne og bagenden over mod venstre side, så den står i spænd. Og så det bare og spænde den ordentlig fast

    Helst gerne så meget, at når du tager fat i scooteren og rokker i den, så vipper du hele traileren.


  • #19   30. jul 2013 Katjiiiiiing: Det vil jeg prøve smiley

  • #20   30. jul 2013 Ham jeg købte min Madass af, han havde haft lagt den ned i en trailer, hvilket resulterede i at det ene blinklys, og det ene sidespejl knækkede...

    Når jeg selv henter, så står det altid op! Uanset om det er på dobbelt eller sidestøttefod, og har ALDRIG tabt noget.. (har ihvertfald hentet 50 maskiner på den måde) Vil ALDRIG selv ligge noget ned, det er fandme for risikabelt syntes jeg...

    Op på støttebenet, forhjulet i højre hjørne og bagenden om mod venstre, og så ellers spænd fast igennem forgaflen, og igennem baghjulet, og hvis du har muligheden, så smid et net hen over som holder ned ad. smiley


  • #22   30. jul 2013 Bruun: Det ligner den fremgangsmåde katjiiiiing foreslog, men det er en fremgangsmåde som jeg vil bruge smiley

  • #23   30. jul 2013 Vil klart mene det er den bedste måde, bare sørg for at hvis du bruger reb, at du lavet nogle knuder der ikke bare lige går op.
    Har været ved at tabe noget en gang før, fordi vi kørte over en jernbaneskæring og den ikke var spændt ordenligt fast, det er noget "creepy" at se maskinen lette fra traileren i spejlet, men heldigvis landede den igen, uden at vælte, eller blive skadet, da vi havde net på, som ikke rigtig kunne give sig meget.. Bare sørg for at den er spændt ordenlig fast.


  • #24   30. jul 2013 stå lige op uden støttefødder på langs af trailer, spænd rem over forgaffel og bagende og spænd ned, og så en rem fra begge forreste hjørner bagom der trækker den frem mod forende af trailer,, og så kører du bare 200 km/t hjemad, den rykker sig ikke en millimeter


  • #25   30. jul 2013 Det er bare, at bruge en masse reb og spændebånd og så stramme det rigtig STRAMT så burde det gå smiley

  • #26   30. jul 2013 Hvis du kan skaffe en palle, så kan du lægge den op på siden af traileren, og derefter stille scooteren op ad den - selvfølgelig med tæpper, så du undgår at ridse lakken. smiley Derefter spænder du hårdt til. Scooteren vil komme til at ligge skråt, men ikke så meget at den drukner. smiley

  • #28   30. jul 2013 Gør nu bare den måde som jeg har beskrevet, og så går du ikke galt i byen smiley

  • #29   30. jul 2013 Jeg har ikke et billede af den, for det er min farfars. Men det er/var en trailer han brugt i hans mure og tømmer firma. Så det er en form for en entreprenør trailer.

  • #30   30. jul 2013 Sådanne her stod min Madass da vi hentede den, den var spændt fast med reb i bahjulet, og så igennem forhjulet/forgaflen, og så et net hen over for at holde den nede, vi kørte ihvertfald 115+ noget af vejen hjem, og der var da en køretur på en 1½ times tid, og den havde ikke rykket sig på vej hjem, klart den bedste måde at transportere scootere/knallerter på..

    profilbillede
  • #31   30. jul 2013 Ellers, hvis du har en mælkekasse, så kan du jo bare løfte den ovenpå den, spænd mælkekassen fast samt scooteren og afsted smiley

  • #32   30. jul 2013 tag noget træ og lav sådan at den kan stå med et (eventuelt begge) hjul nede i det. (sådan så den støtter på hver side af hjulet) den falder ingen steder så længe der kommer truckerbånd og holder den ned af.

  • #33   31. jul 2013 Damn hvor er mange af jer gode,,,,til at gøre det helt vildt bøvlet


  • #34   31. jul 2013 ja sådan gør jeg ikke selv. jeg fragter meget jævnligt scooter rundt i hele landet da jeg kører baneræs. og min står på pitstand. så tager jeg truckerbånd fra hvert håndtagg på styret og trækker den ned i for. en der holder den i bag og en over den og den er aldrig smuttet for mig. jeg ved bare at nogle af dem jeg kender der ogs køre ræs de bruger træ til at holde hjulet så de står oprejst når de fastspænder dem.

Kommentér på:
Transport af scooter

Annonce