{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.457 visninger | Oprettet:

Venstre sving {{forumTopicSubject}}

Hej SG.
Mig og min ven har en diskusion om, hvordan man tager et venstresving. Han mener at man skal sidde sit blinklys til og holde ind til siden og vente til der ikke kommer nogle biler.

Jeg mener at man skal sidde sit blinklys til, og trække ud i vejen og dreje.

Se evt dette billede. Det er sådan jeg mener at man bør tage det. http://postimg.org/image/sciqbhfvd/

Hvem har ret?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Venstre sving
  • #1   15. maj 2013 Jeg ville gøre som din ven siger, da vi jo skal betragtes som cykler i trafikken med mindre der står andet smiley

• #2   15. maj 2013 Efter loven skal du køre lige ud der og vente til der bliver rødt også grønt så du kan køre lige ud

• #3   15. maj 2013 Altså på det er ikke et lyskryds. Det er en helt normal lige vej.

• #5   15. maj 2013 Joachim du har ret.

Det jeg mente var at hvis det var en side gade f.eks du skulle ned af, så skulle du holde tilbage som du også ville på cykel smiley

• #6   15. maj 2013 http://arkiv.silkeborgbibliotekerne.dk/om-silkeborg/gadenavne/gifs/johan-skjoldborg.jpg

Sådan ser vejen ud. - Jeg kan bare ikke se hvorfor vi har blinklys, hvis vi alligevel skal holde ind til siden og vente.

• #7   15. maj 2013 Drej for helvede bare man skal jo bare dreje

• #9   15. maj 2013 Jonas: Okay, jeg har bare lagt mærke til at når min ven sidder sit blinklys og holder stille ved siden, så stopper bilerne for ham. Så det er faktisk ret komisk ud at han holder og venter. smiley

• #10   15. maj 2013 Men jeg tror bare at jeg forsætter med at dreje på min egen måde. smiley

• #12   15. maj 2013 Du skal blinke til højre, og køre over til det modsatte hjørne og holde, derefter deaktivere dit bliklys, og så når der bliver grønt, så skal man køre.

• #13   15. maj 2013 Orienter, blink, drej smiley

• #15   15. maj 2013 Du må ikke dreje på den måde; i en kurve. du skal køre lige frem, dreje og så køre lige ud. Det vil sige at du ikke behøves at stoppe. Kun biler, lastbiler, motorcykler osv må dreje i en kurve smiley

Dem der lave de spasser sving(kurve) er jo dem som bliver påkørt, også dem som tror at de skal følge med bilerne i de spor der er beregnet til at dreje, det er jo for hjernedødt at risikere at blive kørt ned / taget af politiet af sådan en ting.

• #17   15. maj 2013 Du skal holde ind til højre og blinke til venstre og når der er fro bane køre du smiley

• #18   15. maj 2013 Og så lige en lille en der ikke er ret mange der er klar over. Hvis du skal til venstre i et lyskryds, skal du køre lige over og vente, men du skal ikke vente på grønt. Hvis der er fri bane må du godt køre over vejen. MED MINDRE! du har været bag en fuldt optrukket linie. Hvis ikke betragtes du som en del af trafikken der har grønt, selvom det ser ud som om at du kører over for rødt. Samme regel er gældende for cyklister. Men man skal den ondte fløjtme være sikker på at der er fri bane for der er ikke mange der er klar over at det hænger sådan sammen og derfor kommer fræsende ind i krydsene, eller dytter og blinker helt vildt af dig fordi de tror du tager den over for rødt.

• #19   15. maj 2013 Du skal ikke bare dreje.

orienter dig, blink, drej

• #20   15. maj 2013 Selvfølgelig orienterer jeg mig før jeg drejer. Men jeg mener bare at jeg synes at det er lidt plat, at man skal holde ind til siden når bilerne alligevel bremser, når man begynder at blinke.

• #21   15. maj 2013 Johan M. Det er så fordi bilerne ikke kender deres forkørselsret og så er flinke og lader dig passere. Hvis du kommer ud for et uheld og du bare har drejet så ligger skylden på dig da du ikke har orienteret dig godt nok. Jeg holder ALDRIG tilbage hvis der ligger en 30 scooter inde i siden og han begynder at blinke. Har han derimod placeret sig midt på vejen som en 45/mc så bremser jeg selvfølgelig ned for ham. Men kommer jeg med 50 og han med 30 og blinker så fortsætter jeg altså lige ud uden at stoppe. Har stadig til gode at opleve at der er nogen der stopper. Men så også MEGET lang tid siden jeg stoppede med at køre som en 30'er, da det er sindsygt farligt efter min mening. Men det er så en anden diskussion

• #23   15. maj 2013 mads, enig men kommer man med 30 er de FANDME farlig hvis du trækker ud selvom du blinker. Kommer selvfølgelig an på hvor tæt bilerne er på. Kommer du hurtigere så placere man sig vel midt på vejen hvor man vil som mc og så drejer man bare.
    Vær konsekvent i din kørsel, det er absolut det sikreste for alle!

Selvfølgelig kommer du med 30 inde i siden og du orientere dig bagud og konstatere at bilen bagved dig er 100 meter væk skal du jo ikke holde ind og vente på at den er væk, så er der jo fri bane da du nemt når over. Men er bilen 30 meter væk så har han altså forkørselsretten og du skal holde og vente på fri bane. Du må ikke tvinge nogen ned i fart ved din sving handling som cyklist eller 30er. Det er vist den nemmeste måde at sige det på.

• #24   15. maj 2013 Tak for svarene. smiley

LaLLe: Jeg kan sagtens følge dig i det du siger. Men hvis jeg var bilist og bremsede ned, så ville jeg da blive lidt irriteret over at person bare holder ind til siden.

- ville det så ikke næsten være nemmere at lade vær med at blinke? smiley

• #25   16. maj 2013 Reglerne er jo også lavet inden blinklys på knallerte er opfundet og til cyklister. Og de skal jo give tegn ved at holde en hånd op så man kan se de bremser og dernæst orientere sig og så svinge. Men du har jo som billist netop ikke grund til at bremse ned hvis man kører efter reglerne, men jo ville da nok blive lidt irriteret men det er sådan set billistens egen fejl.

Kommentér på:
Venstre sving

Annonce