{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må politiet det?
  • #1   10. mar 2013 Hvorfor i alverden skulle de ikke må det ?

  • #2   10. mar 2013 ja smiley

  • #3   10. mar 2013 har de beviser på det er din, så ja, hvis ikke, så nej,

  • #4   10. mar 2013 vil da mene at de skal kunne bevise hvis scooter det er, først

  • #5   10. mar 2013 Selvfølgeligt må de da det:-)

  • #6   10. mar 2013 De må selfølgelig ikke bare tage den, de ved jo ikke om den er ulovlig..

  • #7   10. mar 2013 Altså fx. hvis politiet er ude og fortage fart målinger, og der kommer en galning løbende med en riffel i hånden og skyder vildt omkring sig, lader dem ham jo ikke bare gå, fordi det er ude og tage fartmåling.. haha smiley

  • #9   10. mar 2013 Der sidder en anden udstødning på min, må de så godt bare tage stelnummeret? smiley
    -Tak for svar allesammen! smiley


  • #10   10. mar 2013 jeg holder altså på at har de ingen beviser på det er din, eller beviser på at den har kørt, så kan de ikke gøre en skid. spørg dem næste gang de kommer og filmer på skolen smiley

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.056
    #11   10. mar 2013 Selvfølgelig må politiet tage den hvis der er mistanke om den er ulovlig, de behøver ikke have set den køre, sålænge den befinder sig på et område underlagt færdselsloven.

    .


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.056
    #12   10. mar 2013 Gåsen/Pussy/Røvhullet/Fuckhead, og hvad du ellers har kaldt dig selv, så kan du kun bruge §11 som gående, den giver på ingen måde lov til at have en ulovlig knallert parkeret på områder der er underlagt færdselsloven.

    Hvorfor tror du politiet også kan finde på at dukke op på skoler, og så bede eleverne komme ud til deres maskiner.


  • #13   10. mar 2013 fuck mange her inden kender stadig ikke en skid hvad der står i loven..
    vis den står offenlight må de fucking alt. og tjekke dens stelnummer osv.

    alle dem som ikke kender loven stop forhelvet med at køre heller ikke en fucking cykel for der ved folk heller ikke en skid af loven.

    i skulle gå eller tage det offenlige transport FOREVIGT


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.056
    #14   10. mar 2013 Jeg har intet at skulle bevise, du har derimod postet noget der på ingen måde har noget med dette indlæg at gøre.

    Nu har en crosser ikke en typegodkendelse ligesom en scooter har, så reglerne er anderledes. smiley


  • #15   10. mar 2013 jeg har 2 stk yamaha dt 125, det er motorcykler, dem som ekselmpel istedet gåsen. de må i dette tilfælde godt "lånes" ud til fremmede smiley


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.056
    #16   10. mar 2013 Gåsen, Jeg gider ikke diskutere med dig, det bliver blot alt for barnligt. smiley

    Du blander en masse ting ind i noget der handler om noget helt andet, og bliver sur fordi du ikke kan få ret, min tid er for kostbar til at diskutere sådan noget pjat.

    Læs § 10 og så bagefter § 11.


  • #17   10. mar 2013 mente brug dem som eksempel istedet

  • #18   10. mar 2013 Reject.


    Fordi politiet har begrundet mistanke om at knallerterne ER BLEVET FREMFØRT mens der var foretaget konstruktive ændringer på dem.


    Det er ikke ulovligt a pille ved sin scooter.







    De er til gengæld ulovligt at køre på en scooter som der er blevet pillet ved.





    Man må også gerne sætte sig fuld op på sin scooter...


    Også gerne på parkeringspladsen ude foran politistationen.


    Du må bare ikke køre den.




    En knallert er lovlig at ændre konstruktivt.



    Der er en grund til at folk altid har nævnt "køre" sammen med "ulovlig knallert".


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.056
    #19   10. mar 2013 Max C, Det ændrer ikke på politiet er i deres fulde ret til at undersøge en knallert der er parkeret på et område hvor færdselsloven gælder, det er hvad dette indlæg handler om, ikke om man må trække en ulovlig knallert.


  • #20   10. mar 2013 men stadig må de tjekke den på et være tidspungt vis den er på offenlig grund.

  • #21   10. mar 2013 Nogen mennesker kan læse paragraf 10-11, og så konkludere at Gud findes.



    Hvis du ikke har lært at fatte det, men tror du ved du har ret, og nægter at indrømme tvivl, så bliver du aldrig klogere..... Men du mener måske også du er klog nok til resten af livet -.-



    Det er ikke ulovligt at stille sin tunede scooter i et cykelstativ, mens man æder en fucking whopper.


    ANERKEND DET!!!!!!!!!

    Eller bliv stemplet som ignorant for livet!


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.056
    #22   10. mar 2013 Max C, Ulovligt måske ikke, men den kan stadigt tjekkes af politiet, ellers bryder politiet ihvertfald konstant loven i diverse politiprogrammer på TV, når folk bliver tjekket på grillen, på tanken, ude foran skolen, osv.

    Paragraf 10 og 11, er hvordan man skal placere sig i trafikken.


  • #23   10. mar 2013 Reject.



    Jo det gør.



    De skal have BEGRUNDE MISTANKE om at der er blevet BEGÅET ET STRAFBART FORHOLD.


    Ja, de kan bare sige din knallert lugter af grannåle, og så splitte den til atomer for at finde hash.

    Men når de så ikke får påvist et strafbar forhold, så er man også sikret erstatning


  • #24   10. mar 2013 Det hedder ulovlig magtanvendelse, når politiet generer folk der ikke bryder loven.


    Det er meget generede at få skilt sin flotte scooter ad.


    Også at få tjekket stelnummer


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.056
    #25   10. mar 2013 Max C, Vi har jo diskuteret op til flere gange, og bliver aldrig enige, så lad os bare holde ved det.

    Faktum er at politiet kan finde på at tjekke en knallert der er parkeret på et område hvor færdselsloven gælder, du siger det er ulovligt, med mindre de har begrundet mistanke, men begrundet mistanke kan vel også blot dække over de kan se en ulovlig udstødning, eller andet der skriger se mig.


  • #26   10. mar 2013 nemlig gåsen!!! smiley

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.056
    #27   10. mar 2013 Gåsen tager fejl, selvfølgelig kan politiet kræve den rullet, blot på mistanke om den er ulovlig.

    Politiet kan også stoppe en bil under mistanke at personen bag rattet er påvirket af spiritus.

    Det har intet med ulovlig magtanvendelse at gøre, politiet gør blot deres job, og deres job giver dem ret til at udføre den slags kontroller, også selvom maskinen faktisk viser sig at være pinlig lovlig.


  • #28   10. mar 2013 om så det eneste der er lovligt er gas kablet, så må de ikke røre den, har vi også set på station 2 hvor nogle unge drenge i en park, "leger" med en slukket scooter, hvad kunne de gøre der ud over at spille smarte? intet, sagde de også selv smiley

  • #29   10. mar 2013 Ja, at de kan se en "ikke typegodkendt" udstødning på køretøjet, vil typisk give anledning til mistanke om at der er begået et strafbart forhold.



    Men man kan ikke straffe en scooter.





    Hvis du låner min scooter til skole og bliver stoppet, så er det dig der får bøderne.
    Fordi det er dig der kørte på den.


    Hvis min mor smider min scooter ind bag i bilen, kører mig i skole og hjælper med at stille scooteren hen til sportshallen...
    Så kan politiet godt få en mistanke.

    Men ikke en begrundet mistanke.


    De har aldrig set den køre, eller overhovedet hørt den starte.
    Den er ikke engang lun.



    Og så må den stå uden udstødning hvis det sku være det smiley


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.056
    #30   10. mar 2013 Max C, Selvfølgelig kan man ikke straffe en scooter, det giver lidt sig selv, som du selv skriver er det personen der kører på den der kan blive straffet.

    Men jeg vil meget gerne have en forklaring på 1 ting så, præcist hvad giver politiet lov til at møde op på en skole, kalde eleverne ud og kræve maskinerne rullet ?

    Hvis det er i strid med loven, så kunne det jo være praktisk at vide.


  • #31   10. mar 2013 reject, de gør også tit ting de ikke må, også hvor de udemærket godt ved de ikke må, da det er de færeste folk som ved hvad politiet må og ikke må. politiet er akurat ligeså snu som os andre,

  • #32   10. mar 2013 Gåsen:

    Når der er razzia bliver alt tjekket, som der er i nærheden. Politiet er ikke dumme, selvfølgelig ved de, at de unge ''gemmer'' deres scooter/knallerter et andet sted. Vil gerne give dig ret i, at de ikke må tage den ind, og få den tjekket, hvis ikke der er noget, som falder dem i øjnene. MEN tror nu godt de må tage den ind, hvis de har mistanke om at den er ulovlig, og ejeren ikke vil kendes ved den.- Lad os sige jeg kommer kørene i bil, på vej til arbejde, og bliver stoppet, så kan jeg ikke nægte at puste, fordi jeg ved at der ikke er sprut i blodet. Det hvad jeg tror smiley


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.056
    #33   10. mar 2013 Man kan vel så sige at hvis personen nægter at bruge sin tid på at komme ud, så har politiet begrundet mistanke til der er noget der ikke helt er som det skal være.





  • #34   10. mar 2013 Præcis Reject! smiley

  • #35   10. mar 2013 Det ikke latterligt, de gør deres job. Og hvis den er forsikret, tjekker de jo stel nr. og muligvis ringer ejeren op. De er skide ligeglade med, hvordan man skal komme hjem, og det ved jeg du har set før, med nogle unge der er blevet stoppet laangt ude på landet, og skal gå hjem med deres knallert/scooter.

  • #36   10. mar 2013 Gåsen du er sku ikke gammel nok til at være oppe nu da du tror for meget på hvad de små tåber i den by du bor i.
    fuck i send og tænk dig om.

    gider ikke og høre på dette her mere..

    Politiet må alt ved du ikke det i nu.


  • #37   10. mar 2013 politiet har fuld ret til og tjekke den!! for den er på et område der underlagt færselsloven .
    De kan os sagtens gi dig bøde for og træk den vis den er ulovlig og evt ik er forsikre for så må den slet ik være på områder der underlagt færselloven.

    Har selv været udsat for at jeg kom trækkende med en jog som var hel kold og desuden tørlagt for benzin, kom forbi hvor de stod og tog fartmålinger også kom der en betjent over til mig og ville undersøge knallerten og vupti så stod jeg sigte for at forbremsen ik virkede... og fik desuden os forklart du ikke bare måtte trække den fordi så kunne du netop bare trække den hjem vis der evt bare var razzi et sted smiley


  • #38   10. mar 2013 som jeg skriver er det sjovt nok os egen efaring jeg skriver om Mr.røvhul,gåsen eller hvad fanden du vil kaldes siden du kostant opretter nye profiler?. men når du nu har vundet en retssag kan du da selv lige en kopi op ad udfaldet! smiley

    Og nu til noget helt andet, kan du ik stå ved dinne postande og alt andet du siger sinden du konstan opretter en ny bruger????


  • #39   10. mar 2013 § 11. Som gående anses også den, der løber på ski, skøjter, rulleskøjter eller lignende, og den, der fører barnevogn eller legevogn. Den, der skubber kørestol, trækker cykel eller knallert, anses ligeledes som gående.

    Det vil sige, at kommer du trækkende med en knallert, anses du som gående. Derfor behøver du f.eks. ikke knallert bevis for at trække en knallert. MEN! Da en konstruktivt ændret knallert ikke må forefindes på offentlig vej, så KAN du godt få en bøde for at trække en ulovlig knallert, fordi den ikke opfylder bestemmelserne for et køretøj af den art. Men i praksis gør betjente ikke noget ved det, hvis de ikke har set en køre på knallerten.

    Hvis man mod forventning så får en bøde for at trække sin knallert, kan man nægte at betale bøden, eller, på stedet, henvise til færdselslovens §11. Hvis man alligevel får en bøde, kan man gå i retten og kan være heldig at vinde sagen, hvis du henviser til §11. Hvis man går i retten, skal man ikke betale sagens omkostninger!! (det spurgte jeg om så snart han nævnte retten og han svarede at man ikke betaler sagsomkostninger, medmindre man vil have en advokat som selvfølgelig skal betales).

    Politichefen som jeg snakkede med var enig med mig i, at det er et kompliceret spørgsmål, da der ikke er noget præcist svar på det.

    En hurtigt opsamling vil være:

    1. Når du trækker din knallert betragtes du som gående iht. færdselslovens §11.

    2. Men selvom du er gående, opfylder en ulovlig knallert IKKE bestemmelserne for det kørestøj, og du kan derfor i teorien godt straffes.

    3. Hvis du får en bøde for trækning af ulovlig knallert, og mener at du er 100% uskyldig, kan du gå i retten og henvise til §11 i færdselsloven.

    4. Hvis det skal være helt rigtigt, så er de ulovligt at trække en ulovlig knallert, men i praksis gør betjente ikke noget hvis man ikke har kørt på den. Men færdselslovens §11 og loven om konstruktive ændringer af en knallert, går lidt mod hinanden, så det kan ikke siges helt præcist hvad der er rigtigt eller forkert."


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.056
    #40   10. mar 2013 Gåsen, Der er ingen grund til den slags sprog, at være uenige er 1 ting, men at begynde på den slags er noget helt andet.

  • #41   10. mar 2013 hahaha du må da ha et noget så trist tilværlse vis du gider bruge din tid på og test det også konsatn være så negativ... smiley

  • #42   10. mar 2013 hvem ??? det jeg skrev er fra noget jeg fandt på google.

    så stfu tåbe


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.056
    #43   10. mar 2013 Jimmi N, Det er i orden at diskutere, men tonen alligevel. smiley

  • #44   10. mar 2013 ja men han skal sku ikke tale sådan til mig uden at få af samme skuffe

  • #45   10. mar 2013 jimmi n, håber da ik du tro min besked er til dig, for er den ik men nærmer gåsen smiley

  • #46   10. mar 2013 Det skal jeg meget gerne svare på reject:


    <b>jeg vil meget gerne have en forklaring på 1 ting så, præcist hvad giver politiet lov til at møde op på en skole, kalde eleverne ud og kræve maskinerne rullet ? </b>


    Det er der kun 2 ting der kan give politiet mulighed for.


    1:
    En borger indgiver en anmeldelse til politiet, hvori borgeren påstår at ALLE sccooterne der holder ved skolen, er blevet bevidnet køre over 42,99 kmt. (eller 30)


    2:
    En polititjenestemand har observeret ulovlige scootere. Anmeldelsen er i dette tilfælde unødig, da vidnet er polititjenestemand og derfor selv kan undersøge mistanken.





    Det er grunden til at politiet aldrig kommer ind på skolen og kræver at alle elever med en knallert overdrager nøglerne pronto!


    De står næsten altid på lur om morgenen, og "fanger" hver enkelt når de har observeret vedkommende komme kørende.

    Ofte står de også på lur når folk får fri.
    Det har jeg selv prøvet for mange år siden.


  • #47   10. mar 2013 Tak for svar allesammen! smiley
    Så må jeg jo bare stoppe helt med at køre i skole på min SMX. smiley


  • #48   10. mar 2013 politiet må tjekke din knallert vis den står hvor færdselloven gælder vis den står på privat grund må de ikke gøre noget og de må tjekke dit stel nummer og sårn vis de vil det vis den står hvor færdselloven gælder

  • #49   11. mar 2013 Læste nogle af de overstående kommentarer, og tænkte på da der blev snakket om razzia med de kaldte eleverne ud.
    - Nu har jeg selv tunet jogr, og er blevet stoppet og fået 1 "klip", hvis jeg nu undlod at gå ud, og bare gik hjem, og lod som om den bare havde stået der natten over? Hvad ville der så ske? smiley


  • #50   11. mar 2013 Så vil de tage den med på stationen smiley

  • #51   11. mar 2013 Shit, så må den vist hellere komme ned bag kollegiet og stå, og så håbe at de sataner ikke går der ned smiley

  • #52   11. mar 2013 hvis politiet kan give dig en bøde for at trække en ulovlig knallert er polititet på en måde dobbeltmoralske da hvis du bliver stoppet på en ulovlig scooter første gang og får den bøde man nu får, fortæller politet dig at du desværre skal trække den ulovlige scooter hjem og stille den, ergo kan de da ikke komme kørende bag dig igen og give dig samme bøde hvis du trækker hele vejen hjem???

  • Dr. House
    Dr. House Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 39
    #53   11. mar 2013 De må undersøge den, ja.

    Men de kan intet gør hvis de ikke har nogen beviser på du har kørt på den.

    Max C - Du må IKKE sidde på din scooteren, hvis den er konstruktivt ændret på offtentlig vej. Ikke engang selv om den er slukket.


  • #54   13. mar 2013 Dr house

    Om området er offentligt eller privat er ligegyldigt for lovligheden.
    Læs selv paragraf 2 i færdselsloven.


    Og jo, man må gerne sidde på den, bare ikke på sædet.

    Jeg ved godt det var sædet du mente, men det var ikke det du skrev smiley vh


  • Dr. House
    Dr. House Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 39
    #55   13. mar 2013 Max C - Du kunne eventuelt linke til en kilde, hvis du henvender dig til en.

    Men, min scooter der er fra før 2006, er ikke indregistret og er derfor fuldt ud lovlig at have tunet både på privat såvel som offentlig grund.

    Den må dog kun benyttes på privat, men jeg må gerne trække den igennem byen.

    Til det med sædet.. Så nej.. Jeg mente SIDDE på den. Faktisk bare gøre anden end at trække den eller stille den. Den ses som benyttet hvis du sidder på sæde, styr eller fodpladsen eller hvis du bruger den som løbehjul.. Eller hvad du nu ellers kan finde på udover at trække den.


  • #56   13. mar 2013 Må jeg give Dr. House ret i. Du må ikke sidde på en scooter hvis den er tunet på offentligvej, så har de retten til at tage de ulovlige dele, også selvom den ikke har været startet. Var selv i retten, hvor jeg trak den, men min mate som skulle have skubbet mig, så politiet og stak af, og de kom så tilbage til mig og gav mig en bøde + tog min udstødning. I retten løg panserne og sagde jeg havde prøvet at stikke af på den ved at sidde på den? pænt fuckt up, da man ikke stikker af på en kold scooter, og specielt ikke ved at sidde på den imens. Men pointen er, du må IKKE sidde på den, så er det lige som du kører på den, i følge systemet. smiley

  • #57   13. mar 2013 Hvis man sidder på sædet.

    Og selvfølgelig ikke mens den er på støttefod.


    Du må sætte dig på trinbrættet af en baneracer på vejen lige uden for politistationen hvis du vil.
    Eller lægge den ned og sætte dig på sideskjoldet.




    Og så lige færdselsloven paragraf 2


  • #58   13. mar 2013 Loven gælder på al vej, hvor andet ikke er bestemt (med tilladelse fra politiet til F.eks speedmeet) hvor der forekommer almindelig færdsel...


    Vej står beskrevet som følgende:

    vej, gade, cykelsti, fortov, plads, bro, tunnel, passage, sti eller lignende, hvad enten den er offentlig eller privat.




    SÅ HOLD OP MED AT LYVE OM HVAD I TROR I VED!


    Det er

    Totalt

    Lige

    Gyldigt


    Om stedet er privat eller offentligt.


    Det er også totalt lige gyldigt om "knallerten" er fra januar eller december 2006..

    Men det tror du vel stadig du har helt ret i -.-

    Du er stadigvæk velkommen til at smide et link der bare berører det.
    Eller henvise til en paragraf i en lov.

    Men det ved jeg at du ikke gør.

    Jeg ville nemlig selv have læst det så.


  • #59   13. mar 2013 Der er kun forbud mod det der er forbudt.
    Alt andet er tilladt.

    Så lad være med at skrive "møh møh sådan er det altså bare. Det behøver ikke stå noget sted"

    Jo det gør.

    Ellers var Danmark ikke en retsstat.


  • Dr. House
    Dr. House Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 39
    #60   13. mar 2013 Nu har jeg læst lidt af dine indlæg igennem.

    Du laver altid sådan nogen lange indlæg, man bare ikke kan bruge til noget. Du fortolker loven på din egen måde. Du kan ikke engang formulere dig ordentligt knægt.

    "møh møh sådan er det altså bare. Det behøver ikke stå noget sted"^^




  • Dr. House
    Dr. House Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 39
    #61   13. mar 2013 Grinderslev - Det da utroligt som du er i retten var?

    Nu skriver jeg det igen..

    "Grinderslev - Hvis politiet løg, er du ualmindelig dårlig til at argumenter for din sag, da det så er påstand mod påstand.

    Du burde blive bedere til at argumentere for din sag, da de ellers ville kunne beskylde dig for voldtægt uden beviser.^^"


  • #62   13. mar 2013 imbecile ignoranter er der nok af.
    Ikke mere af min tid på dig i den her tråd.
    Du får lov at hve dine vrangforestillinger i fred.

    Det næste du fortæller om er vel en 10cm regel eller noget, og det hár jeg forgæves kæmpet imod før.


  • #63   13. mar 2013 Du må gerne trække din ulovlig knallert på gaden, mig og en kammerat blev stoppet sidste sommer af to cevile betjente, trækkende med et NEOS stel, hvor der sad Jog As motor på med MHR Replica (LC), der var hverken bremser eller noget på endnu dengang, og de hilste bare på, sagde at de var glade for vi trak den, og så tjekkede de lige stelnummer for at se om den var stjålet (Det var den ikke), og de sagde pænt "Forsat god aften" og så kørte de igen.

    Vi er desuden blevet stoppet af en Patruljebil også, hvor vi fik at vide at de intet kunne gøre ved den, fordi at de ikke havde set os kører på den, ikke havde set den været startet, eller noget lignende, desuden kunne overhovedet intet gøre, da vi havde taget tændrøret ud, så det var en umulighed at kører på den.

    Så tag tændrøret ud, hvis du alligevel bare vil trække den, så kan de intet gøre, og de kan på ingen måde lægge en mistanke til at den skal/har kørt på offentligvej.

    Og så lige for at få afklaret det med hvad der med offentlig og privat... Nu er det sådan at jeg lige har fået det frisket op til kørerkort til bil, og det er sådan at færdselsloven GÆLDER ALLE STEDER OGSÅ PÅ PRIVAT EGENDOM, hvis der kommer flere forskellige typer for erhverv på området UAFHÆNGIGT af hinanden, det vil sige at kommer posten, købmanden og den lokale smed ind i din gårdsplads, uafhængigt af hinanden, så gælder færdselsloven også der smiley


  • Dr. House
    Dr. House Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 39
    #64   13. mar 2013 Max C - Jeg er ikke en af de idioter der tror på opdigtede regler, så nej.. Ikke noget om en 10 eller 30 cm regl.

    Du samt med mange andre, der bare har lidt mellem ørene og kan fortolke en simpelt tekst, ved at jeg har ret.


  • #65   13. mar 2013 Guy's stop it, det er en ting der aldrig vil komme enighed over før der kommer en dissideret paragraf hvor der står "Nej for helved du må ikke trække din ulovlige knallert på gaden!" eller omvendt at der står man gerne må... Men et tip er at tage tændrøret ud inden hvis den alligevel bare er påtænkt at skulle trækkes med, så kan de jo ikke engang påstå at den har kørt eller snart kommer ud at kører på færdselslovens område + de kan ikke tage den på felt da det er umuligt at starte uden tændrør smiley

  • #66   13. mar 2013 smiley

    Du har ret...
    Men ikke i alt.


    Derfor er det vigtigt at man skynder sig at skrive det, når man har skrevet noget som man så finder ud af ikke passer.

    Det vil gøre de tilfælde man ikke har ret, til mange færre i forhold til de tilfælde hvor man har ret.


    Bl.a. derfor ville det være bedst for alle, hvis du skrev at du er klar over man gerne må sidde på sin scooter, der er ulovlig at køre på, på en vej/plads/sti som er offentlig.

    Det er ikke ligegyldigt om man sidder på sædet eller forhjulet, og om scooteren er i bevægelse eller ej.

    Men det er ikke ulovligt at sidde på scooteren.


    Og endda slet ikke fordi asfalten er ejet af kommunen, eller scooteren er registreret i dit navn.


    Nu skrev jeg godt nok at jeg ikke ville bruge mere tid....
    Men hey...


    Jeg troede også engang der var atombomber i irak fordi præsidenten sagde det.


  • #67   13. mar 2013 Hvis ikke man er ekspert i tegnsætning, så kan ovenstående godt fremstå som volapyk.

    Og det er 'after all' de færreste der er eksperter i tegnsætning smiley

    Det korte af det lange er:

    Hvis man læser denne tråd igennem nøje, så bør man ikke være i tvivl om noget som helst.

    Er man alligevel dét, så er det fordi man ikke har læst nøje <i>nok</i> efter smiley


  • Dr. House
    Dr. House Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 39
    #68   13. mar 2013 Et godt råd.. Drop de der lange indlæg.. Halvdelen af den tekst der er ligegyldig og kan forkortes ned.

    Selvfølgelig får du ikke en bøde for at sidde på forhjulet. Men hvis jeg sad mellem fodpladerne og trak den.. Hvordan det nu kan lade sig gøre eller brugte scooteren som løbehjul, ville jeg få en bøde.


  • #69   13. mar 2013 Max C:
    Nu skal du passe på du ikke forlanger for meget af brugerne herinde, der findes flere tilfælde her på siden hvor man burde ændre navnet fra scootergalleri til babygalleri smiley


  • #70   13. mar 2013 Dr. House:
    Finder du nogensinde ud af hvordan man skulle gøre det med at sidde på trinbrættet, og trække den, så smid seriøst lige en film ind, for så vil jeg sku også prøve xD


  • Dr. House
    Dr. House Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 39
    #71   13. mar 2013 Det prøver jeg imorgen. smiley

  • #72   13. mar 2013 Intet er ligegyldigt.
    Kort sagt..

    Og aha!
    Du forstår godt forskellen mellem at sidde på sædet af en scooter mens den triller, og så det at lægge scooteren ned og sætte sig på sideskjoldet...


    Du undlod måske bare at skrive det, da du tror ord gør ondt? smiley

    ...der er en grund til at færdselsloven er så fucking lang.


    Det går ikke at skrive "man får bøde for at sidde på en scooter, når den er på offentlig vej og er fra efter 2006"

    Når man mener "man får bøde for at sidde på scooteren mens den triller, uanset om området er offentligt eller privat og uanset om scooteren er fra før 2006 eller efter"


    Så vidt jeg kan læse, er du stadig i den tro at det betyder noget hvornår scooteren første gang er taget i brug, og hvem der ejer underlaget dækkene berører når den triller.


    Men nu du giver udtryk for sådan irritation over mine lange indlæg, fristes jeg til at tro du GODT ved du har taget grueligt fejl, men bare er ked af at skulle taste erkendelsen på dit tastatur. smiley

    Mvh, nu gider jeg ikk SG mere.. der er nyt topgear!! smiley


  • #73   13. mar 2013 heeeeeheeee

    eller skænderigalleri.dk smiley


  • Dr. House
    Dr. House Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 39
    #74   13. mar 2013 Nej, jeg hentydede til dine lange indlæg, da jeg ikke orker læse lange ligegyldige indlæg fyldt med idioti.

    Hvorfor overhovedet diskutere? Jeg skriver fakta, du skriver teorier. Det er jo ikke holdninger det her.. Men fakta.. Så vi kan jo ikke komme videre før der kommer enten Baddi eller Reject, som også har hovedet iorden og giver mig ret, som i hvertfald Baddi har gjort i tidligere forumemner.



  • #75   14. mar 2013 Sut min lyddæmper hvis vi ikke kan komme videre før der kommer nogen og giver dig ret.

    Inkarnationen a ignorance er fundet.

    Fuck det er dumt skrevet house smiley far vel


  • #76   14. mar 2013 Sidste indlæg.

    Du er den eneste herinde der stadig har et problem.

    Jeg modtager ikke længere notifikationer om nye indlæg i den her tråd.

    Se DET er fakta.


  • #77   14. mar 2013 Politiet er kun ude på at skrabe penge i statskassen, efter alt det underskud venstre regeringen har lavet.

    Når det er sag, må de ikke give bøder til folk som de ikke har set køre på scooteren. Har set et afsnit af politijagt hvor der var nogen drenge sad på en scooter uden hjelm og skubbe den frem med fødderne, så det så ud som om de kørte på den. Politiet, stod på lur og løb så ned til drengene og der skete ikke noget som helst.


  • Dr. House
    Dr. House Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 39
    #78   14. mar 2013 Nomack - Der må de gerne give en bøde. Men politiet kender jo ikke alle regler. De kender kun de generelle...

  • #79   14. mar 2013 Dr House. Nej det må de ikke. Det er det samme hvis jeg kommer trækkende med en kold scooter/knallert, de kan ikke bevise du har kørt på den.

  • Dr. House
    Dr. House Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 39
    #80   14. mar 2013 Hvis de har set en køre på den, men ikke kan se det er dig. Får du stadig bøden hvis det er din scooter.

    Dog skal de have video eller 2 vidner... Eller billeder.. Af at nogen har kørt den.


  • #81   14. mar 2013 Ja så er vi helt enige.

  • #82   16. mar 2013 La os sige der hvor post budet må køre må politiet også køre.
    Ergo, de må gerne holder hvor de gør.
    Du må skam godt køre på en privat eget vej.
    Fx. En af mine venner bor langt ude på landet (mener der er 3 kilometer til nærmeste asfaldteret vej) Ergo post budet må ikke køre der da vejen er privat eget, derfor må politiet ikke.
    Du må meget gerne trække en ulovlig knallert genmen byen, du må dog ikke sætte dig op på den, da det bliver betegnet som kørsel.
    Og dem der tror de bare kan stille dem et andet sted er lidt dumme?
    Hvis en af dine venner bor meget tæt på skolen, spørg om du ikke må stille den dernede i deres indkørsel da det er privat.
    Derfor må de ikke teste den uden en kendelse (tag gerne et billede af hvordan den holder)
    Og alle de dumme paragraffer der er skrevet: FUCK DEM! De holder ikke til en skid.
    I kan dem ikke engang.
    La os tag omrking ydringsfrihed: I grundloven står der under § 19: Du har ret til at ydre om dine meninger og tanker i det offentlige rum, men hvis nogen føler skade af det du ydre, eller det er til gene kan dette politi anmeldse.

    Bang brønsvig out. smiley


  • #83   17. mar 2013 Hvad så hvis man bare holder på en privat grund, uden at have fået lov af ham som ejer grunden, må politiet så også tage den? smiley
    -Tak for alle svarene! smiley


  • #84   17. mar 2013 Hvis og hvis og hvis - hvis i er i tvivl, så tag bussen;-)

  • #85   17. mar 2013 gør jeg også allerede smiley
    Det bare så pisse nedern!


  • #86   22. mar 2013 Dr house
    Ualmindelig dårlig til at give en påstand? Jeg står alene mand, mod 2 politibetjente, hvor fanden skulle mine beviser ligge? Jeg kan sige lige så tosset jeg vil, at den var kold, jeg kunne tage den af med fingerne, men hvordan FUCK skulle jeg kunne bevise jeg ikke har siddet på den? Hvem tror du selv de stoler på? en betjent eller en 17 årig htx elev?


  • Dr. House
    Dr. House Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 39
    #87   22. mar 2013 Grinderslev - Du ligner sikkert en bonghoved, så de stoler nok på politiet. Men det er ret ligegyldigt, da de ikke har nogen beviser, skal du heller ikke bruge nogen.

    Brønsvig - Nu er du jo ret dum så.. Nej, vi skal ikke droppe paragraferne. Du kan jo ikke sige de ikke holder en skid, når paragraferne ER loven.


  • #88   22. mar 2013 smiley

  • #89   3. apr 2013 Bonghoved? Haha, jeg er studerende, og formulere mig udmærket med politiet. Påstand mod påstand, uden bevismateriale, så skal du sgu ikke komme og sige at det er den civile som vinder, når en betjent giver sin forklaring. Op i røven, idiot.

  • #90   3. apr 2013 Om jeg så møder op i jakkesæt, eller tager et par normale bukser på er irrelevant.

Kommentér på:
Må politiet det?

Annonce